Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisellä on vielä normaalia, että on kuukautiset?

Vierailija
09.09.2012 |

Olen 42v ja tuntuu, että töissä olen ainoa jolla ne on kuukausi kuukauden jälkeen.

Töissä on sekä minua vanhempia että nuorempia naisia. Yhtään raskaana olevaa ei ole.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitini on 53 v ja hänellä on vielä.

Vierailija
2/35 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole ollut kymmeneen vuoteen, ja olen nyt 34v. Luulis nykyaikana melkein kaikkien aikuisten naisten hoitavan menkat pois esim. hormonikierukalla. Ei mitään järkeä kuukausi kuukauden jälkeen niistä kärsiä, kun on keinoja hoitaa ne pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sen tiedät että toisilla on / ei ole menkkoja?

En minä kerro omasta kierrostani työpaikalla.

Vierailija
4/35 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

42v myös

Vierailija
5/35 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kyllä tiedä muista, kun se ei ole puheenaihe töissä eikä kaveripiirissä. Itselle ei ainakaan hormonikierukka sopinut ollenkaan, eikä pilleritkään, joten en tiedä, millä konsteilla ne kuukautiset sitten hoidetaan pois.

Vierailija
6/35 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetin vielä silloin kuopusta. Mutta imetyksen loputtua ne on olleet ihan säännölliset ja ikää on nyt 52.

Vierailija
7/35 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidilläni oli säännölliset kuukautiset ihan menopaussiin saakka, kunnes jäivät pois 56-vuotiaana. Loppuivat käsittääkseni aika lailla kuin seinään.

Eräs työkaverini on 55-vuotias ja hänellä jäivät kuukautiset pois tänä vuonna.

Eli ei kannata ap turhaa elätellä toiveita menopaussista vielä...

Vierailija
8/35 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni 52-vuotiaana säännöllisesti, en ole suinkaan ainoa.

Vierailija
9/35 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole ollut kymmeneen vuoteen, ja olen nyt 34v. Luulis nykyaikana melkein kaikkien aikuisten naisten hoitavan menkat pois esim. hormonikierukalla. Ei mitään järkeä kuukausi kuukauden jälkeen niistä kärsiä, kun on keinoja hoitaa ne pois.

Mulle ko. kapistus ei sopinut, kun raskauduin sen aikana, joten otan mielelläni vinkkejä vastaan?

Mulla hormonikierukan aikana kuukautiset vaan piteni pariin viikkoon ja halutkin meni...

t: 43v

Vierailija
10/35 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

47-vuotias, ja kuukautiset tulee vielä melko säännöllisesti, joskus tosin (pariin kertaan vuodessa) myöhässä 1-2 viikkoa, kun ennen olivat aivan säännölliset. Vaihdevuosioireita ei ole.

Vierailija
11/35 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on Novasure -hoito, jossa kohdun limakalvo käräytetään radioaalloilla. Se ei sovi siinä tapauksessa, jos aikoo vielä hankkia lapsia mutta ei toisaalta riitä ehkäisyksi yksinään. Mutta ainahan voi kortsua käyttää.

En tiedä, kuinka helposti normaalikuukautiset naiset saavat tuon Novasure-käsittelyn koska ainakin julkisella puolella sitä käytetään runsaiden kuukautisten yms. hoitoon.

Voin kyllä lämpimästi suositella Novasurea, minulle tuo tehtiin sterilisaation yhteydessä ja kuukautisia ei ole juuri lainkaan. Parina päivänä kuukaudessa tulee pientä tuhruvuotoa, mutta pikkuhousunsuojalla pärjää mainiosti.

Vierailija
12/35 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omilla työpaikoillani kuukautiset eivät ole olleet mitenkään tavallinen keskustelunaihe enkä ole eräitä satunnaisia poikkeuksia lukuunottamatta koskaan tiennyt työkavereitten kuukautisista tai niiden puuttumisesta.

Mutta vastaus kysymykseen: tavallisesti jatkuvat yli 50 ikävuoden. Tämä tieto neuvolasta.

Vierailija
13/35 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että normaali hormonitoiminta on kuitenkin ihan hyvä juttu ja että vesistöt on täynnä estrogeenisaastetta ehkäisyvalmisteiden takia.

Vierailija
14/35 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kuukautiset! Sehän on merkki terveydestä ja hedelmällisyydestä. Jos elää terveellisesti ja mahdollisimman luononmukaisesti, kuukautiset eivät ole mikään kiusa, vaan ihan normaali juttu, ei siihen kuulu runsas vuoto ja kivut esim.

Vierailija
15/35 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kuukautiset! Sehän on merkki terveydestä ja hedelmällisyydestä. Jos elää terveellisesti ja mahdollisimman luononmukaisesti, kuukautiset eivät ole mikään kiusa, vaan ihan normaali juttu, ei siihen kuulu runsas vuoto ja kivut esim.

Vierailija
16/35 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei terveellä naisella lopu kuukautiset alle 50veenä jos 60veenäkään.Eihän?

En ole ikinä kuullut kenestäkään alle 55-60-vuotiaasta jolla olisi vaihdevuodet.

Vierailija
17/35 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelen samoin, ikää 52 vuotta ja olen tyytyväinen, että hormonitoiminta pelaa. Kuukautiset menevät muun elämän ohella, ja ovat merkki terveydestä.

No tottakai jokaiselle terveellä ja tervejärkisellä 4-kymppisellä naisella

Vierailija - 09.09.12 11:15 (ID 15541205)

Vierailija
18/35 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei terveellä naisella lopu kuukautiset alle 50veenä jos 60veenäkään.Eihän?

En ole ikinä kuullut kenestäkään alle 55-60-vuotiaasta jolla olisi vaihdevuodet.

Minulla ainakin on tosi epäsäännölliset ikää 51v, välillä monta kuukautta että ei tule ja sitten kolme kertaa kuukaudessa, en myöskään ole kuullut kenestäkään, jolla olisivat loppuneet yhtäkkiä.

Meillä töissä kyllä puhutaan kuukautisista ja vaihdevuosistam tiedän myös mitä ehkäisyä kukakin työkavereista käyttää jne.

Vierailija
19/35 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

45-vuotiaat vielä vauvoja saavat.

Eikä vaihdevuodet taida ainakaan useimmille tulla alle viisikymppisenä.

Toki jollekin voi tulla jo alle nelikymppisenä, mutta se lienee harvinaista.

Vierailija
20/35 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä terveellä järjen käytöllä aleta tuottamaan munasoluja, jos suvussa naisilla muillakin varhainen menopaussi..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan