Miten ottaa asia kaverin kanssa puheeksi?
Menin eilen käymään työkaverini työhuoneessa (työkaveri on siis on muutenkin hyvä kaverini tai ainakin luulin niin...)
Työkaveri oli itse tauolla, mutta fb oli auki, ja siinä viestiketju jonkun hänen kaverin kanssa auki.
Aloin selaamaan tätä viestiketjua, ja kävi ilmi, että hän oli puhunut minusta siellä ihan täyttä paskaa. Asioita mitkä ei todellakaan ole totta jne.
Kävi ilmi, että oli ainakin kolmelle kaverillensa puhunut, kuinka huono ja ärsyttävä olen töissä. Teimme vähän aikaa sitten yhteistä projektia, siinä kuulemma kaikki pilalle menneet jutut oli minun syytäni.
Tiedän että tein väärin, kun menin lukemaan viestit, mutta mitäs jättää fb:n viestit auki, kun työhuoneet ei edes mitenkään salaisia ole!
Ärsyttää, kun kaveri olisi voinut sanoa suoraan minulle mikä ärsyttää ja mitä hänen mielestään olen tehnyt väärin, eikä niin että menee puhumaan minusta ihan perättömiä juttuja.
Miten ihmeessä otan tämän asian esille kaverini kanssa??
Kommentit (12)
koneella ollessasi lähettänyt viestin myös itsellesi sieltä fb:stä. Näin kaveri olisi luullut sekoilleensa sinusta puhuessaan ajatuksissaan (kuten monille käy esim tekstaria kirjoittaessa) ja olisit sitten voinut mennä hämmästyneenä kysymän että "mikäs tämä juttu on"
koneella ollessasi lähettänyt viestin myös itsellesi sieltä fb:stä. Näin kaveri olisi luullut sekoilleensa sinusta puhuessaan ajatuksissaan (kuten monille käy esim tekstaria kirjoittaessa) ja olisit sitten voinut mennä hämmästyneenä kysymän että "mikäs tämä juttu on"
Mietin samaa kuin kolmonen! Toisaalta kaverini kaverit ei ole tuttuja minulle, joten keltä tuon olisin kuullut?
Mietin samaa kuin kolmonen! Toisaalta kaverini kaverit ei ole tuttuja minulle, joten keltä tuon olisin kuullut?
nii tiuskase vaan et v....ks sulle kuuluu lehmä ;)
3
Kiitos viesteistä, lisääkin saa laittaa (:
Harmittaa niin paljon, onneksi oli tämä päivä vapaana, niin ei tarvitse nähdä tätä tyyppiä. Tunnen itseni niin nolatuksi, mitäköhän kaverin kaverit mahtaa miettiä minusta, jutut oli kyllä sitä luokkaa! Kaksnaamaset ihmiset on pahimpia!
jutut lähtevät nopeasti kiertämään, ja jos työkaverisi on avautunut asiasta aivan ulkopuolisille (ihmisille jotka eivät edes tunne sinua), on melko tod.näk. että on marissut asiaa myös muutamalle muulle, päin naamaa..
nii kato sitä ku halpaa makkaraa alta kulmain ja tuhahda vaan! Älä myönnä, ei sillä oo todisteita ;)
3
Ottaisin asian mahd. nopeaa puheeksi, ja sanoisin että olen kuullut, että olet puhunut minusta paskaa tms.
Hiillostaisin kaveria kunnolla, en siis suoraan myöntäisi että tiedän, vaan vihjaile että sulla saattaa olla todisteita jne.
on, että työkaverisi on käyttäytynyt kuin keskenkasvuinen kakara ja puhunut työpaikan asioita ulkopuolisille, joten jos hän yrittää alkaa sinua syyllistämään niin pistä sille stoppi alkuunsa. Jos edes alkaa kyselemään niin mistä olet kuullut niin kysy vain tyynesti ett'ä "No kenelle olet kertonut?" tai että "oletko kertonut jo niin monelle että et itse ole kartalla mistä päästä jutut leviävät?"
sinä olet oikeasti alhainen ja inhottava ihminen eli työkaverisi on tuskin valehdellut ystävilleen. Ei aikuiset käy lukemassa toisen FB-sivuja vaikka ne olisivat auki!
Onko kohtuutonta, jos tämän selvittelyn jälkeen vaadin kaveriani lähettämään näille juorukavereille viestit, jossa kertoo että jutut ovat ihan tuulesta temmattuja?
En halua että minusta jää kaverin kavereille ihan idiootti kuva, sillä noiden puheiden perusteella kaverin kaverit pitää minua ihan hulluna ämmänä.
Kerro, että kuulit joltain ja haistata paskat moiselle! Jos kyselee, että keltä, sano vaa, et pikkulinnut lauloi ;)