Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

siis kuka paikkaa sukkia? oikeesti....

Vierailija
09.09.2012 |

jos sukat menee rikki niin eikö ne heivata roskikseen? ööö

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä saa korjattu. Kun menee sukka-ikä ohi, niin voi käyttää muuhun. Esim. rättinä. Roskikseenko kaiken heität?

Vierailija
2/24 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se menee rikki iha kulumisen takia, niin sitä on turha paikata, se hajoaa toisesta kohtaa pian kuitenkin. Mutta pieni reikä varressa (jäänyt vaikka kiinni johonkin) muuten hyvissä sukissa tulee paikattua.

Mieluisia villasukkia parsin kulumisen jäljiltäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsinneulotut villasukat ovat arvokkaat, mielluummin korjaan ne kuin heitän menemään. Samoin uudetkin kaupan sukat menevät helposti isovarpaan kynnen kohdalta puhki, jolloin parsin ne ompelulangalla. Mulla on ilmeisesti liian pystyt varpaat.

En ole köyhä, mutta minusta on tuhlausta heittää lähes uutta vaatetta roskiin. Villasukilla on tunnearvoakin.

Vierailija
4/24 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukkiakaan en sääli, koska kudon niitä itse koko ajan. Uutta tulee tilalle, koska olen hamstrannut lankojakin varmaan yli sata kerää

Vierailija
5/24 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

parsin ja paikkaan sukkia, housuja, haalareita, kyllä siinä on aika paljon säästynyt selvää rahaa kun niin tekee. Kyllä ne kelpaa kotioloissa paikatutkin vaatteet. Sitä ihmettelen että joku ostaa valmiiksi rikkinäisiä farkkuja.

Vierailija
6/24 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varaa, et saa uusia sukkia jos tarvii

Vierailija
7/24 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekologinen ihminen

Vierailija
8/24 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukat korjaan uudelleen terittämällä, leikkaan sukan nilkasta ja neulon uuden kantapään ja terän. Muita sukkia on turha alkaa paikkailemaan.

Vierailija
9/24 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Villasukkiakaan en sääli, koska kudon niitä itse koko ajan. Uutta tulee tilalle, koska olen hamstrannut lankojakin varmaan yli sata kerää

Amatööri... nimimerkillä lankavasratoni ylitti oman painoni jo kymmenen vuotta sitten...

Mutta silti paikkaan villasukkia, etenkin lapsilla tuppaa olemaan lempisukat, joita pitää paikkailla. Joskus kudon samanlaiset sukat tilalle, mutta rehellisesti sanoen: en minun moraalini anna myöden heittää menemään parsimiskelposia villasukkia.

Paikkaan myös muita vaatteita.

Vierailija
10/24 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsinneulotut villasukat ovat arvokkaat, mielluummin korjaan ne kuin heitän menemään. Samoin uudetkin kaupan sukat menevät helposti isovarpaan kynnen kohdalta puhki, jolloin parsin ne ompelulangalla. Mulla on ilmeisesti liian pystyt varpaat.

En ole köyhä, mutta minusta on tuhlausta heittää lähes uutta vaatetta roskiin. Villasukilla on tunnearvoakin.

Kannattaa pitää  kynnet lyhyinä.  Minulla kuluu villasukat enemmän kannoista ja pohjasta

Vierailija
11/24 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukat parsin. Muutoin ostan puuvilla sukia mustia esim.11 kpl.Heitä aina sen yhden pois,jos mene rikki? Lopussa kuitenkin on kaksi paria:Vasenpaan ja oikean jalkaan ohut puuvilla sukka.

Vierailija
12/24 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä menoa niitä paikkaa pian kaikki. Ja paikka laitetaan vielä paikankin päälle jos vaan onnistuu..

Vierailija
13/24 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan yleensä monta paria samanlaisia sukkia joten yhden sukan mennessä rikki, sen pari jää odottamaan seuraavan rikkimenneen parin kanssa yhdistämistä. Ei silti, ei se nyt maailmanloppu ole, jos ei aina löydä molemiin jalkoihin tismalleen samanväristä sukkaa. Kunhan suunnilleen täsmää. Ja onko senkään nyt sitten väliä vrt Robinin kengät. 

Vierailija
14/24 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ekologista!

Vierailija
15/24 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paikkaa vaan parsii.

Tämä sama, jonka pöytätietokonetta ja arkkupakastinta olet ihmetellyt.

Vierailija
16/24 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoiset ohuet villa- tai alpakkasukat ei ole ihan halpoja. Pyrin pidentämään niiden elinikää. Halpissukat saavat mennä, kun yleensä kangas on hiutunut ohueksi siitä reiän kohdalta.

Vierailija
17/24 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Villasukat parsin. Muutoin ostan puuvilla sukia mustia esim.11 kpl.Heitä aina sen yhden pois,jos mene rikki? Lopussa kuitenkin on kaksi paria:Vasenpaan ja oikean jalkaan ohut puuvilla sukka.

Ostat 11 kappaletta sukkia? Minä ostan 12 ja teen samoin.

Mistä ihmeestä sinä ostat sen yhden parittoman sukan? Teetkö asiasta monimutkaisemman kuin se onkaan?

Vierailija
18/24 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun menee sukka-ikä ohi

????? Lakkaatko pitämästä sukkia, kun täytät 30?, 40?

Vierailija
19/24 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun menee sukka-ikä ohi

????? Lakkaatko pitämästä sukkia, kun täytät 30?, 40?

Kielikuvien ymmärtäminen taitaa nykyään olla aikaa haastavaa monille. Vai ajattelitko, että tuo kirjoittaja käyttää itseään rättinä sukkaiän ohitettuaan?

- eri

Vierailija
20/24 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä parsin

N46

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi