Mut pahoinpideltiin törkeästi n. 7 vuotta sitten. Onko poliisin arkistoissa
vielä merkintä tuosta pahoinpitelystä? Tarvitsisin todisteen tuosta pahoinpitelystä, mistä sellaisen saisin? Entä löytyisikö sairaalasta mitään? Jouduin sairaalaan.
Pahoinpitelijä oli silloinen mieheni ja sai törkeästä pahoinpitelystä tuomion 2v ehdollista. Lapset olivat tapahtumapaikalla mutta silti poliisit eivät tehneet ls-ilmoitusta eikä vieneet mieheltä aseita pois.
Kommentit (10)
pitäisi molemmissa olla tiedot tallella noista...
vielä merkintä tuosta pahoinpitelystä? Tarvitsisin todisteen tuosta pahoinpitelystä, mistä sellaisen saisin? Entä löytyisikö sairaalasta mitään? Jouduin sairaalaan.
Pahoinpitelijä oli silloinen mieheni ja sai törkeästä pahoinpitelystä tuomion 2v ehdollista. Lapset olivat tapahtumapaikalla mutta silti poliisit eivät tehneet ls-ilmoitusta eikä vieneet mieheltä aseita pois.
kuin vasta nyt, mikä tuntuu varsin kummalliselta! Siksi tarvitsenkin tuota todistusta kun ei ls-viranomaiset taida edes tietää tuosta pahoinpitelystä mitään ja nyt isä vaatii mua allekirjoittamaan tapaamissopimuksen. Isä on myös eron jälkeen uhkaillut sanallisesti sekä mun että lasten henkeä ja vainonnut mua vuosikaudet ja nyt pitäisi mennä kiltisti kirjoittamaan tapaamissopimus. Epäilemättä isä on jo puhunut lv:n puolelleen :(
ap
Eivät tehneet ls-ilmoitusta? Tuohan on poliisilta virkavirhe. Soita poliisiasemalle tai johonkin, kai tuollaiset jossain arkistoissa ovat... Mikään ikivanha juttu ei kuitenkaan ole kyseessä.
Uteliaisuudesta - Saako mies tavata lapsia vielä?
kuin vasta nyt, mikä tuntuu varsin kummalliselta! Siksi tarvitsenkin tuota todistusta kun ei ls-viranomaiset taida edes tietää tuosta pahoinpitelystä mitään ja nyt isä vaatii mua allekirjoittamaan tapaamissopimuksen. Isä on myös eron jälkeen uhkaillut sanallisesti sekä mun että lasten henkeä ja vainonnut mua vuosikaudet ja nyt pitäisi mennä kiltisti kirjoittamaan tapaamissopimus. Epäilemättä isä on jo puhunut lv:n puolelleen :(
ap
Eivät tehneet ls-ilmoitusta? Tuohan on poliisilta virkavirhe. Soita poliisiasemalle tai johonkin, kai tuollaiset jossain arkistoissa ovat... Mikään ikivanha juttu ei kuitenkaan ole kyseessä.
nyt kannat seuraukset siitä. kuten myös lapsesi.
tallellla.
Eli sairaalan sairauskertomustiedoista saat kopion ja tallessa ovat. Niitä säilytetään ainakin 100 vuotta.
Koska miehesi on saanut tuomion, on tiedot tallessa myös oikeuslaitoksessa eikä pelkäästään poliisissa. Miehelläsihän on rikosrekisteri. Luulisin, että myös poliisi on velvollinen säilyttämään tiedot.
Kannattaa tehdä kantelu (tai miksi sitä kutsutaan) poliisin toimista/ lasten laiminlyönnistä ko. tilanteessa. Sinua ja lapsiasi se ei hyödytä, mutta vain näin poliiist oppivat tekemään niitä lastensuojeluilmoituksia, silloin kun lapset ovat paikalla.
Nyt kun on tuo uusi lastensuojelulakikin voimassa.
Hyvää jatko!
poliisilta kopion tutkintpöytäkirjasta ja sairaalasta kopiot hoitoosi liittyvistä papereista.
Älä allekirjoita mitään sopimuksia ja vaadi valvottuja tapaamisia.
Onko sinulla mitään todisteita uhkailuista? Jos olet miehen kanssa vähääkään tekemisissä, niin nauhoita puhelut, sinulla on siihen oikeus.
Uhkailuista ei ole mitään todisteita.
ap
Ihmiset on nykyään tunteettomia paskiaisia. Paljon voimia sinulle ap. Pidä lujasti lastesi ja itsesi puolia, ei sitä kukaan muu tee. Liekkö isälle tuosta Eerika jutusta tullut mieleen, että voisi itsekin kiduttaa lapsiaan...:(
Nauhoita puhelu, jossa kerrot, ettet aio suostua tapaamisiin muuta kuin valvottuna. Teet uhkauksista rikosilmoituksen ja siitä paperit sosiaalitoimeen.
Kaikki dokumentit löytyy poliisilta ja terveydenhuollosta.
Jos on pahoinpidellyt lasten nähden, on hyvä sauma saada valvotut tapaamiset.