Vinkkejä nimiäisiin! Katastrofin ainekset ilmassa...
Mitä ohjelmaa keksisitte nimiäisiin? Tila on melko pieni ja suku on kiusallisen iso. Yhteislauluja ei voi laulaa, mitään leikkimielistä osallistuvaa ohjelmaa ei voi ottaa, koska puolet porukasta kiusaantuu. Lisäksi paikalla on kaikki eronneet uusien puolisoidensa kanssa, joten mulla on kauheat paineet. Ärsyttää, kun olis niin mukavaa viettää vaikka pienen porukan kanssa rennot ja hauskat juhlat, mutta jos jonkun sukulaisista jättäisi kutsumatta, olisi helvetti irti.
Ajattelin pyytää isääni pitämään puheen ja ehkä itsekin pidän puheen, jossa paljastan nimen ja kummit. Tietysti myös kakkukahvit. Mutta mitä muuta? Miten saan vältettyä jäykän ja kiusaantuneen tunnelman?
Kommentit (8)
Pitääkö nimiäisissä olla jotain ohjelmaa? Mä ajattelin järkätä nimiäisiksi ihan kakkukahvit vaan. En aio pitää puheita, mies voisi jotain sanoa ja vaikka minun äitini.
Vai oliko tämä trolli?
Jätät ne jäykkikset kutsumatta! Niin mekin teimme ja oli tosi kivat nimiäiset :)
Ohjelmana oli isän puhe pojalleen, minä kerroin nimen taustan ja esittelin kummit. Vieraat esittelivät itsensä lyhyesti ja avasimme lahjat. Ja toki syötiin ja kahviteltiin. Ei ollut lauluja tai leikkejä. Omatoimiohjelmana oli vauvakirjan selaaminen ja valokuva-albumin katseleminen.
Siinä kun olisi vilskettä ja vilinää ja vahdittavaa ja paijattavaa, niin kummasti ihmiset rentoutuvat.
Tuli esim. tälläinen:
http://www.vauva.info/foorumi/index.php?/topic/795-nimiaeisten-ohjelmar…
Voi myös palkata ammattipuhujan.
Vieraat saivat lasillisen Pommacia saapuessaan.
Kun kaikki olivat paikalla, mieheni veli (kummi) piti puheen, ja esitteli toisetkin kummit (ystäväpariskunta).
Luki myös Pro-Seremonioiden kummitodistuksessa olevan tekstin.
Annoin sitten kummeille todistukset, ja ilmoitettiin että pöytä on katettu.
Syötiin lihakeittoa ja ruisleipää, sen jälkeen oli kakkukahvit.
Sukulaiset saivat vapaasti jutella keskenään, itse sain tilaisuuden tutustua mieheni sukuun.
Mukavaa, rentoa yhdessäoloa, ei mitään ohjelmaa.
kun ovat lähisukua. Vauvakirjan selaaminen onkin hyvä idea. Ehkä vieraat voisivat kirjoittaa siihen terveisensä vauvalle? :) Eli pelkkä puhe ja kahvit riittävät. Ohjelmaa ajattelin sen takia, että paikalla on niin paljon eronneita uusine kumppaneineen, ettei keskustelua ainakaan pääse syntymään. Kiitos Jeesus suvusta.
Ainakin omaasi :)