Voiko ottaa kissan, kun raskaana????
Kommentit (8)
Hiekkalaatikkoa on syytä välttää jos mahdollista ja se pitää pestä kiehuvalla vedellä joka kerta
jotta sen toksoplasmoosin sieltä hiekka-astiasta saisi pitäisi kakkoja muhituttaa siellä 3 vrk ja sitten syödä sitä. Tuskin sulle sellainen mieleen juolahtaa edes raskaana.
ja jos oot maalla asunut lapsena niin luultavammin olet toksoplasmoosin jo sairastanut.
Eli jos otatte kissan, niin pitäkää sisällä (muutenkin vastuullisen kissanomistajan tapa).
Tokso siis tuskin on este. Mutta mieti jaksamistasi lemmikin kanssa, jos olet raskaudesta tai synnytyksestä kipeä ja väsynyt. Jos mies osaa hoitaa ja haluaa myös lemmikin, niin ottakaa toki.
Löytökissoja annetaan myös hieman nihkeästi pikkuvauva/-lapsiperheisiin, koska kissat voivat olla alkuun arkoja ja niitä pitää kohdella hellästi ja varoen.
, jolloin kissalla ei ole loisia tai korvapunkkeja tai napatyrää tms ikävää yllätystä.
Rotukissat maksavat rodusta riippuen 400e-1000e, halvimpia persialaiset ja siamilaiset ja kalleimmasta päästä on bengalit.
Ainut on tuo tokso jota pelätään, mutta itse ainakin sain hyvän syyn laittaa hiekkalaatikon puhdistus miehen kontolle :)
tosiaan sitä kakkaa melkeen pitäis syödä että siitä jotain tarttuis... ainakin nyt kädet pestä siivouksen jälkeen.
Mutta varaudu siihen että kissa tottuu olemaan hhuomion keskipisteenä, ja saattaa protestoida vauvan synnyttyä kun ei saakaan enää huomiota samalla tavalla.
Vaikka se lemmikki olisi kuinka rakas tahansa, niin ei siä vauva-aikana jaksa hirveesti siitä söpöläisestä innostua kun se kerjää huomiota juuri silloin kun itse saisi hetken nukkua kun vauva on nukahtanut...
Mutta varaudu siihen että kissa tottuu olemaan hhuomion keskipisteenä, ja saattaa protestoida vauvan synnyttyä kun ei saakaan enää huomiota samalla tavalla. Vaikka se lemmikki olisi kuinka rakas tahansa, niin ei siä vauva-aikana jaksa hirveesti siitä söpöläisestä innostua kun se kerjää huomiota juuri silloin kun itse saisi hetken nukkua kun vauva on nukahtanut...
on ennestään jo 4. ap
Mutta varaudu siihen että kissa tottuu olemaan hhuomion keskipisteenä, ja saattaa protestoida vauvan synnyttyä kun ei saakaan enää huomiota samalla tavalla. Vaikka se lemmikki olisi kuinka rakas tahansa, niin ei siä vauva-aikana jaksa hirveesti siitä söpöläisestä innostua kun se kerjää huomiota juuri silloin kun itse saisi hetken nukkua kun vauva on nukahtanut...
on ennestään jo 4. ap
Hiekkalaatikkoa on syytä välttää jos mahdollista ja se pitää pestä kiehuvalla vedellä joka kerta