17v poika varmaan vihaa mua nyt
Annoin aamulla rahaa 25€ ja sanoin että on riitettävä koko viikko, olikin mennyt pizzeriaan ja ostanut itselleen ja kaverille safkat - 20€
Kävin heti katsomassa verkkopankista ja tänään katevarausta 23€
sain hepulit ja karjuin sille kaverin kuullen.
Kommentit (12)
vaikka karjuminen olisi ehkä voinut odottaa siihen, että kaveri ei ole paikalla. Mutta jos olet sanonut, että 25 € pitää riittää viikoksi, ja nyt on jo mennyt 40,-, niin turha siinä on liikoja hempeillä.
raivostuin siitä että jätkä on käyttänyt
reilussa viikossa 70€ + tämän 25€
Kyllä se poika olis loppuviikosta tajunnut, ettei ole rahaa eikä ruokaa. Antaa Siperian opettaa.
Meillä samanikäisellä Visa electron-kortti ja kuukausiraha laitetaan tilille.
Kun raha on käytetty, se on sitten loppu ja enempää ei ihan helpolla tipu.
Jotain hommia tekemällä voisi saada lisää.
Olisin varmaan minäkin karjunut, jos tuonikäinen ei pidä sopimuksista kiinni. Ei meillä ainakaan ole varaa maksaa pizza-aterioita omalle lapselle ja kaverille kuin ihan joskus, kotiruokaa voidaan tarjoilla ruoka-aikana kotona.
Se, että hän tarjosi ruokaa kaverille?
Arvaapa mitä minä olisin sanonut. Olisin sanonut, että arvostan pyyteettömyyttäsi. Minusta on hienoa, että voit huomioda kaverin, vaikka itselläsikään ei ole paljoa. Tehdäänkö niin, että pyydät toisen 25e menoihisi tälle viikolle, jos todella tarvitset?
Tarjoatko sinä/lapsesi useinkin kavereille ruokaa ?
Meillä samanikäisellä Visa electron-kortti ja kuukausiraha laitetaan tilille.
Kun raha on käytetty, se on sitten loppu ja enempää ei ihan helpolla tipu.
Jotain hommia tekemällä voisi saada lisää.Olisin varmaan minäkin karjunut, jos tuonikäinen ei pidä sopimuksista kiinni. Ei meillä ainakaan ole varaa maksaa pizza-aterioita omalle lapselle ja kaverille kuin ihan joskus, kotiruokaa voidaan tarjoilla ruoka-aikana kotona.
samanikäinen poika ja pari vuotta nuorempi tytär. Heilläkin Visa Electronit, tarvittaessa pystyn kontrolloimaan, paljonko siellä on käyttövaraa. Toistaiseksi ei ole tarvinnut käydä siirtämässä rahaa pois.
Ei meilläkään mitään 20 euron pizza-aterioita tuosta noin vain kavereille tarjoilla! Joskus voidaan erikseen sellaisesta sopia. Mutta jos kerran jo edellisellä viikolla on tuhlannut enemmän kuin oli lupa, minäkin ihmettelen, miksi edes annoit eilen rahaa. Jos hän ei itse kykene kontrolloimaan rahan käyttöä, sinun pitää ottaa kontrolli itsellesi ja hänen on ansaittava se takaisin.
Arvaapa mitä minä olisin sanonut. Olisin sanonut, että arvostan pyyteettömyyttäsi. Minusta on hienoa, että voit huomioda kaverin, vaikka itselläsikään ei ole paljoa. Tehdäänkö niin, että pyydät toisen 25e menoihisi tälle viikolle, jos todella tarvitset?
Tarjoatko sinä/lapsesi useinkin kavereille ruokaa ?
Kavereiden kanssa menee helposti sellaiseksi, että "sinä maksoit viimeksi, anna kun minä nyt". Omat lapset tarjoava ruokaa kavereilleen pizzeriassa tai saatan antaa rahat kouraan, että menkää yhdessä. Meillä saa myös syödä, lasten kaverit voivat syödä meillä kun ovat kylässä.
Meillä teini saa kuukausirahan (75 euroa, josta pitää maksaa myös bussilippu) pankkitilille. Jos käyttää kaikki rahat alkukuusta, ei sitten loppukuussa ole tuhlattavaa, ellei ole omalla työllään ansainnut lisää.
Paljonko itse sitten olet käyttänyt?
se tähän kuuluu?
Ei visiinn kuulukaan kun sossusuomen asukkaille -"kaikille yhtä paljon, miks noilla on ja mulla ei yhyy!"
Jos nuori käyttää rahansa yhdessä päivässä, niin sitten joutuu lopun viikkoa selviämään sillä kahdella eurolla. En vain enää antaisi rahaa ennen kuin sovittuna aikana. Vai olisiko tuon pitänyt riittää bussimatkoihin tms? Ehkä oppii, jos ei nyt pysty tekemään harrastusmatkojakaan tai mitä sitten rahalla olisikin pitänyt tehdä.