Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikähän mulla on ja miten voi olla, että kunnallinen terveydenhuolto pyörittelee vain peukaloitaan?

Vierailija
03.10.2012 |

Kyseessä ilmeisesti gynekologiset vaivat. Sain oireiden perusteella kolme viikkoa sitten antibiootit virtsatieinfektioon ja ne tuntuivat auttavan. Viikonloppuna alkoi taas järkyttävä vessassa ravaaminen ja alavatsakipu ja todella runsas paksu valkovuoto, joka haisee hieman kalamaiselta. Tällä kertaa pääsin antamaan viljelynäytteen, joka osoittautui täysin puhtaaksi. Kävin sitten antamassa klamydianäytteen, kun sh sitä suositteli. On kuitenkin hyvin epätodennäköistä, että mulla olisi klamydia, sillä se on pari vuotta sitten testattu alkuraskaudessa ja mies on pysynyt samana. Mies sanoo, että ei huolta, ei ole pettänyt. Sh oli kuitenkin sitä mieltä, että mitään jatkotoimenpiteitä ei tehdä ennen kuin klamydia on poissuljettu.

Vatsakivut vain pahenee ja lämpöä on 37,5. Lisäksi olen alkanut hikoilemaan tavattomasti ja ulkosynnyttimiä kirvelee.

Soitin terveyskeskukseen ja oma lääkärini on pois tämän viikon, joten en pääse tutkimuksiin sinne. Neuvoi kuitenkin hakeutumaan neljän jälkeen päivystykseen, jos oireet jatkuvat tai pahenevat. Mutta mitään ei kuitenkaan välttämättä tutkita ennen kuin tuo klamydia on tutkittu. Ei, vaikka kuinka sanon, että tämän täytyy olla jtn muuta, kun meistä kumpikaan ei ole vieraissa käynyt.

Miten saan asianmukaista hoitoa ja mikä ihmeen tulehdus mulla on? Tuo alavatsakipu on siis sellaista kuukautismaista kipuilua ja välillä tuntuu lieviltä supistuksilta. En ole raskaana.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mies sanoisi mitä tahansa,pyytäisin tuonkin testin ottamaan

Vierailija
2/19 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin itse yksityiselle gynelle.

Vaikka kyllä nekin osaa. Mulla oli hiiva ja kävin yks. gynellä. Hän tietysti tiedusteli ehkäisyä ja vastasin, että kondomi. Sitten lähdettiin pohtimaan sitä hiivajuttua ja hän sitten vihjaili, että eihän kyse voi olla sukupuolitaudeista. Niin. Niitä vastaanhan voi suojautua kondomilla...

Nuorena multa on kanssa testattu klamydiaa ihan olan takaa. Vaikka se tosi yleinen onkin, niin ei suinkaan ainoa tulehdusten aiheuttaja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittelisin yksityiset lääkäriasemat läpi ja varaisin ajan gynekologilta. Tai jos olisin rahapulassa, niin menisin päivystykseen odottelemaan.

Vierailija
4/19 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla mitä vain.Hiivatulehdus ja lisäksi joku muu juttu?Hyvä olisi varmaan katsoa tulehdusarvot.

Umpisuoli??

Vierailija
5/19 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on lämpöilyä ja antibiootti hieman auttoi, mutta ei riittävästi.

Aika outoa kyllä ettei viljelyssä näkynyt mitään. Mulla oli samanlaisilla oireilla kerran epäspesifin bakteerikannan aiheuttama emätintulehdus, joka oli levinnyt myös kohtuun tulehdukseksi. Riittävän pitkällä tetrasykliinikuurilla saatiin vaiva pois. Multa otettiin tuon toteamiseksi papa ja joku viljely tehtiin myös. Mutta lääkäri aloitti tosiaan antibiootin jo ennen kokeiden tulosta koska näytti niin vahvasti että tulehdus on.

Itse en myös saanut terveyskeskuksesta apua. Olin vaivan aikaan vieläpä neitsyt, joten sukupuolitautimahdollisuutta ei todellakaan ollut. Kun kävin terv. keskuksessa, minulta otettiin pissakoe, ja kun siitä ei löytynyt mitään ei tehty mitään. Silloin minulla oli oireina vastsa jatkuvat menkkamaiset alavatsakivut. Muutaman kk päästä alkoi lievä lämpöily ja valkovuoto, jossa ajoittain verijuovia. Menin taas terv. keskukseen, jossa tehtiin gynekologinen sisätutkimus, jossa näkyi lievää punoitusta kohdunsuulla, mihin annettiin lääkkeeksi Flagyl-lääkettä jota laitettiin emättimeen paikallisesti. Tuntui että se hieman olisi auttanut mutta kun kuuri loppui, vaivat palasi. Siinä vaiheessa menin sinne yksityiselle ja tutkittiin, ja sain kunnon antibioottikuurin jolla bakteeritulehdus häädettiin. Kiva vaan, että olin ehtinyt kärsiä kohtutulehdusta jo puoli vuotta :-o

Vierailija
6/19 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene siis päivystykseen. Lääkäri siellä päättää mitä tehdään, ei sinua neuvonut hoitaja.

Vierailija
7/19 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin itse yksityiselle gynelle.

Vaikka kyllä nekin osaa. Mulla oli hiiva ja kävin yks. gynellä. Hän tietysti tiedusteli ehkäisyä ja vastasin, että kondomi. Sitten lähdettiin pohtimaan sitä hiivajuttua ja hän sitten vihjaili, että eihän kyse voi olla sukupuolitaudeista. Niin. Niitä vastaanhan voi suojautua kondomilla...

Nuorena multa on kanssa testattu klamydiaa ihan olan takaa. Vaikka se tosi yleinen onkin, niin ei suinkaan ainoa tulehdusten aiheuttaja!

Mullekin on hyvin tuttua tämä klamydian testaaminen. Sain ensimmäisen munuaistulehdukseni ala-asteella ja ensimmäisenä testattiin klamydia, vaikka vannotin olevani neitsyt. Joskus myöhemminkin se on testattu, kun virtsaviljelyn tulos oli vähän epäselvä.

Tuohon tippuriinkaan en usko. Luulen siis, että jokin sisäsynnytin/ emätintulehdus mulla on. Tietysti voihan se aina olla mahdollista, että mieskin on pettänyt. Mutta kyllä se meidän kohdalla on niin epätodennäköistä, että lähtisin veikkaamaan jtn muuta kuin sukupuolitautia.

Vierailija
8/19 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene siis päivystykseen. Lääkäri siellä päättää mitä tehdään, ei sinua neuvonut hoitaja.

Mitä testejä mun olisi hyvä vaatia?

-Ap

Vierailija
9/19 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tulehdushan sinulla on, jos ei klamydia niin joku muu. Suosittelisin menemään sinne päivykseen, varsinkin jos kuume tuosta vielä nousee.

Vierailija
10/19 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä takia välttämättä pitäisi päivystykseen lähteä, toki jos oireet on niin ikävät niin voihan sinne mennä.

Mutta muuten, vaikuttaa että tulehdus siellä on, mutta ei mikään valtavan raju kun kuumettakin on noin vähän. Se tuskin räjähtää käsiin jos jonkun aikaa odotatkin sitä klamydian testausta ja sen tuloksia, vaan kehon immuniteetti saa todennäköisesti estettyä tulehduksen pahenemisen.

Vierailija
11/19 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ehdottaisin bakteerinäytettä valkovuodosta ja tulehdusverikoetta. Jos klamydianäyte on jo otettu niin siitäkään ei tarvi murehtia. Nämä sp-taudit on vaan kovin yleisiä ja ihmisten on vaikea uskoa että olisi mitään mahdollisuutta saada sellaista. Pettäminen on kuitenkin tavallista ja ne on poissuljettava, että hoito on asianmukaista. Jos yleisvointisi on kohtuullinen, sulla tuskin on hengenvaaraa. Mutta päivystykseen kannattaa silti mennä.

Vierailija
12/19 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä testejä mun olisi hyvä vaatia? -Ap

Lääkäri päättää mitä testataan.

Vierailija
13/19 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emätintulehdukseen viittaa siis tuo kalanhaju, runsas valkovuoto ja kirvely. Eli ohjaisin lääkäriin.

T.terveydenhoitaja

Vierailija
14/19 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tuo klamydiatesti-innokkuus on noinkin yleistä. Kerran multa otettiin kunnallisella puolella neljä klamydiatestia vuoden aikana, ja alkoi kieltämättä rasittamaan. Mulla epämääräisten vatsaoireiden syyksi ilmeni lopulta kysta vatsaontelossa, löydettiin vasta kun se puhkesi ja vuoti verta. Siihen asti minulta epäiltiin jatkuvasti noita sukupuolitauteja vaikka olin naimisissa, ja tottakai luulosairaaksikin luultiin...

Vierailija
15/19 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ehdottaisin bakteerinäytettä valkovuodosta ja tulehdusverikoetta. Jos klamydianäyte on jo otettu niin siitäkään ei tarvi murehtia. Nämä sp-taudit on vaan kovin yleisiä ja ihmisten on vaikea uskoa että olisi mitään mahdollisuutta saada sellaista. Pettäminen on kuitenkin tavallista ja ne on poissuljettava, että hoito on asianmukaista. Jos yleisvointisi on kohtuullinen, sulla tuskin on hengenvaaraa. Mutta päivystykseen kannattaa silti mennä.

Ymmärrän sen, että nuo sp-taudit on hyvä testata ja poissulkea, mutta olisi myös ihan kohtuullista, jos muutkin tulehdukset voitaisi tutkia yhtä innokkaasti. Minun kohdallani kun luultavimmin ei ole kyse sp-taudista vaan jostain muusta kiusallisesta tulehduksesta. Oli mikä oli, niin lääkekuuri olisi kyllä paikallaan.

Vierailija
16/19 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei siinä samalla kun annoit näytteen, testattu myös bakteereja? Ihme minusta jos on otettu vaan klamydia.

Metronidatsolilla paranee tuo emätintulehdus sekä trikomonas, johon myös oireesi sopivat. Trikomonakse voi saada muualtakin kuin seksistä.

Vierailija
17/19 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei siinä samalla kun annoit näytteen, testattu myös bakteereja? Ihme minusta jos on otettu vaan klamydia.

Metronidatsolilla paranee tuo emätintulehdus sekä trikomonas, johon myös oireesi sopivat. Trikomonakse voi saada muualtakin kuin seksistä.

Ensin otettiin viljely virtsiksen varalta ja se oli täysin puhdas, mitä nyt yksi ylimääräinen punasolu oli eksynyt näytteeseen mukaan. Ja eilen otettiin klamydia, sen tulos varmistuu ilmeisesti huomenna/ylihuomenna.

Oireet alkoivat muuten kuukautisten loputtua. Onkohan se oleellista?

ap

Vierailija
18/19 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen sitten siellä päivystyksessä ja diagnoosi oli sisäsynnytintulehdus. Kaksi viikkoa saan syödä paria antibioottia. Huomenna sitten selviää se klamydian tulos, jos se on negatiivinen niin sitten varmistuu, että tulehduksen on aiheuttanut jokin oman elimistön bakteereista.

Vierailija
19/19 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tässä kävi????