Moneltakohan mun mies tulee kotiin, että pääsisin lenkille...?
Ai niin, eihän se tulekaan. Ihanaa, päivä yläkoulussa opena ja sit ilta uhmaikäisen lapsen kanssa yksin. Pukeutumis-, riisumis-, pesuväännöt yksin. Jee.
Tänään ollut taas tavanomainen päivä; töistä kiireesti kotiin, äkkiä jotain suupalaa lapselle, sitten pyykkiä, ruuan laittoa, roskien viemistä, viikkaamista, pöytien pyykimistä. Kohta lapsi iltapesulle ja sitten lukemaan. Oiskohan kaheksan jälkeen mun omaa aikaa, muutama koe pitäisi tarkistaa?
Lapsi ruinaa koko ajan enemmän aikaa, syliä ja huomiota, kaikkeen pitäisi revetä. En jaksa.
Kommentit (15)
on niin omat kuin miehenkin lapsi hoidettavana. Ei tää nyt niin paha rasti ole.
sain vasta lapsen nukkumaan... Nyt on "aikaa itselle".
En mä oikeesti JAKSA enää yhtä pukemisrumbaa illalla, että lähtisin lenkille. Kiristää vaan entisestään kireitä hermoja. Enkä mä oikein tiedä, että missä välissä ehtisin.
Lapsi hoidosta neljän-viiden välillä, kaupassa käynnit, ruuan laitot, kotiaskareet ja sit pitäis ihan ottaa rauhallisestikin lapsen kanssa, kölliä ja sylitellä. Ei riitä aika eikä oma jaksaminen, vaikka mieli tekisi.
Tai oikeestaan mieli tekisi nimenomaan päästä YKSIN tuonne synkkään iltaan haahuilemaan.
ap
sain vasta lapsen nukkumaan... Nyt on "aikaa itselle". En mä oikeesti JAKSA enää yhtä pukemisrumbaa illalla, että lähtisin lenkille. Kiristää vaan entisestään kireitä hermoja. Enkä mä oikein tiedä, että missä välissä ehtisin. Lapsi hoidosta neljän-viiden välillä, kaupassa käynnit, ruuan laitot, kotiaskareet ja sit pitäis ihan ottaa rauhallisestikin lapsen kanssa, kölliä ja sylitellä. Ei riitä aika eikä oma jaksaminen, vaikka mieli tekisi. Tai oikeestaan mieli tekisi nimenomaan päästä YKSIN tuonne synkkään iltaan haahuilemaan. ap
osaa tehdä kerralla enemmän ruokaa, että voi seuraavana päivänä vaan nakata mikroon?
ja tehdää tarkalleen kaksi desiä ruokaa. Desilitra lapselle ja mulle toinen, kun olen laihiksella. Anteeksi, että olen epäjärjestelmällinen. Sekin vaatisi energiaa, että suunnittelisi ruokalistaa ja kotitöitä ja sori, mulla ei riitä aika sellaiseen. Mä en ole mikään kodinhengetär, sen olen oppinut.
Eikä tartte nyt tulla pätemään sillä, että "no sitten sulla jäisi enemmän aikaa, kun suunnittelisit".
Ja sitäpaitsi, mä inhoon mikrolämmitetyn ruuan makua enkä tykkää mistää makaronilaatikoista.
ap
ja tehdää tarkalleen kaksi desiä ruokaa. Desilitra lapselle ja mulle toinen, kun olen laihiksella. Anteeksi, että olen epäjärjestelmällinen. Sekin vaatisi energiaa, että suunnittelisi ruokalistaa ja kotitöitä ja sori, mulla ei riitä aika sellaiseen. Mä en ole mikään kodinhengetär, sen olen oppinut. Eikä tartte nyt tulla pätemään sillä, että "no sitten sulla jäisi enemmän aikaa, kun suunnittelisit". Ja sitäpaitsi, mä inhoon mikrolämmitetyn ruuan makua enkä tykkää mistää makaronilaatikoista. ap
ja tehdää tarkalleen kaksi desiä ruokaa. Desilitra lapselle ja mulle toinen, kun olen laihiksella. Anteeksi, että olen epäjärjestelmällinen. Sekin vaatisi energiaa, että suunnittelisi ruokalistaa ja kotitöitä ja sori, mulla ei riitä aika sellaiseen. Mä en ole mikään kodinhengetär, sen olen oppinut. Eikä tartte nyt tulla pätemään sillä, että "no sitten sulla jäisi enemmän aikaa, kun suunnittelisit". Ja sitäpaitsi, mä inhoon mikrolämmitetyn ruuan makua enkä tykkää mistää makaronilaatikoista. ap
ja niinkuin sä tietäisit mikä on lämmitetty mikrossa ja mikä liedellä, Valivali
Mulla on vaativa työ, taapero, leikki-ikäinen, eskarilainen ja pieni koululainen ja silti saan ruuan pöytään ja pyykit pestyä, vaikka mies olisikin illan pois.
Mutta tosiaan, ei kauppaan joka päivä ja kotihommista voi tehdä minimin, jos arki helpottaa sitten, kun mieskin on kotona.
Mutta ei arki ole helppoa missään pikkulapsiperheessä, se on fakta. Joten tsemppiä!
olevansa mun kanssa. Mulla ei siis ole miestä.
Työntäkää se organisointinne hanuriinne, mä organisoin joka päivä työssäni niin paljon, että en todellakaan rupee enää mitään iltoja organisoimaan.
Ja oikeasti haluaisin vain harrastamaan muulloinkin kuin joka toinen vkl. Tuo työ väsyttää henkisesti niin paljon, että haluaisin hetken RAUHAA JA OMAA AIKAA!!!
ap
olevansa mun kanssa. Mulla ei siis ole miestä. Työntäkää se organisointinne hanuriinne, mä organisoin joka päivä työssäni niin paljon, että en todellakaan rupee enää mitään iltoja organisoimaan. Ja oikeasti haluaisin vain harrastamaan muulloinkin kuin joka toinen vkl. Tuo työ väsyttää henkisesti niin paljon, että haluaisin hetken RAUHAA JA OMAA AIKAA!!! ap
jollekin hoitoon. Kaikki on susta kiinni, kukaan ei tee asioita sun puolesta
en jaksaisi yläkoulun opena varmaan mitenkään päin. Palkkaa hoitaja lapselle joinakin iltoina, jos sukulaisia tai ystäviä ei lapsenvahdiksi liikene.
ja tiedän, että järjestelmällisyys ei ole kaikille, mutta mitäpä jos jätät jotain tekemättä, eli lasta ei tarvitse pestä joka päivä. Voisiko joskus tehdä ruokaa jonka paistat seuraavana päivänä pannulla. En itsekään käytä mikroa ruokaan.
Minkä ikäinen lapsi? Lapselle itse leikittäviä leikkejä tai telkkaria tai väritystä. Pikkukakkonen on hyvä ja tallentava digiboxi pelastaa mut. Pyykkään lähinnä viikonloppuisin, mutta toki pieniä koneellisia viikollakin. Ei sinne pyykkikoneeseen tarvitse aina koko vuorta laittaa :)
jaksamista
olen itse opiskelija ja yh. kyllä käy kateeksi miehen elämä - sillä on aina omaa aikaa töiden jälkeen, elää vain itselleen, matkustelee.. ei osallistu lapsen elämään. mitä minulla on ? koulu, hemmetisti läksyjä, joita en ehdi tehdä, ja aina iltaisin olen kuin vankilassa omassa kodissa, ei pääse roskiakaan välillä viemään.
eikä se todellakaan ole omaa aikaa, että lähtee rattailla kitisevän uhmiksen kanssa "lenkille". siinä pitää sitten mennä lapsen ehdoilla vaikka leikkipuistoon tai jotain.
olisi niin ihanaa, jos voisi jonkun kanssa jakaa tätä elämää ja arkea, ja kotona olisi joku toinenkin, joka ottaisi vastuuta. pääsisi edes joskus sinne lenkille, se olis unelmaa. ehkä jonain päivänä..
Joka päivä ei tarvitse kotona syödä lämmintä ateriaa, lapsi kaiketi saa sellaisen päiväkodissa/hoidossa kuitenkin?
Vihanneksia, hedelmiä, juustoa, leipää jne. paloina/viipaleina tarjolle niin tulee iltapalakin naposteltua samalla vaivalla.
Joskus voi ostaa ruoat kaupan valmistiskiltä eikä aina tarvitse itse syödä samaa kuin lapsi syö. Tekee itselleen ruokaisan salaatin josta riittää seuraavallekin päivälle ja lapselle niitä kalapuikkoja tai saarioisten makaronilaatikkoa.
Ruoan voi syödä myös piknik-tapaan olohuoneen lattialla niin ei tarvitse uhmiksen kanssa vääntää pöytäetiketistä.
Ja mitä enemmän lapselle jaksaa hokea että mitä seuraavaksi tapahtuu (ensin syödään ja leikitään ja sitten iltapesulle ja satu ja nukkumaan) joka vaiheessa niin sitä helpommin tuntuu itsellä onnistuvan, juurikin uhmiksen kanssa.
Lenkille ei tosiaan ole helppo yksin päästä jollei puolisoa tai muuta hoitoapua ole tarjolla, mutta kyllä sitä kuntopiiriä tai vaikka kuntopyörällä vai kotonakin itsensä väsyttää. Ja jollei nyt tuntitolkulla juoksentelisi niin luulisi että edes kerran kahdessa viikossa joku ystävä voisi lasta katsoa sen 30-60min. Ainakin jos vaatimuksena on vain leikittäminen.
Ymmärrän että ärsyttää ja väsyttää. Yritä jaksaa!
Olisi niin kiva tehdä koiran kanssa kunnon iltalenkki, mutta taas pitää päästää reppana vain takapihalle...En uskalla oikein jättää vauvaa yksin kotiin.
lapsi rattaisiin ja lenkille. jos pyöräilee, lapsi pyörän selkään ja lenkille.
T: uhmis lapsen äiti joka päivät töissä ja väsy kamala, mutta ulkoilu helpottaa.