Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taidanpa kumminkin valita hormonaalisen ehkäisyn

Vierailija
25.09.2012 |

Olen 29 vuotias ja minulla on akne. Tää on ollet ilmeisesti aina, mutta vasta kun lopetin e-pillerit (yasmin) tulin raskaaksi, imetin ja nyt lapsi 2,5 vuotta ja mulla ollut akne nyt 2 vuotta! Ehkäisynä kuparikierukka. Olen ajatellut palaavani pillereihin, vähän vituttaa tämän ikäisenä kärsiä aknesta naama siis täynnä kipeitä patteja, hiukset rasvaset ja alaselkään ja yläselkään tulee finnejä. Jos siis taipuvainen akneen niin ei kannata lopettaa hormonaalistaehkäisyä. Olisin ottanu ensin hormonikierukan mutta terkkari suositteli kuparia?!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akne on ärsyttävä sairaus. Käy hakee lääkäriltä antibioottia jos se auttaa.

Vierailija
2/7 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akne on ärsyttävä sairaus. Käy hakee lääkäriltä antibioottia jos se auttaa.

tai muu hormoniehkäisy auttaa? Minusta ehdottomasti jos on myös ehkäisyn tarve, niin kannattaa ottaa se hormoniehkäisy kun se kerran vaivaan auttaa, ennemmin kuin syödä pitkiä antibioottikuureja akneen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkei sekään riskitön ole. Vaikutus saattaa kuitenkin kestää koko loppuiän kun taas hormoneja pitää vaan käyttää jatkuvasti.

Vierailija
4/7 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös lukenut roacutan kuurista, kannattaako odottaa ensin että lapsiluku täynnä?! Olen suunnitellut toista lasta noin 3 vuoden päästä eli silloin alkaa yritys, onnistumisesta ei tietty tiedä.

Roacuttan on melkonen kuuri, mutta työkaverillani iho on kuin vauvanpylly ja aiemmin oli akne( tosin hänellä ei ollut aikuisiän aknea)

Vierailija
5/7 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut oisko siinä terkkarin suosituksessa ollut joku maksujuttu - saitko sen esim. ilmaiseksi synnytyksen jälkeen? Monet kyllä tykkää hormonikierukasta! Minä itse tykkäsin kovasti monien pillerivuosien jälkeen ehkäisylaastarista, kunnes allergisoiduin laastarin liimalle! Kannattaa kokeilla! Siinä ei ollut noita hormonihuippuja, kuten pillereissä parin tunnin pääst ottamisesta!

Vierailija
6/7 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roacuttan on melkonen kuuri, mutta työkaverillani iho on kuin vauvanpylly ja aiemmin oli akne( tosin hänellä ei ollut aikuisiän aknea)

mulla se ei ainakaan auta kuin sen aikaa kun kuuri on päällä, sen jälkeen palaa heti akne takaisin. Joten e-pilleri paljon parempi.

Toki yksittäisen Roaccutan-kuurin voi koittaa että jos olisi niitä onnellisia joilla akne sen jälkeen pysyy pois.

Vierailija
7/7 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla se ei ainakaan auta kuin sen aikaa kun kuuri on päällä, sen jälkeen palaa heti akne takaisin. Joten e-pilleri paljon parempi.

Toki yksittäisen Roaccutan-kuurin voi koittaa että jos olisi niitä onnellisia joilla akne sen jälkeen pysyy pois.

ehkä teini-iän aknen sillä saa kokonaan pois, mutta aikuisiän akne se vaan puskee päälle jonkun ajan kuluttua uudestaan.

tai mulla kävi lopulta niin, että ei sekään enää tehonnut. lääkäri sit ehdotti että isommalla annoksella vaan, mutta oli jo mun mielestä niin tuhti, eikä mitään vaikutusta, että sanoin kiitos ei.

sivuoireet hirveet ja loppuiäksi jäi ihon elastisuuden heikentymä, rypyt tulee nuorena ja iho on semmonen veltompi, en osaa selittää.

en hormonejakaan haluis napsia loppuelämääni. nyt esim. lopetin pari kk sitten, mutta todennäköisesti tämäkin jää vain tauoksi kun nyt alkaa naama taas kukkia. hiusten ja naaman rasvoittuminen kuin teineillä, argh.

ei mikään maailman isoin huoli ja murhe, mutta ärsyttävä jokapäiväinen kismityksen aihe. etenkin kun noi finnit on niin pirun kipeitä. huoh.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän