Kuvittelenko nämä oireet vai mitä?
Hei
Mulla on sellanen tilanne että harrastettiin usean otteeseen mieheni kanssa seksiä ovulaation aikana. Käytin ovulaatiotestejä (4 testiä näyttivät plussaa) Viimeiset kuukautiset olivat 2.9.2012 ja seuraavat menkat pitäisi tulla jo ensiviikolla (Kiertoni on 27-29)
Ovulaation jälkeen mulla on ollut päivittäin mahakipuja, tuntuu kun jokin vihloisi mahassa mutta samalla tuntuu menkakivuilta ja mun on todella vaikeaa välillä tehä mitään fyysistä. Mulla on myös todella iso ruokahalu vaikken olisi nälkäinen ja joskus tulee sellanen äklö olo. Myös väsymystä löytyy.
Tein todella aikaisen raskaustestin tänään ja näytti negaa, en ylättynyt koska menkkat pitäisi alkaa vasta vko päästä.
Mutta mitä mieltä te olette, voisiko nämä olla raskausoireita?
En haluaisi kuvitella mitään koska tulen pettymään lopussa mutta lasta on toivottu jo yli 1,5 vuotta.
Kommentit (27)
Me mennään kuule ihan samoilla päivillä nyt, mulla kierron pituus 27-29 ja viime menkat alkoi 2.9.2012. Mulla on ollut varsinkin viime viikolla (noin viikko oletetun hedelmöittymisen jälkeen) todella kovia alavatsakipuja, pari päivää vatsa oli ilmapallona, enkä voinut oikein harkita mitään fyysistä, sen verran hankala olotila oli. Menkkamaisia kipuja myös ja pientä kummallista "väpinää" rintavarustuksessakin. Välillä ollut aivan kauhea nälkä, ja varsinkin aamuisin herätessä pää todella kipeä. Pääkipu on lähtenyt syömällä aamiaista. Pientä pahaa oloakin olen ollut havaitsevinani.
Eilen ja tänään edellä mainitut oireet on kuitenkin selkeästi vähentyneet, alavatsa ei ole enää juuri ollenkaan kipeä, vain heikohkoa menkkamaista kipua enää ja pahaa oloa ei juurikaan nyt ole.
Mulla on entuudestaan yksi lapsi, mutta edellisestä raskaudestani on jo niin monta vuotta aikaa, etten muista enää siitä juuri mitään. En muista olisiko silloin ollut tällaisia kipuiluja tms.
Tutkailin tilastollisia todennäköisyyksiä ja vaikka hedelmöittyminen olisikin tapahtunut ja kenties kiinnittyminenkin, sikiöksi asti ei läheskään kaikki kehity vaan luonnollinen poistuma hoitaa vähintään 2/3 pois. Ikäviä tilastoja :( Eli meidän ei auta kuin odottaa kärsivällisesti ja testata sitten oikeana päivänä, mikäli menkkoja ei ole kuulunut.
Mäkin testasin nyt viikonloppuna ja selkeääkin selkeämpi negatiivinen sieltä tuli, vaikka mun mielestä en enää todellakaan kuvittele raskausoireita. Kyllähän sullakin kuulostaa olevan aivan samalla tavalla selkeitä oireita!
Odottavan aika on pitkä, en millään malttaisi ensi viikonloppuun, jolloin pääsee testaamaan "oikeilla päivillä"!
Joo:) Mulla ihan sama, todella hassu juttu! Tänään ei ollut paljon vatsakipuja mut tunsin vähän vihlontaa alavatsassa ja oli vähän turvonnut. Mäkin odottelen sunnuntaisin asti jos vaikka ne menkat tulisi (Toivottavasti ei:) Mut ilmottele ihmeessä miten testi meni, meilla voisi tärpätäkkin;)
Tein kuitenkin ovis testit to-la ja näytti todella vahvaa viivaa mutta sunnuntaina (netin ovis testin mukaan mulla ois ovis Su 16.9) loppuivat testit, niin saa nähä jos sit tärppäis nyt.
Vatsaa kipristelee js koko vatsa on kuin turvonnot potkupalloksi (ihan kävelenkin kuin pingviini)!
Ällöttävä olo tulee melkein kaikesta, normaalisti syön kuin syöttösika ilman pahaaoloa ja huonoa omaatuntoa ;D
Liian aikaiseen yllättänyt ovulaatio hyödynnettiin 100% vahingossa(!), joten voihan se olla.. :o) Tai olla olematta, mene ja tiedä :)
Oireet on kuitenkin melkoiset.
Ja juuri kun aamulla ehdin sanoa että oireilut olis vähentyneet eilen ja tänään... no joo, enää ei vatsa ole pallona, mutta aivan armoton väsymys iski tänäänkin keskellä päivää. Oli pakko ottaa pienet päiväunet, vaikka etätöissä koitinkin olla kovin skarppina :D Pää on nyt sen verran kipeä että huh, ja menkkamaiset oireet muistuttelee itsestään taas. Toivottavasti eivät ole niitä oikeita menkkaoireita, vaan nyt kyllä saisi olla ihan jostain muusta kyse :) Toivottavasti kaikki ollaan positiivisesti viisaampia näistä oireista tän viikon loppupuolella!
Haha, joo mulla sama juttu. Piti töissä ottaa pienet nokoset vaikka edellisenä yönä nukuin hyvin, tuntuu typerältä jos mä saan negatiivisen tuloksen ja luulen näitä raskauks oireiksi, niinpä yritän olla ajattelematta koko asiaa:)
Mulla melkein sama kierto kuin Nairoonilla ja pompulalla, edelliset kk:t alko 1.9. Oireina nyt vatsan kipristelyn, ajoittaisen päänsäryn ja huonon olon lisäksi aivan tosi kipeet rinnat ja kova ruokahalu. Niin ja väsymys iski kans tänään kesken hommien.
Eilen tuli aavistus punertavaa vuotoa, mutta voi johtua limakalvojen kuivuudesta yhdistettynä toissapäiväiseen seksiin.
Mä niin toivon, ettei tarvis pettyä taas! Kertokaa sitten miten teillä oireet jatkuu ja mitä testit aikanaan näyttää. En uskalla testata kovin varhain, kun pelkään sitä yhtä viivaa.
(viesti tuli vahingossa kahteen kertaan enkä osaa poistaa sitä, joten muokkaan nyt vaan sen tekstin pois)
Tällä hetkellä muuten hirvee päänsärky. Voikohan sekin oikeesti olla yksi alkuraskauden oire?
Joo, musta noi kuulostaa oireilta mut usein naisilla vahvistuu oireet vasta kuukautisten poisjäämisen jälkeen, mutta toivottavasti sulla näkyy se plussa:) Ilmottele sitten millon teet testin ja miten kävi!
Mulla on jatkunut mahan vihlonta tänään ja teki mieli oksentaa mut en usko et nää olis raskausoireet:( Jotenkin tuntuu että en tulis ikinä raskaaski koska ollaan yritetty jo niin kauan.
Yksi "oireilija" lisää. Nyt on melkein viikon särkenyt päätä ja kuvottanut... Viikonloppuna tuntui hassua nykimistä kohdusta tai jostain sieltä, pieni polte tuntuu melkein koko ajan.
Tähän päivään asti oon ollut tosi skeptinen raskauden suhteen, sillä meillä on vasta yk1, mutta ystäväni muistutti oman esikoisensa saaneen alkunsa heti ensi yrittämällä! Toivotaan meille kaikille positiivisia tuulia! :)
Samoja oireita tuntuu olevan liikkeellä :) Päänsärky on ollut jatkuva jo useita päivä ja kummalla tavalla huono olo. Mutta toisaalta koitan järkeillä että mulla on päänsärkyä usein menkkoja edeltävinä päivinä ja oikein kovasta päänsärystä voi hyvinkin tulla huono olo. Alan olla myös melkolailla skeptinen, koska meilläkin oli vasta ensimmäinen yrityskierros meneillään ja ainakin edellisen lapsen suhteen oli kierroksia useita ja useita ja jälleen kerran useita..
En uskalla testailla enää, jotten pettyisi turhista haaveista. Maanantai on varmaankin mulle sopiva päivä edes harkita testin ostamista ja kokeilua, mikäli tietenkään menkat eivät ole alkaneet.
Positiivisia tuulia kaikille!
