Minkä paksuinen kohdun limakalvon tulisi olla ennen siirtoa?
Moi,
Itselläni on alkion siirto 3.IVF:n jälkeen tulossa perjantaina 2.12. Kohdun limakalvoni on tällä kertaa yllättävän ohut, vain 7,1 mm. Miten paksu limakalvon tulisi olla? Millaisella limakalvolla olette onnistuneet?
Toivoisin pikaisia vastauksia, jotta voisin vielä ennen siirtoa ottaa yhteyden lääkäriin ja kysyä pitäisikö minulla olla estrogeeni lääkitys?
Terv.piinailija
Kommentit (5)
...punktion jälkeen? Siis mulla oli punktio eilen, saatiin 28 rakkulaa tyhjennetyksi, näissä 19 solua ja tämän päiväisen ilmoituksen mukaan 12 on hedelmöittynyt.
En jotenkin kehtaa kysyä lääkäriltä, että onkohan hän nyt todella arvioinut limikseni oikein vai tarvisiko käyttää vielä lääkitystä.
Sulla on Eemeli ollut komea limis. Ja mikäli ivf nyt onnistuu saat multa lääkkeitä, ihan ilmaiseksi.
Onko muilla limistietoa?
kerran kasvoi kahdessa päivässä 4 mm:stä 10 mm:iin. Eli voi paksuuntua nopeastikin! Tuossa 10 mm:ssä inssikierrossa tuli plussakin, mutta se kyllä kiinnittyi kohdun ulkopuolelle. Mutta ehkä sillä tosiaan on jotain yhteyttä, kuinka hyvä limakalvo on ja kuinka hyviä solut ovat?
Tuota 10 mm:ä pidettiin hyvänä, mutta ei hanskoja lyöty tiskiin tuon 7 mm:n limiksenkään kanssa.
Hei!
Mulla oli meidän toisessa IVF:ssä lokakuun lopulla limakalvo punktiopäivänä n.7 mm ja siirtopäivänä vain 6,5mm. Sain limakalvon " tueksi" Estradot-laastarit, joita vaihtelin neljän päivän välein testiin saakka.
Ohuesta limiksestä huolimatta plussasin kyseisestä hoidosta teilut pari viikkoa sitten. :-) Eka ultra on torstaina... jännittää!
Elikkäs ei kannata vielä heittää kirvestä kaivoon!
Mukavaa päivää!!!
... luin hiukan huolimattomasti - sullahan on tosiaan jo ollut punktio - ajattelin, että se punktio tulisi vasta perjantaina... mutta kyllä se minimi on tosiaan jo täyttynyt!
Jos nyt tosiaan asiaa mietit, niin kysy ihmeessä lääkäriltä - ne on ihmisiä vaan, ja voi olla, että ei ole tullut ajatelleeksikaan asiaa sen enempää... naisilla kun on se oma " vaistonsa" , että sen mukaan kantsii toimia!!!
Sulla on tosiaan ollut hyvä munasaalis ja hedelmöitynytkin on enemmän kuin se mun 50 % " nyrkkisääntö" !
Kiitos vaan etukäteen :-) Vedetään vaan molemmat sitten plussat!
Ja jos olet yhteydessä lääkäriin, niin voit ehkä myös kysyä, että mitä mieltä hän on Pregnyl 1500 tukipiikistä joka 3. päivä tai Pregnyl 5000 tukipiikistä siirtopäivänä ja joskus pp. 6 paikkeilla (näin mulla aina tehdään)... voisivat auttaa kiinnittymisessä tai raskaushormonina ainakin pitää hyvällä tulella :-)
Eemeli :-)
PS. Jos tässä joudun joulun takia tekemään kuukauden lykkäyksen, niin tarvitsisin vielä - uskomatonta kyllä - pakkauksen Gracial-e-pillereitäkin :-) :-)
... jotain 5-6-7 ovat oleet alarajoja, mutta sullahan ehtii perjantaihin mennessä kasvaan vaikka kuinka paljon! Paljonkohan limis muuten ehtii kasvaa vuorokaudessa???
Ole siis huoleti - tai no, jos voisi olla vaaraa, että limiksen kasvu voisikin hidastua tai pysähtyä (kummastakaan en ole ikinä kuullut!!!), niin voihan tuota vielä kysyä lääkäriltä, mutta montaa päivää sulla ei kyllä ole aikaa ottaa lääkkeitä...
... mulla muuten on " paras" limis (en muista paksuutta, joskus ollut 15 mm jossain vaiheessa, mutta oli " kolmikerroksinen" ultrassa) oli silloin, kun mulle tuli tuulimuna - siitä päättelen, että mulla ainakin näyttää limis ja alkion laatu menevän jotenkin käsi kädessä - osaiskohan joku selittää tai vahvistaa oletustani???
Eemeli
(mun yleinen mainospätkä: 4*ICSI takana, otetaan lahjoituksena vastaan ylijäämälääkkeitä ulkomailla joulukuun puolessavälissä (tai tammikuun puolessavälissä???) alkavaan hoitoon: Menopur tai Menogon ja Orgalutran... mailaile:
eemelikaksi@hotmail.com)