Miten jaksan?
Olen keskellä HELVETILLISTÄ erotaistelua.
Mies jätti toisen naisen takia (ensin pahoinpideltyään minut täysin naurettavasta syystä ja laitettuaan tästä samasta syystä joka johti pahoinpitelyyn avioerohakemuksen menemään, vaikka syy oli kokoajan toinen nainen). Nyt on tullut toisiin aatoksiin ja koittaa keinoja kaihtamatta saada minut takaisin. Oli mennyt sukset ristiin tän toisen akan kanssa.
Ensiksi hän syyllisti. Että kato huora peiliin, siellä ainoa syy miksi hän petti/jätti/hakkasi.
Sitten alkoi itku ja anelu, että mä muutun, ota mut takas, teen mitä tahansa.
Kun tajusi, ettei paluuta ole (hankin oman asunnon, kirjoitin osaltani omistusasuntomme myyntipaperit yms) on alkanut saatanallinen kiusaus. Ensin pihtasi asunnonmyyntipapereiden allekirjoitusta (järjetöntä, koska hän asuu toisaalla ja minä olen vuokrannut asunnon; yhteinen kotimme seisoo tyhjillään. Minä en voi siellä asua, koska mies tekee yllätystarkastuksia ja hyökkäyksiä poissaollessani ja penkoo kaikki tavarani yms. Saattaa paukahdella paikalle keskellä yötä tms.), sitten alkoi lapsen tapaamisella kiristys (ei suostu tapaamisiin/haluaa täyden huoltajuuden/ei maksa elareita yms), ystävieni uhkailu, jopa erään työkuvioiden kautta tavatun miehen uhkailu -jonka kanssa olin vain kaveri!-. , facebookin/sähköpostien tutkiminen (oli asentanut vakoiluohjelman tietokoneeseemme, jonka kävi sitten eräänä päivänä töissäollessani viemässä). Auton on yrittänyt viedä, kun tietää etten pärjää ilman.
Kuinka mä selviän tästä sairaasta kiusanteosta? Kuinka kauan tällainen sairas ihminen jaksaa jatkaa? Mitä keinoja mulla on? Rikosilmoitus yhdestä pahoinpitelystä on jo tehty, sekä siitä että tunkeutui mun facebookiin ja sähköposteihin luvatta.
Mulla alkaa mieli pettää kohta ja harkitsen vakavasti itseni tappamista koska tämä kiusanteko vie minulta hengen.
Kommentit (5)
laitat elatustuen saman tien ulosottoperintään ja laitat Kelalle hakemuksen elatusturvamaksusta. Saat Kelalta 147 euroa kuussa, ja mahdollisen ylimenevän osuuden takautuvasti perittynä. - Mies ei tosiaan voi "uhkailla" että jättää elatustuen maksamatta, eikä sinun tarvitse sellaisille uhkauksille ainakaan korvaasi lotkauttaa. Elatusavut ovat ensisijaista perittävää ulosotossa, joten laitat tässäkin asiassa ulkopuolisen asialle, mikäli yksikin maksu jää maksamatta!
Mutta sinunhan ei ole pakko olla missään tekemisissä miehen kanssa henkilökohtaisesti (ei pääse huorittelemaan tai anomaan, mikäli henkilökohtaista kontaktia ei ole).
Toivottavasti teillä on kirjallinen tapaamissopimus lapseen liittyen; jos ei, sellainen täytyy heti tehdä. Mikäli olet lainkaan huolissasi lapsen turvallisuudesta, kannattaa sinun selvittää lastenvalvojalta mahdollisuuksia valvottuihin tapaamisiin, mutta ainakin voit tuohon aiempaan pahoinpitelyyn vedoten sopia tapaamiset niin, ettei sinun ja miehen välille tule kontaktia (puolueeton saattaja toimittaa lapsen tapaamispaikkaan).
En usko, että miehelläsi on mitään mahdollisuuksia yksinhuoltajuuteen (kun ihan kunnollisella ja väkivallattomallakin miehellä mahdollisuudet ovat aina merkittävästi äitiä pienemmät), mutta sinulla kenties voisi ollakin miehen kiusanteko ja väkivaltaisuus huomioiden. - Yksinhuoltajuushan ei tarkoita sitä, ettei toinen osapuoli saa tavata lasta tai ole elatusvelvollinen. Virallisen yksinhuoltajuuden voi saada, mikäli katsotaan, että lapsen asioista sopiminen ja huolehtiminen yhdessä on liian haasteellista. - Ja teillähän se sitä varmasti on!
Eli oman jaksamisesi nimissä kutistat nyt kaiken kommunikoinnin minimiin. Lapsen tapaamisista ei tarvitse tapella: ne kirjataan paperille ja sitten isä joko noudattaa tai ei noudata niitä. Ja mikäli hän on pitkään noudattamatta niitä, hän saattaa ne menettääkin. Lastenvalvojalta kyselet mahdollisuutta valvottuihin tapaamisiin tai ainakin saattajaan tapaamisille. Voit myös kysellä hänen mielipidettään virallisesta huoltajuusmuodosta ja mahdollisesti hakea yksinhuoltajuutta. Miehesi puheluihin, sähköposteihin tai muihin yhteydenottoihin et tietenkään vastaa ja kiellät ystäviäsikin vastaamasta.
Pidät huolta itsestäsi ja lapsestasi ja tietoisesti ET AJATTELE ex-miestäsi ja hänen aivoituksiaan. Säästät voimiasi. Etkä todellakaan mieti mitään itsetuhoista yhden kusipään takia. Lapsesi tarvitsee sinua entistä kipeämmin siksi, että hänen isänsä käyttäytyy noin hullusti!
Mutta tällä hetkellä kaiken tämän järjettömyyden keskellä tuntuu ylivoimaiselta jatkaa. Vaikka tiesin aina että mies on hullu, en tajunnut miten silmittömän tunteeton ja julma se voi olla. Kaikki asiat joilla voi vielä hallita mua, yrittää käyttää hyväkseen.Aivan sairaalloista touhua, en tajua miten tästä selvää sekoamatta. :(
AP
Kaikki tekstarit, meilit, puh.vastaajaviestit ym. joissa hän uhkailee, kiristää tms. Saatat tarvita niitä joskus.
Ja tää sun aloitus ei ole provoilua, niin kai sun pitäisi ymmärtää, ettei sulla äitinä ole sellaista vaihtoehtoa kuin itsesi tappaminen
Mulla alkaa mieli pettää kohta ja harkitsen vakavasti itseni tappamista koska tämä kiusanteko vie minulta hengen.
Minkäslainen elämä sillä lapsella olisi isänsä kanssa, jos sä tappasit itsesi? Lapsi siinä miettisi lopunikää miksei riittänyt äidilleen syyksi elää...
Mutta sinunhan ei ole pakko olla missään tekemisissä miehen kanssa henkilökohtaisesti (ei pääse huorittelemaan tai anomaan, mikäli henkilökohtaista kontaktia ei ole).
Toivottavasti teillä on kirjallinen tapaamissopimus lapseen liittyen; jos ei, sellainen täytyy heti tehdä. Mikäli olet lainkaan huolissasi lapsen turvallisuudesta, kannattaa sinun selvittää lastenvalvojalta mahdollisuuksia valvottuihin tapaamisiin, mutta ainakin voit tuohon aiempaan pahoinpitelyyn vedoten sopia tapaamiset niin, ettei sinun ja miehen välille tule kontaktia (puolueeton saattaja toimittaa lapsen tapaamispaikkaan).
En usko, että miehelläsi on mitään mahdollisuuksia yksinhuoltajuuteen (kun ihan kunnollisella ja väkivallattomallakin miehellä mahdollisuudet ovat aina merkittävästi äitiä pienemmät), mutta sinulla kenties voisi ollakin miehen kiusanteko ja väkivaltaisuus huomioiden. - Yksinhuoltajuushan ei tarkoita sitä, ettei toinen osapuoli saa tavata lasta tai ole elatusvelvollinen. Virallisen yksinhuoltajuuden voi saada, mikäli katsotaan, että lapsen asioista sopiminen ja huolehtiminen yhdessä on liian haasteellista. - Ja teillähän se sitä varmasti on!
Eli oman jaksamisesi nimissä kutistat nyt kaiken kommunikoinnin minimiin. Lapsen tapaamisista ei tarvitse tapella: ne kirjataan paperille ja sitten isä joko noudattaa tai ei noudata niitä. Ja mikäli hän on pitkään noudattamatta niitä, hän saattaa ne menettääkin. Lastenvalvojalta kyselet mahdollisuutta valvottuihin tapaamisiin tai ainakin saattajaan tapaamisille. Voit myös kysellä hänen mielipidettään virallisesta huoltajuusmuodosta ja mahdollisesti hakea yksinhuoltajuutta. Miehesi puheluihin, sähköposteihin tai muihin yhteydenottoihin et tietenkään vastaa ja kiellät ystäviäsikin vastaamasta.
Pidät huolta itsestäsi ja lapsestasi ja tietoisesti ET AJATTELE ex-miestäsi ja hänen aivoituksiaan. Säästät voimiasi. Etkä todellakaan mieti mitään itsetuhoista yhden kusipään takia. Lapsesi tarvitsee sinua entistä kipeämmin siksi, että hänen isänsä käyttäytyy noin hullusti!