Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te jotka järjestätte synttärit kotona lapselle(9v)!

Vierailija
02.10.2012 |

Mitä olette tarjonneet ja mikä on ollut ohjelma? Tarkoitus on pitää perinteiset kotisynttärit vielä kerran pojalle kun täyttää 9v.Ei taikureita tms. erikoista mutta jotain ohjelmaa vois yrittää.Sateella ei uloskaan voi mennä..

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarjottavaksi vaikka jäätelöä, popcornia, ja muuta naposteltavaa porkkanatikuista hedelmäpaloihin.

Vierailija
2/15 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin isojen kanssa voi tehdä jo vaikka jonkun visailun.

Lahjojen avaaminen, niiden ihastelu ja syöminen ovat meillä vieneet niin paljon aikaa, että paljoa tekemistä ei sen jälkeen enää ole tarvinnut keksiä, kun ensimmäisiä on jo tultu hakemaan kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai aarteenetsintä vihjeiden avulla, eli löytyy aina uusi vihje jne.

Vierailija
4/15 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieraat tulivat tipotellen ja sitten istuivat ringissä ja avasivat lahjat. Sen jälkeen oli kakkupöytä ja sen jälkeen vapaata leikkiä (eli leikkivät "ei saa astua lattialle". Lopuksi mäjäytettiin Angry-birds-pinata rikki ja keräsivät karkit ja muut sälän lattialta. Kaksi tuntia meni aika hujauksessa.

Vierailija
5/15 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse pinatan? ohje-vinkkiä? ja mitä laitoit sisälle? Itse olen myös tehnyt ihan tavallisia paperipussi-pinatoja mutta sisus tuottaa päänvaivaa kun sehän voi myös mäjähtää rikki..

Vierailija
6/15 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhalsin ison ilmapallon, sitten tapettiliisterillä sanomalehtisuikaleita päälle 5-6 kerrosta. Anna kuivaa. Liimaa kannatinlangat (itse laitoin solmuun 6 villalankaa ja laitoin solmun alas, laitoin langat pallon ympäri ja ylhäälle solmu,) muista jättää ripustuslankaa metrin verran. Liisteröi tai teippaa langat jotta pysyvät paikallaan. Maalaa haluttuun muotoon tai askartele päälle mitä haluat. Tee puolipallon muotoinen viilto yläosaan ja ongi samalla hajonnut ilmapallo pois. Tunge reiästä sisään karkkia, valotikkuja, paljetteja, pikkuesineitä jne. Liimaa aukko umpeen teipillä tai kankaalla, maalaa päälle jos tarvitsee. Ripusta ja mäiski. Ekan vaiheen kuivamisaika on n. 2-3 vrk, itse maalasin linnun lateksilla ja annoin kuivua päivän. Kannattaa aloittaa viikkoa aiemmin. ja osta vain paperillisia karkkeja :)

Vierailija
7/15 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjojen avaaminen, niiden ihastelu ja syöminen ovat meillä vieneet niin paljon aikaa, että paljoa tekemistä ei sen jälkeen enää ole tarvinnut keksiä, kun ensimmäisiä on jo tultu hakemaan kotiin.

Miksei suoraan käännytetä ovelta pois, kun on lahjan saanut ojennettua?

En veisi lastani tuollaisille synttäreille.

Vierailija
8/15 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei suoraan käännytetä ovelta pois, kun on lahjan saanut ojennettua?

En veisi lastani tuollaisille synttäreille.

Ehkäpä sinun lapsesi juuri olikin meidän synttäreillä? Yksi niistä, joka kehui kakun ääressä, että varmaan harmittaa sitä luokkakaveria, joka ei päässy tulemaan, kun menetti näin kivat juhlat?

Meille saa tulla vaikka ilman lahjaakin. Tärkeintä on yhdessäolo ja ainakin meidän juhlissa lapset ovat keksineet yhdessä tekemistä ja leikkimistä ilman aikuisten järjestämiä väkinäisiä leikkejä.

Vierailija
9/15 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hakusessa mulla oli koti-synttäri-ideat,lapsia on tulossa n.10 eli en lähde elokuviin viemään(matkaa 25km).Ehkä sitten kymppisynttäreillä parille kaverille.

Ja luulen kyllä että muksut keksii itsekin tekemiset mutta jos noi kaikki kutsutut tulee niin ehkä jonkinmoinen ohjelmanumero voisi rauhoittaa tiukassa paikassa.Kiitos vinkeistä.

Vierailija
10/15 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2012 klo 10:32"]

Mitä olette tarjonneet ja mikä on ollut ohjelma? Tarkoitus on pitää perinteiset kotisynttärit vielä kerran pojalle kun täyttää 9v.Ei taikureita tms. erikoista mutta jotain ohjelmaa vois yrittää.Sateella ei uloskaan voi mennä..

[/quote]

Vierailija
11/15 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan herkkuja ja vapaata leikkiä. 

Vierailija
12/15 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2012 klo 14:09"]

Ja hakusessa mulla oli koti-synttäri-ideat,lapsia on tulossa n.10 eli en lähde elokuviin viemään(matkaa 25km).Ehkä sitten kymppisynttäreillä parille kaverille.

[/quote]

Leffailta varmaan tarkoitti dvd:tä ja kotisohvaa?

Vierailija
13/15 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä löysin omien muksujen synttäreille paljon ohjelma ja teemaideoita: http://juhlat.fi/plans/category/lastenjuhlat/

Vierailija
14/15 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on niin hirvee hoslinki synttärijuhien takia että päätä huimaa.

Kun itse olin pieni niin oli ehkä pullon pyöritystä mutta yleensä vaan leikittiin ja syötiin kakkua.

Suurin osa toi itsetehdyn lahjan tai kortin. Harvalla oli rahaa mitään ostaa.

Minun lapseni synttäreillä ollaan sanottu että tyttö toivoo lahjaksi kivoja kortteja ja piirustuksia, jotta lahjattomatkin kehtaavat tulla. Pikkuveljet eivät kaverisynttäreitä vietä, naapurin lapset ehkä tulevat sukulaisten kanssa samaan aikaan kahvittelemaan. Jonain vuonna ollaan annettu avata lahjat yhdessä mutta siitä tuli ihan selvästi keulintaa niin kielsin moisen aktiviteetin juhlilta.

Olen kauhistunut että joku vanhempi ei veisi lastaan juhlille jotka hänen mielestään ei ole tarpeeksi hyvin järjestetty. Kyllä kaikki tekevät sellaiset juhlat mihin heidän taloudelliset ja henkiset rahkeet riittävät.

Perheet joissa on paljon lapsia ei kakkua kummoisempaa ohjelmaa yksinkertaisesti voi järjestää. Äidin aika ei riitä eikä rahatkaan usein. Kyllä synttäri juhlat silti pitää lapsen saada viettää ja nauttia. Ennenkuulumattoman sydämmetöntä pientä lasta kohtaan josko joku vanhempi tulee sanomaan että en nyt jätä lastani tänne, juhlasi ovat minusta liian huonot. Asettaa lapset hirvittävän eriarvoiseen asemaan.

Voin kuvitella että tälläisen lapsen äidille ei myöskään kelpaa mitkä tahansa lahjat mitä oma lapsi juhlilla saa. Lähettääkö silloin äiti lapsen kotiin sanoilla että toit niin huonon lahjan ettet saa jäädä tänne juhliin.

Silloin ei ole kyse siitä että lapset juhlivat keskenään ja viettävät mukavan illan. Silloin on kyse siitä että aikuinen ajattelee rahaa, korvaako tämä tilaisuus tai tavara investointini. Onko tämä lapsi tarpeeksi rikkaasta perheestä että haluan lapseni olevan hänen ystävänsä.

Ihmisen elämän arvot paistavat aina läpi kaikilla elämän aspekteilla.

Lapsille riittää pienikin viihdyke, vanhemmat ne kuvittelee että juhlien pitäisi olla jonkun sortin seikkailupuisto. Meillä ei ole ollut yhtäkään juhlaa jossa ei oltaisi naurettu ja pidetty hauskaa. Tarjottavat leivotaan itse ja niihin menee jo aikaa ja vaivaa sen verran että muuhun paljoa repeä.

Lastenjuhlat järjestetään synttärisankaria varten, että hän saa viettää hyvän päivän kerran vuodessa jolloin juhlitaan vain häntä. Yhdessäolo ja huomio on lapselle tärkeää, tavarat ja tekeminen toissijaista. Josko ajattelet juhlista tai lapsista jotain muuta, suosittelisin punnitsemaan elämän arvojasi uudestaan.

Tekemisvinkkinä tämän avauksen jälkeen näinkin vanhaan ketjuun antaisin "vettä saappaassa" leikin.

15/15 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan simppeli elokuva ilta vuokraatte jonkun hauskan elokuva esim mä tykkään komedioista jossa saa nauraa ja chipsiä ja popcornia samalla ku kattoo elokuvaa.

Me tehtiin sillee että ekaks ne antoi mulle lahjan ja kiitin lahjasta, sitten mentiin mun pelihuoneeseen mikä on ylä kerrassa ja pelattiin kerran sain ps2 pelin kaverilta se oli käytetty mutta toimi kun ois ostettu kaupasta fifa 07 sitä pelattiin ja siy mentiin syömään kakkua ja chipsiä ja semmosta