Olen köyhä opiskelija. Mielipiteitä ruoistani?
Kävin omalta viljelypalstaltani hakemassa (ilmainen palsta opiskelijaasunnossa asuville)
- punajuuria
- ruusukaalia
- porkkanoita
- herneitä
- tilliä
- punakaalia
- retiisejä
Ostin kaupasta lohen, josta puolet laitoin pakastimeen ja toisesta puolesta söin yhden annoksen paistettuna ja loput graavisuolasin.
Ostin myös
- litran luomumaitoa mm lettuja ( tai pannukakkua) varten
- avokadoöljyä ruoanlaittoa varten
- valmispestoa kuivakaappiin varoiksi
- tattarijauhoja mm lettuja varten
- luomukananmunia myös lettuja varten
- hunajaa elämän makeuttamiseen
- tummaa suklaata samasta syystä
Kävin poimimassa jokamiehenoikeuksien piiriin kuuluvista omanapuista omenia. Teen niistä mm uuniomenia ja hilloa lettuja varten. Myös marjoja ja sieniä olen pominut talteen aina tilanteen tullen.
Kommentit (7)
Olen myös opiskelija, täälläpäin ei ole mitään viljelypalstoja tarjolla ja en ehdi kauheesti laittaa ruokaa (iloitsen kyllä opiskelijaruokaloiden hyvistä ruoista). Ruokasi kuulostavat herkuilta.:)
oli viljelyksiä vain kolmella palstalla kymmenestä. Kiitos kommenteista.
ap
ei mulla aikanaan ollu varaa kuin ranskanleipään,kahviin,maitoon,sokeriin ja joskus juustoon.
mutta ihan miten vaan..
ei mulla aikanaan ollu varaa kuin ranskanleipään,kahviin,maitoon,sokeriin ja joskus juustoon.
mutta ihan miten vaan..
omenoita saa nyt ilmatteeks jokaselta naapurilta, monille niitä tulee paljon ja jotuvat kaatopaikoille kuskaan
eli katsele ympärillesi, ota selvää, kysele...aivan varmasti saat ilmaisi omppuja
näet paljon vaivaa :) et taida olla ihan hirveän nuori? tai sitten olet maalta...? Mutta todella mahtavaltä kuulostaa... En itse jaksaisi noin paljon vaivaa nähdä.. En opiskele, enkä toisin ole köyhä, mutta tuollaisen asenteen voisin ottaa...
Sekä viljelypalsta että jokamiehenoikeuksiin kuuluvia omenapuita. Jlkimmäiset ovat aika harvinaisia, kun jokamiehenoikeuksiin noin ulipäänsä ei kuulu kerätä mitään viljelykäsvia, jollainen omenapuu yleensä on. Viljelypalstoja ilmaiseksi lienee lähinnä muutamisssa kansanopistoissa..
Säästät paljon rahaa ja syöt terveellisesti
Itsellä myös sellainen elämäntapa, että näen paljon vaivaa ruokani eteen, mutta se on edullista ja terveellistä.
Toivoisin muiltakin sellaista vaivannäköä sen sijaan, että käydään marketeissa ja valitetaan, että ruoka on kallista.