Mistä johtuu lihasten nykiminen silmien ympärillä?
Jatkunut jo huhtikuusta saakka, lähes joka päivä nykii. Olen syönyt magnesiumia, ei auta.
Kommentit (9)
Vaaraton ilmiö, joka voi joskus johtua magnesiumin tai kaliumin puutteesta, mutta useimmiten maissa joissa aliravitsemusta ei esiinny, harvemmin. Muita mahdollisia syitä ovat esim. väsymys tai kofeiiniherkkyys: joillakin kofeiinijuomat aiheuttavat lihasten nykimistä.
Silmän elohiiri voi johtua myös lihasjännityksestä silmän seudulla: esim. siristelystä joka voi johtua vaikka vääränlaisista laseista tai auringonpaisteesta silmiin. Silmän ympärystän lihaksi voi yrittää hieroa ja venytellä ja tietoisesti rentouttaa. Aika usein noihin ei kyllä mikään auta vaan ne kestävät aikansa ja joskus sitten loppuvat. Mulla oli joskus teininä yli vuoden kestänyt päivittäinen, muttei jatkuva elohiiri oikean silmän yläpuolella.
ei silmäluomessa vaan silmien alla ja tää on kestänyt jo turhan pitkäään... yyh
että kyse ei ole jatkuvasti kaliumin puutteesta esim. runsaan hikoilun tai nesteenpostolääkkeen tai dieetin takia?
että kyse ei ole jatkuvasti kaliumin puutteesta esim. runsaan hikoilun tai nesteenpostolääkkeen tai dieetin takia?
nyt 2kk olen kyllä treenannut ahkerasti. Nesteenpoistolääkkeitä en käytä.
t.ap
treenaat tai syöt ehkä väärin. Onko sinulla Personal Traineria tai ravitsemusterapeuttia, joka voisi tarkistaa ruokavaliosi? Proteiinit ja hiilihydraatit ja nesteensaanti kohdilleen.
Apteekista saa myös ilman reseptiä kaliumia (siis ei kalsium vaan kalium). Voisit varovaisesti kokeilla sitä muutaman päivän.
Juotko alkoholia? Pahentaako se nykinää?
Juon alkoholia joskus, ei vaikutusta.
t.ap
Eikös linkissäkin viitattu hermostollisiin sairauksiin tms.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Elohiiri