Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin piilottaisin kodin vara-avaimen? OKT

Vierailija
24.06.2015 |

Foliohattuisten ei tarvitse vastata, mutta kertokaa vinkkejä, millaisiin paikkoihin olette joskus piilottaneet vara-avaimia. Kukkaruukut taitavat olla liian yleisiä piiloja, eikä matonkaan alle kai kannata avaimia kätkeä. Nyt ne ovat väliaikapiilossa yhden ikkunalaudan alla, mutta paikka on vähän liian hankala.

Perheen 12-vuotias unohtelee harva se viikko avaimensa kotiin ja joku kätevä paikka pitäisi keksiä. Naapureita on, mutta ei ketään niin tuttua, että viitsisi jättää heille vara-avaimet.

Kommentit (188)

Vierailija
141/188 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oveen sisäpuolelle iso lappu: Muista avaimet!

Aikuisena itse olen lappua kokeilut,silmä totuu lapuun ja unohtaa.Asun vuokra kerostalossa ,jossa  naapureita en tunne.Sukulaiset 300km.Joten joka kertta, Itse joudun soitaa huolto yhtiöön ja maksaa itse mokani.

Jos ongelma että avaimet lähtiessä unohtuu sisälle, niin automatisoi toimintatapasi niin että aina lähtiessä avaimella suljet oven. 

Vierailija
142/188 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskon kukkapenkissä on isoja pyöreitä kiviä. Yhden kiven alla on vara-avain.

Hyvä vinkki rosmoille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/188 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olohuoneen maton alle 

Vierailija
144/188 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä vara-avainta työpaikalla.

Vierailija
145/188 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna huolestuisin lapsen muistiongelmista

Vierailija
146/188 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen paikka on kyllä naapuri,mietikää miksi?

Vierailija
147/188 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asenna sormenjälkilukko.

Nuo sormenjälkijutut on vähän kinkkinen juttu. 

Jos tekee jotain työtä tai askartelua joka kuluttaa sormien tarttumapintaa, niin tuo sormenjälkipä ei ole enää noiden sormenjälkilukijoiden tunnistettavissa ennen kuin iho on saanut taas rauhassa kasvaa uutta nahkaa, ja siihen voi kulua useampiakin päiviä. 

Vierailija
148/188 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vara-avain on 50 cm syvässä kuopassa, jonka päällä on omenapuu merkkinä 🤣

Vierailija
149/188 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä se on täällä moralisoida, kun lapsi unohtaa avaimen. Kyllä se on moni aikuinenkin, jolta avaimet unohtuu.

Niin, ja aina ei ole kyse unohtamisesta vaan myös kadottamisesta.

Mulla oli joskus käytössä kaulanauhassa roikkuva avain. Muistin sen aina laittaa kaulaan, mutta sitten kerran nauhasta katkesi se klipsi tms. ja avain oli pudonnut.

Alkoi olla jo ilta ja puhelintakaan ei ollut mukana, mutta onneksi naapurin talkkari oli kotona ja kävi avaamassa oven.

Hyvä olisi tosiaan olla vara-avain jemmattuna jonnekkin.

Ei sitä heikkojen klipsien varaan pidä jättää. Tosin jos on vahva kaulanauha, niin jotkut ilkimykset voivat kuristaa. 

Miten olisi (ei tosin kesäkuumalla oilein käy) että olisi vaatteiden alla oikein AVAINVALJAAT. 

Vierailija
150/188 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lapselle avain kiinni reppuun tai housuihin metalliketjulla

No ei varmasti ainakaan reppuun. 

Vierailija
151/188 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vara-avain mökillä ja matkaa on 150 km.mökin vara-avain on taas kotonani.näppärää mielestäni.

Vierailija
152/188 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkaa pieneen muovikoteloon ja hautaa kotelo isoon kukkalaatikkoon tai ruukkuun. Tai jos on enemmän lääniä niin vaikka pakasterasiaan ja mansikkamaan viereen hautaat. Tietysti kannattaa merkitä paikka jotenkin niin että itse muistaa mistä kohtaa pitää kaivaa ylös. Itse olen joskus jemmannut tilapäisesti pihapatsaan sisälle. 

Kun joitakin varkaita kiinnostavat ne kukkalaatikotkin, pihapatsaista puhumattakaan. 

Vierailija
153/188 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä maton alle, tai kukkaruukkuun.

Mutta pääasia on että kerrot paikan täällä.

Vierailija
154/188 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on vara-avain mökillä ja matkaa on 150 km.mökin vara-avain on taas kotonani.näppärää mielestäni.

Unohdit mainita osoitteet mökille ja kotiin. Pistä osoitteet tänne niin muistat missä vara-avain on.

Vierailija
155/188 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

avain kiinni lapseen, esimerkiksi lapseen ripustettavissa housuissa on edelleen vyölenkkejä ja vyölenkkiin voi rautakaupasta ostaa karabiinilukon, jonka voi ripustaa avaimineen siihen vyölenkkiin

Lapseen ripustettavissa housuissa???

Vierailija
156/188 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on myynnissä vata-avainta varten avainsäilöjä, jotka avautuvat numerokoodilla.

Vierailija
157/188 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

avain kiinni lapseen, esimerkiksi lapseen ripustettavissa housuissa on edelleen vyölenkkejä ja vyölenkkiin voi rautakaupasta ostaa karabiinilukon, jonka voi ripustaa avaimineen siihen vyölenkkiin

Lapseen ripustettavissa housuissa???

Yleensä lapsi ripustetaan housuihin.

Vierailija
158/188 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunge perseesees

Vierailija
159/188 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiön lusikkalaatikon alle !

-minulla ainanki toimii

Vierailija
160/188 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän voi jo paljastaa kun kyseistä taloakaan ei ole enää olemassa. Betonisen rappusen alle oli valun yhteydessä jätetty pieni kolo avainta varten. Löytyi kun tiesi miltä kohdalta kokeilee. 

Tosin alakerran autotallin ovi ei ollut lukossa ja etuoven avain jätettiin naulaan oven viereen. 

Tämä oli silloin vanhaan turvalliseen aikaan yli 50 vuotta sitten. Ei tullut mieleenkään ottaa avainta kouluun mukaan. Kerrostalossa asuvilla lapsilla oli avain kaulanauhassa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän