Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töitä tekevät äidit

Vierailija
13.09.2012 |

Mielestäni oli mukava mennä töihin kun lapsi oli 3-vuotias. Kuinka monta vuotta olet hoitanut lastasi itse?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisen vuoden heillä oli puolipäiväinen hoitaja kotona. Sitä ennen hoidimme limittäin niin, että limitimme työmme.

Vierailija
2/17 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2x3,5 v ja 1 v. neljättä ja viidettä hoidin kotona 6 kk. ja aina on ollut kiva palata omaan ylipalkattuun duuniin. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään myös työstäni ja halusin palata pian töihin.

Vierailija
4/17 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on 3v., kun mies meni töihin ja taisi mennä kolmalle, kun minä menin töihin.

Vierailija
5/17 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti äitiysloman jälkeen kun esikoinen oli syntynyt. Toisen jälkeen olin työttömänä jonkin aikaa ja kolmannen jälkeen myös vähän aikaa työttömänä äitiysloman jälkeen. Jos töitä olisi ollut niin olisin mennyt heti äippäloman jälkeen joka kerta. Lapset ovat menneet päiväkotiin useinmiten.

Vierailija
6/17 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin olla kotona kunnes nuorempikin menee kouluun. Olisin voinut olla loppuiänkin mielelläni kotona mutta olen perheen isotuloisempi joten katsoin parhaaksi mennä töihin, vaikka miehen mielestä olisi ollut ok että jäisin kotirouvaksi kokonaan. Nyt taas IT-alalla koodia vääntämässä.

Vierailija
7/17 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta työvuorojemme ansiosta lapsemme meni hoitoon 5-v.

Vierailija
8/17 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli silloinvuorotyö ja miehellä lyheyt päivät, joten lapsi oli hoidossa aika lyhyitä päiviä ja ainakin yhden päivän viikossa kotona, usein kaksikin.

5v vaihdoin päivätöihin, joten sitten lapsi oli n 6-7 h päivähoidossa. Ja koulujen loma-ajat tietty kotona :-)

Vierailija
9/17 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen on nyt eskarissa. Mutta kaksi vuotta sitten jatkoin töitä, mutta teen työni nykyään kotoa käsin. Saan hoitaa itse lapseni, mutta ansaitsen myös työlläni. Olenko siis kotiäiti vai työssä käyvä äiti, en tiedä.

Vierailija
10/17 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä on lomaa jäljellä muutama kuukausi, mutta olen nyt jo tehnyt muutamia sunnuntaivuoroja. Töihin paluu ahdistaisi suunnattomasti, jos joutuisin laittamaan pikkuisen tarhaan, mutta meillä järjestyi paras mahdollinen hoitopaikka, kun puolison äiti jäi eläkkeelle :)

Jäisin kotiin mielelläni, mutta rahat eivät riittäisi. Tai sitten olen aivan pihalla tuista mitä voisi hakea :D

Vierailija
11/17 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oli kotona siihen asti, että lapsi oli 2v ja kesä päälle. Mies oli kotona siitä eteenpäin puoli vuotta.

Eli 2,5v tuupattiin tarhaan tammikuussa. Nimenomaan ei haluttu aloitusta syksyyn, aateltiin että saa paremmin huomiota ainoana uutena lapsena.

Vierailija
12/17 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin jo kun vauva oli 4 kk. En olisi halunnut mutta oli pakko. Isä jäi vauvan kanssa kotiin.

Vierailija
13/17 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

= 3 x 1 v kotona

Vierailija
14/17 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vuotta kotona. Kolme lasta ja aina välillä olen käynyt töissä.

Nyt taas lähdössä kun nuorin täyttää 2v.

Seuraavat pitkät vapaat on sitten ilmeisesti eläkkeellä.

Vierailija
15/17 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-v, nuorempi 1-v. Töissä oon ollut fyysisesti kesällä kun isovanhemmat hoitivat lapsia muutaman päivän viikossa. Nyt teen töitä etänä yhteen firmaan, ja jonkun verran omalle toiminimellä. Päivisin hoidan lapset kotona. Näin jatketaan ainakin vielä vuosi, luultavasti kaksi. Sen jälkeen riippuu siitä minkä verran etätöitä silloin on ja miten oma "firma" työllistää. Toiveissa on hoitaa lapsia pitenpäänkin kotona, tai korkeintaan osa-aikaisesti jos oma firma saa paremmin tuulta alleen. Mies on todella liikkuvassa hommassa joten mulle jäis aina lasten viennit ja hakemiset, joten ehdottomasti näin meille paras vaihtoehto.

Vierailija
16/17 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitanut lasta 3 vuotta, ilman taukoja (ei ole niin kutsuttuja tukiverkkoja).

Nyt lapsella on hyvä olla päiväkodissa hoidossa; ymmärtää mitä siellä milloinkin tehdään, osaa kertoa itse jos on asiaa, viihtyy hyvin ja nauttii selvästi siitä, että saa leikkiä muiden saman ikäisten kanssa.

Ja toisaalta äidillä on rauhallinen mieli ja voi keskittyä töihin, kun tietää, että lapsi on hyvässä hoidossa pienessä päiväkodissa.

Vierailija
17/17 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 5 lasta.

En viihdy kotona, eikä kotihoidontuki riitä elättämään näinkin isoa perhettä´, jossa likäerot ovat suuret.

Onneksi hoitoalalla on mahdollista tehdä osa-aikaista työaikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi