Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi yritys kun vauva 6kk??

Vierailija
05.10.2012 |

Heippa, onko muita jotka haaveilee lapsista pienellä ikäerolla? Entä kokemuksia ja ajatuksia?? Kestääkö kroppa vai onko ollut liian lyhyt aika palautua, oletko imettänyt vielä kun tullut uudestaan raskaaksi? Paljon kysymyksiä :)

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinähän se asenne nimenomaan katsotaan kun vauva valvottaa ja väsymys on totaalista, että ottaako sen asenteen, että kyse on vaiheesta joka saattaa mennä ohi jo huomenna vai sen, että tämä on nyt tätä ja vuosi on ikuisuus :D

Että älä suotta loukkaannu :)

Vierailija
22/30 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö jokaisella vauvalla ja taaperolla ole "oikeus" omaan "vauva-aikaan?

Vauva tai taapero saa pärjätä "siinä sivussa" kun äiti on ensin pää pöntössä viikkotolkulla ja sitten muuten vain väsynyt.

Sitten syntyy se uusi vauva ja taapero ärsyttää kun vauva valvottaa ja imetys vie kaiken ajan ja sitten taas uutta vauvaa putkeen....

Äiti keskittyy aina uuteen vauvaan ja muut pienet saa pärjätä keskenään.

Isäkin on aina töissä tai harrastuksissa mutta toki ehtii uusia vauvoja väsätä mutta muuta apua tai hyötyä ei sitten olekkaan ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsilla vajaa 11kk ikäeroa :)

Vierailija
24/30 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinähän se asenne nimenomaan katsotaan kun vauva valvottaa ja väsymys on totaalista, että ottaako sen asenteen, että kyse on vaiheesta joka saattaa mennä ohi jo huomenna vai sen, että tämä on nyt tätä ja vuosi on ikuisuus :D

Että älä suotta loukkaannu :)

Verhoat vittuilun hymynaamoilla..Kyllä tuo on ihan aiheellinen huoli miten jaksaa jos tulee kaksi lasta putkeen. Jos tulee komplikaatioita raskaudessa,lapsi onkin sairas tai itse masennut kun ei saa tarpeeksi nukuttua ja hormoonit heittelee.

Kautta elämäni mulla on ollut voittaja asenne mutta kahden pienen kanssa siitä ei juuri hyötyä ollut,ihan aika auttaa. Nyt pienempi 7kk joten pikkuhiljaa hormoonit tasaantuneet ja yölläkin saa joskus nukkua 3h putkeen.

Mitä tulee tähän itsekkyysaspektiin että jokaisella oikeus vauvavuoteen plaa plaa...

Mun muksuilta ei huomioita puutu ja ihan vauvoja saavat olla niinkuin muutkin ja mikä parasta heillä on toisensa!

Älkää nyt taas alkako idioottikanoiksi ja haukkuko kaikkia jotka ovat valinneet elämässä toisin.

T:se jolla lapsien ikäero vajaa 11kk

Vierailija
25/30 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin keskityin molempiin. Ja itse asiassa tein niin päin, että vauva sai sopeutua taaperon rytmiin eikä päin vastoin.

Ja mitä tuohon asennekommenttiin tulee, niin blaa blaa sanon minäkin. Asenne ei auta silloin, kun on riittävän väsynyt tai väsymys laukaisee vaikkapa masennuksen tai paniikkihäiriön. Mutta ei kai tämän ymmärtämistä voi av-mammalta vaatiakaan.

Vierailija
26/30 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muttei ole järkeä päässä vielä yhtään ja itse on kiinni imettämisessä vauvan kanssa. Ei vaan ehdi revetä esikoisen perään. Jos ei ole tukiverkkoja yhtään, kannattaa harkita. On pelastus, jos joku muu katsoo välillä esikoisen perään.

Vierailija
27/30 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisen vauvan yrittämisen, kun esikoinen oli 6kk. Loppujen lopuksi ikäeroksi kuitenkin tuli lähes 3v. Eli aina ei pieni ikäero onnistu, vaikka se olisi tarkoituksena. Ja ehkä ihan hyvä näin meidän kohdallamme.

Vierailija
28/30 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vauvaa ajattelin että seuraava saa tulla sitten mahdollisimman pian perään. No syntymästä asti oon ihmetelly, että kuka ikinä jaksaa kahta esim. alle 2v:tä hoitaa. Meillä vauvalla oli ensin koliikki. Sitten oli pari kk normivauva-aikaa et heräili vain 3-4 kertaa yössä, kunnes nyt heräilee 10-100 kertaa yössä. Unikoulu on kyllä menossa ja uskon että parempaan suuntaan ja on jo ollutkin muutama hyvä yö. Mutta mielessänin on siis koko ajan, että miten helppoa oisi vauva-arki jos saisi nukkua normaaleja vauvaöitä. Toisaalta kyllä sitä varmasti jaksaa ihan mitä vaan. Vaikka tässä oisi koko ajan ollut uhmaikänen seurana. Kyllä sitä sodassakin jaksetaan.

Vierailija
29/30 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla olisi edes ollut mahdollista raskautua noin nopsaas, kun ekat kuukautiset tuli vuoden päästä synnytyksestä. Imetys piti ne poissa.

Noh, en kyllä vieläkään halua edes ajatella toisen lapsen hommaamista. Lapsi on nyt 1,5 v. Ehkä joskus muutaman vuoden päästä, kun on unohtanut vauva-ajan kamaluuden.

Vierailija
30/30 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaminen riippuu äidin/isän luonteesta, lapsien helppoudesta/vaikeudesta. Paljon myös vaikuttaa onko lapset terveitä ja onko tukiverkkoa.

Itse ollaan pärjätty hyvin kun on mummo joka auttaa. :) Korvaamaton apu. Nyt lapset 2,5v ja 1,5v ja koko ajan helpottaa. Välissä muutama vaihe jolloin oli tosi vaikeaa, kun väsytti. Niistä selvittiin kuitenkin ja olen tosi tyytyväinen tähän ikäeroon!

Positiiviset puolet voittaa negatiiviset kuitenkin :)

Jos sulla on luonteeltaa suht helppo esikoinen niin anna palaa vaan ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan