Sormuksen katkaisu
Sormet eivät taida ennen synnytystä (ja siihen on vielä toivottavasti pitkän matkaa) tästä kaventua ja sormus jumissa. Katkaistaanko sormuksia ihan yleisesti kultasepän liikkeissä? Kiitos tiedosta.
Kommentit (10)
Ei normaalissa kulta&kello liikkeessä ole tarvittavia työkaluja tai ammattitaitoa.
Jos tiedät liikkeen jossa on kultaseppä, tai tiedät kultasepän verstaan kannattaa sellaisesta käydä kysymässä onnistuisiko.
Muuten kannattaa kokeilla pitää kättä/sormea kylmässä, ja kokeilla sitten pyörittelemällä saada pikkuhiljaa sormus tulemaan pois, näin sain kerran ystävättären sormuksen pois kun huvikseen laittoi sormuksen väärään käteen, ja se olikin siihen pieni, ja hetken päästä alkoi tuntua tukalalta. Astiaan jäitä ja vettä, siellä kun liottaa niin paljon kun pystyy niin auttaa jonkin verran kun verisuonet supistuu.
Ja onnistuu niin siististi, että saa vielä korjattuakin. Omakohtaista kokemusta löytyy... Seuraavissa raskauksissa lopetin sormusten käytön jo puolivälissä.
pitkään ylhäällä, jotta turvotus vähän laskee ja saippuoi hyvin? Ehkä saat sormuksen vielä pois.
Koita tätä, laita kädet kylmään veteen ja sitten paljon saippuaa/fairya ja koita luiskauttaa sormus pois.
sormuksesta ja sormesta tulee vaan liukas, ja entistä hankalampi saada pitävää otetta.
Kylmä on se ratkaisu, että turvotus laskee.
ja kiertämällä narulenkin avulla sormusta vähitellen ylös hilaten.Kieputat siis sormuksen ylös kuin jengoilta sormeas pitkin.
Yritä poistaa kylmällä tai haalealla vedellä ja saippualla. Ei kannata pitää sormusta raskaana. Se mahtuu sitten taas, kun turvotukset laskenneet.
Ota kanttinauha ja hilaa sillä pois.
Yritä poistaa kylmällä tai haalealla vedellä ja saippualla. Ei kannata pitää sormusta raskaana. Se mahtuu sitten taas, kun turvotukset laskenneet.
Olen ollut neljä kertaa raskaana, eikä ole koskaan alkanut sormukset puristaa. Mutta minäkin uskoisin ennemmin tuohon vesilasitemppuun. Tai sitten molemiin, ensin sormi kylmään veteen pitkäksi aikaa ja sitten saippuan avulla pois? Nivelen koko kai siinä eniten ratkaisee, ja se ei kai suurene kuitenkaan?
Minä katkaisin omani kotona semmosilla kunnon pihdeillä ja korjuutin sitten koruliikkeessä. Maksoi 50e. Tietty siistimpi jälki voi tulla kun ammattilainen tekee kaksin käsin, mitä itse ährää yhdellä kädellä :D Mulla iski paniikki kun sormea alkoi tikustelemaan iltaa kohti enemmän ja enemmän ja edessä viikonloppu.