Osaatko laittaa West Virginian, Virginian ja East Virginian kartalle?
Kommentit (11)
tosin niiden oikeista paikoista ei oo mitään käsitystä.
tuli mieleen että moniko eurooppalainen osaa laitella usa/kanada osa-valtiot kartalle tai edes tietää mitä ne on?
tässä eu-liittovaltiossahan on ihan yhtä hyvä kritisoida ameriikkalaisia jos eivät tiedä missä suomi on..
voi laulaa vain alasti suihkussa. itäisessä virgiiniassa.
tuli mieleen että moniko eurooppalainen osaa laitella usa/kanada osa-valtiot kartalle tai edes tietää mitä ne on?
tässä eu-liittovaltiossahan on ihan yhtä hyvä kritisoida ameriikkalaisia jos eivät tiedä missä suomi on..
Minulle taas tuli mieleen, että valtiot ovat eri asia kuin valtioiden osat. EU muodostuu edelleenkin itsenäisistä valtioista, joissa pääosin puhutaan eri kieliä, eivätkä amerikkalaiset ole osanneet laittaa muita maita kartalle ennen EU:takaan.
Kuinkahan moni meistä osaa laittaa kartalle Ruotsin maakunnat tai Saksan osavaltiot? Ei kovin moni. Amerikan osavaltioita ei tarvitse osata sen enempää, kunhan tietää, missä on Alaska, Havaiji, New York ja LA.
Minulle taas tuli mieleen, että valtiot ovat eri asia kuin valtioiden osat. EU muodostuu edelleenkin itsenäisistä valtioista, joissa pääosin puhutaan eri kieliä, eivätkä amerikkalaiset ole osanneet laittaa muita maita kartalle ennen EU:takaan.
Kuinkahan moni meistä osaa laittaa kartalle Ruotsin maakunnat tai Saksan osavaltiot? Ei kovin moni. Amerikan osavaltioita ei tarvitse osata sen enempää, kunhan tietää, missä on Alaska, Havaiji, New York ja LA.
MEillä lapset USAn kouluissa ja ovat nuo kartalle laittaneet ja testit pidetty. Se on sitten jokaisen oma asia, kuinka kauan ne päässä pysyy, kun tiedolla ei oikein tee mitään.
Nuorin nyt 7 lk ja käyvät tällähetkellä läpi Aasian maita tarkemmin. Lapsi tekee itse koko lukukauden kestävää projektia Kiinasta.
Ainahan Suomesta tulee näitä mielipiteitä, joissa ei ole mitään perää.
East Virginia on ihan vaan Virginian itäosaa. Kutes vaikka Itä-Savo:).
Olen akateemisesti koulutettu, USA:ssa asuva tutkija, ja sen verran kauan ollut poissa Euroopan kuvioista, etta mina en ainakaan tieda kaikkia Euroopan maita ja niiden tarkkaa sijaintia. Tapasin bulgarialaisen, enka millaan osannut nimeta Bulgarian paakaupunkia. Joo, nolotti, mutta tama on mahdollista suomalaisellekin, ei tartte vain amerikkal. mollata.
Amerikassa on selvästi monien mielestä glamouria ja mielettömästi enemmän kerrassaan tärkeää ja kiinnostavaa tietoa kuin esim. 1.2 miljardin asukkaan Intian osavaltioissa joissa blingiä ei ole.
Intiassa osavaltioita on muuten 28 ja sitähän tietoa ei tarvitse saatikka kysy kukaan. Häpeä olisi jos noikin joku tietäisi.
paitsi East Virginiaa, koska sitä EI OLE.