helsinki mikä asuinalue on kiva?
Asustan tällä hetkellä maunulassa ja olen miettinyt että pitäiskö muuttaa pois vai jäädä koska en oikein tiedä minkälaisest palvelut tällä on noin lapsiperheen näkökulmasta ja ne merkitsevät minulle paljon siis esim. puistot, perhe havilat, äiti-lapsi kerhot ja perhetalot koska lapsen synnyttyä haluan tavat muitakin ihmisiä, sekä hyvät kulkuyhteydet ovat todella tärkeät.
Mutta itähelsinkiin en olisi valmis muuttamaan kuitenkaan
Kommentit (52)
eihän eirassla tai punavuoressa tai siellä päin niin hirveästi kaupoja ole, kyllä sieltä kahviloita ja muuta mukavaa löytyy. No ehkä töölöstä löytyy paremmin
Töölö on hyvä! Todella paljon leikkipuistoja ja muita kaupungin viherpuistoja, muskaria, perhekahvilaa, srk:n perhekerho ja kerho, leikkipuisto taiviksen ohjattu toiminta.. Keskustan leffateattereissa vauvakino. Kaikki palvelut ja kaupat löytyy, koulut ja päiväkoditkin. Töölössä asuu tosi paljon lapsia.
Mutta pieni varoituksen sana: lastentarhat ovat siellä ihan tupatentäynnä, eli tarhapaikkaa voi olla vaikea saada. Mutta niin kai se on lähes kaikkialla kantakaupungissa...
Punavuori on kiva asuinalue. Kaikki palvelut lähellä. Elämän makua. Trendipaikka. Täällä on paljon lapsiperheitä.
huumeruiskuun. En tarkoita, etteikö niitä täällä ja muualla olisi, mutta ei niissä nyt sentään kahlata tarvitse.
Niitä ruiskuja varmaan löytyy ympäri Helsinkiä jos kulkee metsissä yms. niin sen vuoksi ei mielestäni kannata asuinaluetta hylätä, että joku on löytänyt sieltä ruiskun vaan kaikkien kaupunkilaisten olisi hyvä kertoa neuloista lapsille ja siihen, että niihin ei missään tapauksessa kosketa vaan kerrotaan aikuisille löydöstä.
ihanan rauhallisia ja mukavia alueita, tai sitten kaunista ja merellistä Rastilaa tai Vuosaarta, upeita luontoalueita. Mutta tässä oli taas rajattu suuri osa Helsinkiä näköjään pois. Itse en ymmärrä, mikä hinku monilla on, niinkuin tässäkin ketjussa, mainostaa alueita, joista on tosi hankalat ja huonot kulkuyhteydet.
ja Herttoniemen vanhempi puoli. Luonnonläheisiä ja rauhallisia alueita joissa hinta/laatu on kohdillaan.
Käpylä tai Kumpula. Kolmannen polven helsinkiläisenä ja suurimman osan elämästäni Helsingin keskustassa asuneena voin sanoa, että Käpylä ja Kumpula ovat parhaira paikkoja asua.
Hyvä vastaus, mutta jos haluaa omakotiasumista kauniissa perinteisessä puutalomiljöössä, niin pitää muuttaa Tapanilaan. Pohjoisen vanhat OKT-alueet lienevät Helsingin parhaiten varjellut salaisuudet. Yhteydet ovat toki Käpylää tai Kumpulaa huonommat, mutta samalla rahalla saa tuplaneliöt omalla tontilla yhtälailla tiiviissä ja aktiivisessa kyläyhteisössä.
"vaikutat älykkäältä ja menestyvältä
asutko kaupungin vuokrakämpässä?"
:D
ihanan rauhallisia ja mukavia alueita, tai sitten kaunista ja merellistä Rastilaa tai Vuosaarta, upeita luontoalueita. Mutta tässä oli taas rajattu suuri osa Helsinkiä näköjään pois. Itse en ymmärrä, mikä hinku monilla on, niinkuin tässäkin ketjussa, mainostaa alueita, joista on tosi hankalat ja huonot kulkuyhteydet.
T. onnellinen itähelsinkiläinen
Täällä näkyy paljon lapsiperheitä, niin voisi olettaa, etta sopis alueena lapsiperheille.