Mulla alko menkat tänään:( Olen todella pettynyt mutta en voi sille mitään. Mulla ei ollut mitään menkka oireita ja nyt kierto oli 25pvä, viimeksi oli 31 pvä, mulla on nyt ollut epäsäännölliset menkat koko vuoden ajan.
Ostin Clear Blue ovis testejä tänään ja saa nähdä nyt jos vaikka tärppäis ensi kuussa. Osaatteko sano milloin mun kannattaisi aloittaa oviksen testaulu kun kerran kierto on sekaisin muutamalla päivällä??
Voihan nyt Nairoon, ärsyttävää tuollaiset varoittamatta alkavat menkat! Ja varsinkinkun niitä ei saisi edes tulla!!!
Kai tuo oviksen testailu kanjnattaisi aloittaa jo hyvisäs ajoin, eikä sitten odottaa petipuuhastelua siihen ovis-päivään asti välttämättä. Siittiöt saatavat elää useita päiviä kuten tiedetään, joten etukäteisvarautuminen on aina parempi kuin että on liian myöhään liikkeellä.
Mulle kävi esikoisen kanssa niin, että olin jo useiden kuukausien yrityksen jälkeen menettänyt toivoni enkä enää jaksanut testailla ovista tai laskea päiviäni. Päätin silloin pitää yhden välikuukauden yrityksessä, emmekä silloin harrastaneet seksiä "tärppipäivinä" vaan todella paljon ennen. Ja kuin ihmeen kaupalla olinkin raskaana juuri sinä kuukautena. En osannut silloin mitenkään järkevästi laskea päiviä tai edes selittää, miten se oli mahdollista. Aivan käsittämättömiä juttujahan nämä ovat. Voikin olla että stressillä on suuri rooli tässä koko hommassa. Tiedä häntä.
Kiitos tuesta:) Ollaan yritetty jo 1,5 vuoden ajan mutta me vain harrastimme seksiä kun huvitti eli ei edes ajateltu koko ovulaatioota, viimme kuussa harrastettiin paljon seksiä juuri ton ovulaation aikana muttei kai tärpännyt:( Mut mahikset ovat ne 20% kuussa eli kyllä tuo pikkaisen haastavaa on:)
Saa nytten nähdä jos vaikka ensi kuussa tärppää.
Mun pikku sisko tuli raskaaksi vasta vuoden yrittämisen jälkeen ja hän odottaa jo toista lasta, toisella kerralla hän tuli raskaaks heti mut sai 2 kesken menoa ja mun äiti tuli raskaaksi 5 kk jälkeen yrittämisestä eli ei kai se geeneistä ole kiinni. Eikä mihelläkään ole lapsettomuutta suvussa...
Pitää vaan jaksaa mennä eteenpäin:)
...mutta toivotaan että seuraavan kerran tärppää!
Itselläkin ollut e-renkaan poisjätön (yli vuosi sitten) jälkeen epäsäännölliset kuukautiset, eikä koskaan voi olla varma, milloin menkat yllättää. Eilen illalla nukkumaanmennessä tuntui alavatsassa kovaa pistävää kipua. Ajattelin, että jos johtuu kiinnittymisestä, niin kaivautukoon nyt oikein kunnolla sinne kohdunseinämään, kyllä minä nämä kivut kestän!! :D
Toivottavasti en taas vain kuvittele. Mutta en muista, että menkkoja ennen olisi tällaista pistelevää kipua alavatsassa, se on vaan yleensä sitä kramppaamista ja kokonaisvaltaisempaa kipua.
oli minullakin ovulaatioajan jälkeen aivan toisella tavalla kuin normikierrossa. Enkä oikein usko, että olisin pystynyt kuvittelemaan niin voimakkaat ja selkeät kivut.
Nyt taas kun menkkojen pitäisi ihan kohta alkaa, tuntuu tuttuakin tutumpi kokonaisvaltainen vatsakipu, joka kyllä yleensä kielii siitä, että menkat alkavan ihan kohta :(
Voisikohan tuo teidän epäsäännöllinen kierto johtua siitä, että välillä munasolu todella hedelmöittyy, mutta tulee sitten luonnollisen poistuman kautta ulos silloin, kun huvittaa. Sehän on kai tavallisempaa, että vaikka hedelmöittyykin, päätyy siihen että menee "kesken".
