Olen laittanut työhakemukseen liian pienen palkkatoivomuksen ja nyt
olen päässäyt työhaastatteluun. Kerronko rehellisesti haastattelun jälkeen, että nyt, kun minulla on selkeämpi kuva tehtävästä, huomaan, että palkkatoivomukseni on alakanttiin. Ja esitän uudestaan sen tai pyydän maksamaan liiton suositusten mukaisesti?
Palkkatoivomukseni on tehtäväkohtainen palkka ilman lisiä.
Miten olette itse tehneet vastaavassa tilanteessa?
Kommentit (12)
ainakin kyseenalastaisin motiivisi, että oletko tarkoituksella laittanut alhaisen palkkatoiveet, jotta pääset haastatteluun ja sitten vetoat vahinkoon ettet niin halvalla tulisikaan. Itse en sinua todennäköisesti palkkaisi.
Sinun tilanteessa nielisin nyt tappioni ja menisin töihin sillä palkalla mitä toivoit ja sitten jonkunajan päästä, kun olisin saanut näytettyä taitoni , esim. kehityskeskustelussa, ottaisin puheeksi palkkani.
Mä kehottaisin ap:ta nielemään tappionsa ja unohtamana tuon työpaikan, jos ei saa heti sovittua kunnon palkkaa. Työnantajien halut kehityskeskusteluissa tai muutenkaan nostaa palkkaa, kyllä tiedetään...
sillä heistä ei työantajat halua luopua.
Itse maksamme omille työntekijöille roimasti parempaa palkkaa kuin kuuluisi ja vaihtuvuus onkin pientä.
T: se työnantaja
nostettua palkkaa ylöspäin työhaastattelussa?
Siis omasta pyyntipalkasta?
Meillä ei ainakaan vaan palkkaus perustuu ennalta määritettyyn vaativuustasoon. Joskus saattaa olla, että vaativuustasossa on joustoa riippuen henkilön pätevyydestä.
Sanoin että työtehtävien laajuus edellyttää korkeampaa palkkaa kuin mitä olin laittanut hakemukseen.
nostettua palkkaa ylöspäin työhaastattelussa?
Siis omasta pyyntipalkasta?
kuin alan tes-vaatimukset ovat? Oletko ap työelämän vaatimusten tasalla ylipäätäänkään ollenkaan?
mutta vastuisiin nähden voisin pyytää enemmän.
ap
ottaa organisaatioomme tällä hetkellä perus suorittavaan duuniin ihmisiä sisään juuri sen perusteella kenellä on pienimmät palkkatoiveet (toimistotyötä). Syynä käyttää puhtaasti mahdollisimman halpaa työvoimaa. Eli koulutuksen ei tarvitse olla nappiinsa, koska tämän suorittavan työn oppii opettelemalla. Jos satut tulemaan haastatteluun mun työpaikalle niin on turha esittää mitään "alan keskivertopalkkoja" palkkatoiveen perustaksi, koska meillä maksetaan tietty summa näille perusihmisille ja jos ei kelpaa niin otetaan seuraava jonosta. Niin paljon on hakijoita, että aina on joku, jolle tuo keskivertopalkkaa alhaisempi palkka kelpaa.
Organisaatiossamme on pieni joukko kovan luokan osaajia ja niille maksetaan asiallinen palkka, he takaavat, että organisaatio pyörii. Mä olen osa sitä joukkoa.
Eli jos haluat oikeasti työn, työantaja kertoo millaista palkkaa maksaa. Paitsi jos haet juuri siihen ydinjoukkoon, joka oikeasti pyörittäää organisaatiota (dirikat ja managerit).
ainakin kyseenalastaisin motiivisi, että oletko tarkoituksella laittanut alhaisen palkkatoiveet, jotta pääset haastatteluun ja sitten vetoat vahinkoon ettet niin halvalla tulisikaan. Itse en sinua todennäköisesti palkkaisi.
Sinun tilanteessa nielisin nyt tappioni ja menisin töihin sillä palkalla mitä toivoit ja sitten jonkunajan päästä, kun olisin saanut näytettyä taitoni , esim. kehityskeskustelussa, ottaisin puheeksi palkkani.
pitää pystyä arvioimaan oman alansa ansiotaso paljon paremmin kuin ap on tehnyt. Sitäpaitsi avainryhmään ei haeta normaalilla haulla, sinne rekrytoidaan head huntereiden avulla.
Ap on varmaan käsittänyt montakin asiaa väärin.
Taidanpa kuitenkin ottaa sen riskin, että pyrin haastattelussa nostattamaan palkkaani.
Työnantajana on julkinen sektori ja tehtävä on avaintehtävä.
Tiedän, että olen tehnyt virheen palkka arvioidessani. Tehtävästä ei ole saatavissa hyvin palkkatietoja ja arvioiminen oli minulle todella vaikeaa. Kyse on joistakin satasista, ei tonneista.
ap