Punavuoresta löytyy valinnanvaraa: on ruokakauppoja, on vaatekauppoja ja kaikkea siltä väliltä. Suosittelen tutustumista seutuun avoimin mielin :)
Muistan omasta lapsuudestani ajat Arkdiankadulla ja Bulevardilla ja kyllä se oli lapselle ankeaa, tietty vapaus puuttui kokonaan. Sitten kun muutettiin Pohjois-Helsinkiin omakotitaloon alkoi ihan eri elämä. Pihaleikit, metsäseikkailut ja se ihana vapaus kun pystyi itse fillaroimaan kavereille. En siis väitä että keskusta olisi kaikille lapsille huono, mutta itse haluan lapselleni erilaisen lapsuuden. Koska olen neljännen polven Helsinkiläinen niin mulla on aikalailla kokemusta eri alueista ja siis komppaan Pohjois-Helsinkiä!
eipä tästä kauan ole kun siellä kadulla huumeruiskun näin.
merelliset Marjaniemi, Tammisalo, Kulosaari, ja Laajaslo/Jollas, joita ei nyt parhaalla tahdollakaan voi oikein verrata esim. Kontulaan tai Mellunmäkeen tai Myllypuroon, jotka nekin ovat ihan ok alueita. Missä tynnyrissä te junantuomat oikein olette kasvaneet?
eikö tuo Niemenmäki ole aivan täynnä noita purkukunnossa olevia 70-luvun betonkerrostaloja, niinkuin tuo Pihlajamäki?
Ei pahalla, mutta tuolla itä-helsingissa on jo alettu purkamaan jo noita pahiten rapistuneita vastaavia, kun uudelleenrakentaminen vain tulee halvemmaksi..
Tässä viime vuosina tehty kovasti julkisivuremppaa just Niemenmäessä. Niemenmäestä löytyy matalempia 3 kerroksisia taloja ja sitten näitä korkeampia 8 kerroksisia. Palvelut on lähellä Munkkivuoren ostarilla, vieressä hyvät ulkoilumaastot (pikkuhuopalahti ja tali) ja kulkuyhteydet joka suuntaan.
Aleella ihana tunnelma, kerrostalojen pihoissa paljon linnunlaulua, keskuspuisto vieressä, koulut keskellä aluetta (myös kansainvälinen luokka, matikkalukio) samoin hyvät harrastusmahdollisuudet liikuntahallissa jne. Ihmiset ovat välittömiä,kauppareissulle ei tarvitse pynttäytyä. Lapset tottuvat erimaalaisiin ja kielisiin ihmisiin, kansainvälisyyteen. Isot perheasunnot edullisia. Metsälässä pientaloja.
t. töissä alueella ollut
siellä ns. vanhalla puolen missä on omakotitaloa ja terkkari ja kaikkee. :O
Vieläpä ns. pahamaineisessa korttelissa. ;) Hauskalta tuntuu, kun laajislaisten "huono" on muiden alueiden "keskiverto"! :D Meillä on oma terveysasema+hammaslääkäri+neuvola, ei tarvitse lähteä ostaria pidemmälle. Ja löytyy ihana pieni kirjastokin + kirjastoauto käy meidän nurkilla myös. Luontoa ja vehreyttä on vaikka muille jakaa, ulkoilureittejä tosi paljon ja samoin liikuntamahdollisuuksia (kenttiä, liikuntapuistokin jne.). Hinnat kohtuulliset, ainakin tässä meidän korttelissa...en ihan heti ole lähdössä täältä.
Juu tuo keskusta olisi kyllä kiva asuin alue mutta toki palvelut eivät ole lähellä.
tuo miksi en halua itään on vain koska mieleläni asun täällä päin helsinkiä ja enkä väitäkkään että itä olisi yhtään huonompi asuin alue kuin jokin muukaan.
Mutta eikö tuo malmi ole aika levoton, kun joskus oon käynt kirjastossa niin aina näkee nuokkumassa buliukkoja siinä kauppakeskuksen edessä
Täh? Miten niin ei ole?
Etu-Töölö, siellä viihdytään, tehtiin käännös Espoossa ja muutettiin takaisin Etu-Töölöseen ;)
Mutta olettaisin, että kyseessä on huumausaineruisku eikä pedofiili.
Niitä ruiskuja varmaan löytyy ympäri Helsinkiä jos kulkee metsissä yms. niin sen vuoksi ei mielestäni kannata asuinaluetta hylätä, että joku on löytänyt sieltä ruiskun vaan kaikkien kaupunkilaisten olisi hyvä kertoa neuloista lapsille ja siihen, että niihin ei missään tapauksessa kosketa vaan kerrotaan aikuisille löydöstä.