Nairoon, harmi ettei nyt tärpännyt... Mut häntä pystyyn, ens kierrolle paljon onnea!
Mua on huimannut tänään ja särkenyt päätä edelleen... Alavatsassa on ollut tuntemuksia ja rinnat alkaa ilmoitella itsestään. Menkat ei yleensä aiheuta mulla etukäteen mitään, tokana päivänä on kamala pahoinvointi. Mut viikonlopun aikana selvinnee jotain :)
Töissä valitin tota huimausta niin työkaveri kysyi että ootko raskaana?! En oo tästä yrityksestä kauheesti huudellut, mutta oli pakko sanoa että sitähän tässä toivotaan... Ei pokka pitänyt! :)
mulla pitäs ylihuomenna alkaa menkat mut viimesen 4 päivää ollut tosi oksettava olo,huimannu. Nälkä,mutta ajatuskin ruoasta kuvottaa. Kamala väsymys. Jatkuva jano,nännit on arat mutta muute tissit ei niinkään. Levollinen olo jotenki mut itkuherkkä. Mut nyt tänään tuli ne kamalat menkkakivut mitkä eroo kuitenki sillä taval että yleensä on kipu säteily jommallekummalle puolelle mut nyt kivun paikka vaihtelee ja voisin melkei sanoa et kovemmat kivut on kun yleensä. Taitaa täti tullla tänne :(
heräsin viime yönä kamaliin menkkakipuihin, taitaa täti tulla tännekin vaikkei ihan vielä olekaan niin tehnyt. Mutta varsin kummallista on, että kivut tuntu niin kovilta, ei mulla yleensä enää ole juurikaan menkkakipuja. Suurimmat kivut on hävinneet iän myöstä ja edellisen raskauden jälkeen. Viime yön kipuilut piti ihan kunnolla valveilla ja jouduin popsimaan parikin buranaa :O
No mut miten teillä on mennyt tähän asti? Onko menkat jo alkanut?
Me mennään kuule ihan samoilla päivillä nyt, mulla kierron pituus 27-29 ja viime menkat alkoi 2.9.2012. Mulla on ollut varsinkin viime viikolla (noin viikko oletetun hedelmöittymisen jälkeen) todella kovia alavatsakipuja, pari päivää vatsa oli ilmapallona, enkä voinut oikein harkita mitään fyysistä, sen verran hankala olotila oli. Menkkamaisia kipuja myös ja pientä kummallista "väpinää" rintavarustuksessakin. Välillä ollut aivan kauhea nälkä, ja varsinkin aamuisin herätessä pää todella kipeä. Pääkipu on lähtenyt syömällä aamiaista. Pientä pahaa oloakin olen ollut havaitsevinani.
Eilen ja tänään edellä mainitut oireet on kuitenkin selkeästi vähentyneet, alavatsa ei ole enää juuri ollenkaan kipeä, vain heikohkoa menkkamaista kipua enää ja pahaa oloa ei juurikaan nyt ole.
Mulla on entuudestaan yksi lapsi, mutta edellisestä raskaudestani on jo niin monta vuotta aikaa, etten muista enää siitä juuri mitään. En muista olisiko silloin ollut tällaisia kipuiluja tms.
Tutkailin tilastollisia todennäköisyyksiä ja vaikka hedelmöittyminen olisikin tapahtunut ja kenties kiinnittyminenkin, sikiöksi asti ei läheskään kaikki kehity vaan luonnollinen poistuma hoitaa vähintään 2/3 pois. Ikäviä tilastoja :( Eli meidän ei auta kuin odottaa kärsivällisesti ja testata sitten oikeana päivänä, mikäli menkkoja ei ole kuulunut.
Mäkin testasin nyt viikonloppuna ja selkeääkin selkeämpi negatiivinen sieltä tuli, vaikka mun mielestä en enää todellakaan kuvittele raskausoireita. Kyllähän sullakin kuulostaa olevan aivan samalla tavalla selkeitä oireita!
Odottavan aika on pitkä, en millään malttaisi ensi viikonloppuun, jolloin pääsee testaamaan "oikeilla päivillä"!