Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten yliopiston käynyt voi kysyä tyttö- ja poikakaksoset äidiltä, että ovatko identtisiä? :o

Vierailija
28.09.2012 |

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossa sanottiin, että harvinaisissa tapauksissa se on mahdollista, että ovat eri sukupuolta. Mutta eipä kyllä jäänyt mieleen ne Y ja X. Eikä kyllä kiinnosta alkaa googlaamaan. Kuitenkin niin, että toiselta hävisi yksi y tai x munasolun jakautumisen jälkeen.

Vierailija
2/14 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tässä on vastaus etusivulla pyörivään kysymykseen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/14 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan joskus sitä ihmetelty, mutta tultu siihen tulokseen, että ihmiset ei vaan ajattele. Aukaisevat suunsa sen tarkemmin miettimättä. Itsekin voisin sen ajatuksissani tehdä, jos tätä ei tarvisi vierestä seurata, vaikka tasan tiedän identtisten kaksosten eron erimunaisiin kaksosiin.

Siskolla siis kaksoset, tyttö ja poika.

Ja ainakin mä saatan kysellä kohteliaisuudesta jotain, vaikkei mua kiinnosta toisten lapset pätkääkään.

Eli mä saatan kysyä kumpia ne on, mutten edes kuuntele/rekisteröi/muista vastausta, koska mua ei yksinkertaisesti kiinnosta.

Vierailija
5/14 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voivat olla myös eri sukupuolta.

Vierailija
6/14 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voivat olla myös eri sukupuolta.

Vierailija
7/14 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

AINA samaa sukupuolta. Heillä on siis TÄSMÄLLEEN samat geenit(siittiö, munasolu). Tytöllä ja pojalla ei voi olla samat geenit.

Vierailija
8/14 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsoneeni BBC:ltä tms. dokumentin identtisistä kaksosista. Ainakin sen mukaan erittäin harvinaisissa tapauksissa identtiset kaksoset voivat olla myös eri sukupuolta.

Vierailija
9/14 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siittiö ole aina joko x ta y? Miten se vois olla molempia?

Vierailija
10/14 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alkujaan munasolu on XXY. Ei siis normaali XY-munasolu. Jakaantuu ja siitä tulee kaksi XXY-munasolua. Kummastakin katoaa kuitenkin myöhemmin yksi kromosomi ja jäljelle jää XX ja XY eli tyttö ja poika. Eikö jossain Turnertapauksissakin tms. kromosomi katoa? En ole lääkäri tai vastaava, mutta tässä vaan pähkäilen... Enkä todellakaan tiedä, vastatkaa viisaammat!?

Vierailija
11/14 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yliopiston käymisen kanssa ole mitään tekemistä. Itsekin sellaisen "käynyt", enkä kyllä ole varma miten tämä asia oikein on. Luulen, että kaikkeen löytyy poikkeus...

Vierailija
12/14 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän se on niin vaikea ymmärtää, että yliopistoon mennään yleensä opiskelemaan yhtä tiettyä alaa. Lukio on yleissivistävää koulutusta, mutta yliopistossa keskitytään siihen omaan alaan, eikä esim politiikan tutkimuksen opiskelijan ole tarkoituskaan oppia mitään perinnöllisyystieteistä.

Vierailija
13/14 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan joskus sitä ihmetelty, mutta tultu siihen tulokseen, että ihmiset ei vaan ajattele. Aukaisevat suunsa sen tarkemmin miettimättä. Itsekin voisin sen ajatuksissani tehdä, jos tätä ei tarvisi vierestä seurata, vaikka tasan tiedän identtisten kaksosten eron erimunaisiin kaksosiin.

Siskolla siis kaksoset, tyttö ja poika.

Vierailija
14/14 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on geeneiltään identtiset kaksospojat, ja toiseen iskee tietty yksittäinen mutaatio, joka estää testosteronin vaikutuksen soluissa (tällainen siis on olemassa). Tällöin tästä lapsesta kehittyy kohdussa täysin tavallisen näköinen tyttö, vaikka kromosomit ovat pojan. Murrosikä ei sitten kuitenkaan tule normaalisti. Eli TEORIASSA näin voi olla. Mutta siis tilanne on niin harvinainen ja niin surullinen, että pönttöä tota asiaa ajatellen keltään olisi tuollasita kysyä...

Itse olen monesti miettinyt, että niillä jotka tulevat yliopistoon jotain ammattikoulutusreittiä, pitäisi olla jonkinlainen minimi lukion oppimäärä, joka pitäisi suorittaa ennen yliopisto-opintojen alkua. Siis pitäisi tenttiä tyyliin ainakin vitosen tasolla lukion historia, bilsa, maantieto, terevystieto, lyhyt matikka, äikkä, ruotsi, 1 vieras kieli jne. Sitten olis joku minimiyleissivistys, jos yliopstossa tallaa.

T:Lääkäri