Uskaltaisitko lähteä yksin Tallinnaan
ja lähtisitkö, jos vaihtoehtoina olisi yksin meneminen tai ei ollenkaan? Miksi/ miksi et?
Kommentit (7)
En nyt keksi erityisiä syitä miksi lähtisin, eihän Tallinna ole kaupunkia kummempi.Miksi sä ap et lähtis? Mitä syitä sulla on?
minusta näytti viimeksikin että siellä on aika paljon yksin matkustavia naisia.
Kyllä sielllä yksin pärjää mainiosti ja saapahan kuluttaa aikansa miten itse haluaa..
Siis miksi en "uskaltaisi"? Kaupunkihan se on siinä missä Helsinki tai joku muukin, ja ihan vielä tuossa lahden toisella puolella. Olen pari kertaa käynyt ihan päiväreissulla yksikseni, eikä se minun mielestäni ole mitenkään ihmeellistä.
Voisin tietty mennä yksin yöksikin, mutta toisaalta, se voisi olla vähän tylsää. Päivällä on ihan kiva itsekseenkin kävellä katuja, käydä kahvilassa, shoppailla jne, mutta illalla kun baarit aukeaa, niin mitä sitä yksikseen siellä tekisi? Lukisi kirjaa hotellihuoneessa? Baareilu ja yöelämä on minusta kivaa ainoastaan seurassa...
ja olen tavallaan ollutkin. Olin ison porukan mukana matkassa, olimme yhdessä laivalla. Maihin tullessamme kaikki tekivät mitä huvitti ja minä suuntasin jo tuttuihin kauppakeskuksiin kaupungin ulkopuolelle... muut jäivät jonottamaan viinakauppoihin, ei mun juttu. Yksin on kiva mennä, saa todellakin mennä just sinne minne huvittaa ja tehdä mitä huvittaa... Samanlainen kaupunki se on kuin muutkin. Olen kiertänyt yksin monet Euroopan kaupungit. Yöksi en lähtisi minäkään yksin, olisi a) tylsää ja b) iltaisin kaikki kaupungit voivat olla hieman arvaamattomia, välttäisin pieniä kujia, mutta niinhän varmasti jokainen yksin kulkeva tekisi.
Ainoa, mikä tulee mieleen, mitä kannattaa ns. varoa on taksit. Yleensä kaikki sujunut ok, ja olen tarkistanut millä taksilla siellä kuljen, mutta kerran sattui sitten kuski, joka ns. kiristi minulta rahaa. Avasi ovet vasta kun maksoin. Sen jälkeen en ole kulkenut takseilla yksin...
Kiitos vastauksistanne.
Minulla itselläni siis on tapana käydä yksin Tallinnassa 1-3 kertaa vuodessa, ihan muuten vain syömässä hyvin ja shoppailemassa vähän. Ja nautiskelemassa kahvi ja leivos tai oluttuoppi ja suolapalaa :) . Nautin näistä päivistä, ja erityisesti siitä, että saan kulkea oman aikatauluni mukaan.
Kysyin kysymyksen siksi, että olen live-elämässäni tavannut mieheni ja vanhempieni lisäksi vain yhden ihmisen, joka ei ole ihmetellyt asiaa.
t.ap
tuntuu oudolta käydä yksin syömässä.
Eihän siellä tarvitsisi yöllä yksin örveltää kännissä. Päivisin se on kuin mikä muu kaupunki tahansa, joka puolella pitää pitää kukkarosta kiinni.