**KESKENMENON JÄLKEEN-SYYSKUU**
Kommentit (4)
Heippa pitkästä aikaa. Ja kiitos Helene syyskuun pinon perustamisesta. Jäi mulla tekemättä, kun aika hiljaista on ollut. Kaipa tätä voisi ylläpitää kuulumisien vaihtamiseksi.
Mä aion olla kotona ainakin kaksi vuotta ja ehkä sen jälkeen vielä vuoden. Todennäköisesti tämä nyt odotettava pienokainen jää meidän viimeiseksi, joten aion nauttia kotiäitiydestä niin kauan kuin se suinkin vaan on mahdollista. Toki rahakysymys tulee eteen, mutta vankka pyrkimys kotiäitiyteen on. Tällöin esikoinen menisi ekaluokalle kun minä palaisin työelämään.
Maha täällä tosiaan tuntuu nitisevän liitoksissaan. Ja asiaa ei auta yhtään se, että pikkuinen on kovasti potkuisaa sorttia. No ihanaahan tämä on, mutta pakko myöntää, että viimeiset kaksi päivää olen pohtinut, että miten tätä tukalaa olotilaa kestää vielä kuusi viikkoa :-) Viikko töitä ja sitten alkaa ä-loma.
Voi kunpa kuulisimme Anirista jotain. Samaten kuin Nippestä. Niiskurouva taitaa kirjuutella Helistimen puolella enemmän, ainakin jossain vaiheessa olin tunnistavinani hänet siellä.
Tsemppiä Helene väsymyksen keskelle. Väsymys + kaaressa pulauttamiset + imetysvaikeudet ovat niitä asioita, joita eniten pelkään ja jännitän.
t. Vilmis 33+5
Kiitos, Helene, uuden pinon avauksesta taas! Olen käynyt täällä kurkkimassa melkein päivittäin, mutta en vaan ole saanut uutta pinoa avattua :). Kamala, miten aika kuluu. Siis, ihanko oikeesti teidän poika on jo 5,5kk??? On se pikkuvauva-aika vaan niin lyhyt. Mäkin haluaisin olla mahdollisimman pitkään kotona, mutta meilläkin varmaan talous asettaa omat rajoitteensa asiassa. Voimia unettomiin öihin (ja päiviin). Toivottavasti unirytmit löytyy pian.
Vilmis, loppusuoralla ollaan. Tosin täällä on vähän samanlainen olo: miten tätä tukaluutta vielä kestää useamman viikon. Toisaalta tuntuu, että la on ihan oven takana ja toisaalta siihen tuntuu olevan ihan tosi pitkä aika. Joko ootte kaikki vauvahankinnat ja -valmistelut saanu tehtyä? Me ei olla alkua pidemmällä :). Onneksi aika paljon on tuon esikon jäljiltä olemassa, mutta esim. tuplat on edelleen hankkimatta ja jos niitä joutuu odottelemaan, niin voi mennä aika tiukille.
ON: Mä olen ihan kyllästynyt tohon sokerien kyttäilyyn. Syö sitä tai tätä, niin aina on joku arvo huonosti ja elämä pyörii lähinnä vs-mittarin ja kellon ympärillä. Paino vauvalla toistaiseksi vain himpun verran yli keskikäyrän, joten toistaiseksi on mahkuja ihan normivauvan synnytykseen, mutta tässä on kuulemma ne isot kasvuviikot edessä vielä, joten mitä tahansa saattaa tapahtua. Ja siksi noita sokereita pitäis jaksaa kytätä ja ruokavaliota noudattaa... Muuten raskaus on mennyt jokseenkin omalla painollaan. Kaikenlaista pientä pelkoa on aina ajoittain liikkeellä, mutta onneksi kaikki on tähän asti mennyt näin hyvin.
Mitäs muille?
Niisku 33+6
Kirjottelin pitkät pätkät kunnes huomasin, että olikin jo lokakuun pino. Sinne siis - humps
Aapeli 25+2
Päätin aloittaa uuden pinon vaikka aika loppukuuta mennäänkin. Poistin listalta viime keväänä lasketun ajan omanneet jotka ei ole pinossa enää olleet kuukausiin. Ilmoittakaa mikäli tahdotte mukaan!!
Täällä ei erikoista, poju alkoi syömään puuroja ja lihaa ja samalla heitti unirytmi sekaisin, ei siis nuku enää 20min.pidempiä päikkäreitä ja yöunetkin on hirveän katkonaisia..Tässä nytkin istun poju sylissä joka vaan naureskelee, vaikka viimeisen vuorokauden unisaldo 8 tuntia..
Kaikenkaikkiaan yritän oman väsymyksen lomassa nauttia tästä viimeisestä vauva-ajasta, minullehan tämä on viimeinen kerta sterilisaation johdosta, enkä edelleenkään kadu sitä, onhan tämä jo viides muksu:) Vuodenvaihteen jälkeen työt kutsuisi, mutta olen miettinyt että josko sitä jäisi hoitovapaalle hetkeksi, nauttimaan vauva-arjesta vielä joksikin aikaa, kun kerran sellainen mahdollisuus on. Keskimmäinenkin kun koulun aloitti niin tuntuu että olis kiva olla eka vuosi kotona pientä vastaanottamassa ettei tarttisi mitään iltapäiväkerhoja. Saapi nähdä, miltä tämä kotonaolo pidemmän päälle tuntuu, tehdään sitten päätökset. Tuskin työt mihinkään katoaa mikäli ensi syksyyn asti olisin kotosalla:) On vaan sellainen rahakysymys, kun ei tuo kotihoidontuki ole kuitenkaan palkkaa vastaava.. Mutta katsellaan ja mietitään, onhan tässä vielä äippärahakautta joulukuulle saakka:)
Helene+poju 5kk2vko+isosiskot