Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako teillä töissä uhmata johdon määräyksiä?

Vierailija
18.09.2012 |

Jos johto määrännyt, että asiat tehdään tietyllä tavalla, niin saako työntekiä salaa tehdä toisin, vaikka siitä aiheutuisi firmalle tappiota? Mitä tekisit jos huomaisit tällaista ja se vaikuttaisi myös omiin töihisi epäsuotuisasti? Eli työkaverin "myyräntyöstä" aiheutuisi se, ettet yltäisi omiin tavoitteisiisi?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eihän siitä ole seurauksena kuin entistä rajumpaa seksiä.

Vierailija
2/6 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa tietysti vastaus on ei, mutta kyllähän varmaan useimmat jossain asioissa noin tekee, ja käytännössä juuri kukaan ei jää siitä kiinni eli käytännössä saa tehdä. Itsekin teen joissain asioissa.

Jos minua haittaisi jonkun toisen toiminta laittaisin hänelle siitä mikä minua korpeaa henkilökohtaisesti sähköpostia. Vasta jos se ei auttaisi ja haitta minulle olisi vakava, kääntyisin esimiehen puoleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on (iso firma) hyvin erilaisia näkemyksiä siitä, mikä on johdon "uhmaamista" ja mikä haluttavaa pyrkimystä parantaa asioita. Osa on sitä mieltä että johdolle ei saa sanoa ei, vaikka olisi kuinka eri mieltä siitä miten asiat pitää tehdä. Minä olen eri mieltä, ja jos olisin itse johdossa, haluaisin myös kuulla mikäli joku on sitä mieltä että minun päätökseni ovat vääriä.

Tietysti tässä "uhmaamisessa" on aina se riski, että jos itse onkin väärässä, siinä on sitten silmätikkuna ihan eri tavalla kuin jos olisi pitänyt naamansa kiinni. Olen itse valmis kuitenkin ottamaan sen riskin.

Vierailija
4/6 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on (iso firma) hyvin erilaisia näkemyksiä siitä, mikä on johdon "uhmaamista" ja mikä haluttavaa pyrkimystä parantaa asioita. Osa on sitä mieltä että johdolle ei saa sanoa ei, vaikka olisi kuinka eri mieltä siitä miten asiat pitää tehdä. Minä olen eri mieltä, ja jos olisin itse johdossa, haluaisin myös kuulla mikäli joku on sitä mieltä että minun päätökseni ovat vääriä.

Tietysti tässä "uhmaamisessa" on aina se riski, että jos itse onkin väärässä, siinä on sitten silmätikkuna ihan eri tavalla kuin jos olisi pitänyt naamansa kiinni. Olen itse valmis kuitenkin ottamaan sen riskin.

Omasta mielestä aika vakava rikkomus, ap

Vierailija
5/6 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ihmeen tavoitteisiin? En ole koskaan ollut sellaisessa työssä.

Vierailija
6/6 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on mulla töissä ollut aina tietyt periaatteet, joiden mukaan asiat tehdään. Ei niitä ole kuitenkaan ikinä tarvinnut kirjaimellisesti noudattaa. Ne ovat olleet pääasiassa sellaisia punaisia lankoja, ettei homma ihan hajoa käsiin.

Mutta tietenkään ikinä ei saa tehdä yhtiölle taikka kollegoille harmia. Ja kyllä sanoisin asiasta. Mä en halua minkäänlaista vastuuta siitä, että firmalla menee huonosti yhden sooloilun takia, enkä minä olisi sanonut mitään. Siinä on oma lehmä ojassa monellakin tavalla.