Oletko saanut/tarvinnut liittosi lakipalveluja koskaan työurasi aikana?
Minulla on nyt sellainen tilanne päällä, liittoni lakimies pyysi minulta alkukesästä virallisen selvityspyynnön eräästä asiasta erään työnantajan suhteen ja koska minulla oli ns mustaa valkoisella niin nyt sain lakimieheltä viestin, että on laittanut kys työnantajalle kirjelmän jossa heitä pyydetään ottamaan minuun yhteyttä tili-ja verotietojeni vuoksi ja joutuvat maksamaan minulle palkkakorvauksia.
Omituista on se, että koen tästä hienoista epämukavuutta vaikka minä en suinkaan ole se joka on toiminut väärin vaan he toimivat väärin ja rikkoivat lakia ja koska en vain niellyt sitä niin tulos on tässä, saan korvauksia heiltä menetettyjen palkkatulojen muodossa.
Olen jo toisessa työssä joka vakituinen mutta kyllä tuollekin rahalle käyttöä löytyy, aika patologista vaan se, kiltin tytön syndroomako?, että itselläni on olo kuin väärintekijällä vaikka vain pidin puoleni.
Huoh!
Kommentit (2)
Hän neuvoi irtisanoutumaan, koska silloin en polttaisi siltoja vaan voisin edelleen hakea alan töitä. Jos rettelöisin, joutuisin katumaan.
En suostunut irtisanoutumaan vaan odotin laitonta irtisanomista ja sen jälkeen yksityinen lakimies oli apuna, kun vaadin työnantajalta korvauksia. Sain puolen vuoden palkan. Liiton lakimies ei tätä rahaa olisi minulle suonut.
Irtisanomisprosessissa vuosia sitten. Liiton juristi pelasti mulle puolentoista vuoden palkan ja irtisanomisajan täydellä palkalla ilman työssäkäyntivelvoitetta. Hejaa liitto!
Sen jälkeen en ole tarvinnut liiton juristin apua, mutta tiedän kyllä joitakin jotka ovat tarvinneet.