Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä 12 vuotiaalle, joka ei käy koskaan missään?

Vierailija
05.09.2012 |

Hän ei käy kavereilla eikä kukaan käy meillä. On aina ollut todellinen kotihiiri, mutta nyt alkaa menemään liiallisuuksiin. Tuon ikäiset liikkuvat tosi paljon kavereiden kanssa ja pitävät hauskaa, tämä poika sanoo, että hän ei jaksa mennä kavereille. Olen kysellyt kiusaamisesta pojalta, opettajilta ja samassa koulussa olevalta sisarukselta, mutta kukaan ei ole ainakaan huomannut mitään. En voi edes hänen luokkakavereitaan pyytää itse meille, koska poikani loukkaantuisi valtavasti ja mitä sitten, JOS poikaani kiusattaisiin ja tietämättä pyytäisin sen pahimman kiusaajan tänne kotiin. Tuskin se tilannetta ainakaan parantaisi. Jossain vaiheessa hän kävi kavereilla ja meillä kävi porukkaa, mutta harvakseltaan. Synttäreille tuli aina kaikki kutsutut.

Mä olen aivan ihmeissäni. Voiko joku oikeasti haluta olla vain kotona? Ei koskaan kaverikontakteja koulun jälkeen?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita poika johonkin urheiluseuraan, vaikka lasten yleisurheiluun, jossa kokeillaan monipuolisesti kaikkea. Poika reipastuu ja aktivoituu ja näkee kavereita.

Vierailija
2/18 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä ole ollenkaan huolissani. Pirteä/reipas poika, tekee läksyt, lukee pelaa, harrastaa urheilua.. Koulussa välkällä ei ole yksin vaan on kavereita. No problemos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pallopeli, sähly vaikka, näytelmäkerho, kuoro tms.?

Vierailija
4/18 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdessäkään ei viihtynyt. Pahimmillaan itku silmässä meni johonkin harrastukseen ja valitti vatsakipua. Kokeiltiin kaikkea poikien harrastusta yleisurheilusta jääkiekkoon mitä löytyi. Lopulta tulin järkiini ja lopetin sen pakottamisen, koska hän ei vain viihtynyt niissä. Hänen isänsä on aina inhonnut urheilua, mutta hän taas on muuten tosi sosiaalinen.

Ap

Vierailija
5/18 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kitaransoitto, valokuvaus...?

yhdessäkään ei viihtynyt. Pahimmillaan itku silmässä meni johonkin harrastukseen ja valitti vatsakipua. Kokeiltiin kaikkea poikien harrastusta yleisurheilusta jääkiekkoon mitä löytyi. Lopulta tulin järkiini ja lopetin sen pakottamisen, koska hän ei vain viihtynyt niissä. Hänen isänsä on aina inhonnut urheilua, mutta hän taas on muuten tosi sosiaalinen. Ap

Vierailija
6/18 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

roikkui kotona.

Lapsi aloitti käynnit psykpolilla ja itse vanhemapana olen joutunut olemaan aktiivinen.

Kyselin meillä lapselta kenen kanssa tahtoisi leikkiä koulun jälkeen ja näitä lapsia sitten kutsuin meille ja lapseni ole heillä kylässä.

Nyt tämä sama lapsi on reipas ja touhukas. Harrastaa ja sopii itse menonsa.

Toki lapsi kotonakin saa olla, mutta pelkkä kotona nyhjäys ei kyllä ole tervettä.

Vierailija
7/18 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulun jälkeen ovat mieluiten kotona, harvoin käyvät kavereilla, eivät halua lähteä minnekään iltaisin. Koulussa on kavereita, mutta eivät ole koulun jälkeen yhdessä.

Pidän siitä kiinni, että yksi kodin ulkopuolinen harrastus on oltava. Ja se saa olla sitten mikä vaan. Lopettaa saa, kunhan hankkii toisen tilalle. Tulee vähän edes jotain kodinulkopuolista juttua ja muita ihmisiä.

Muuten en ole huolestunut.

Vierailija
8/18 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakaan mistään musiikkiin liittyvästä. Hän ei edes kuuntele musiikkia. Halusin joskus ostaa hänelle ipodin, koska muillakin lapsillamme on sellainen, mutta hän ei halunnut. Ei hän halua kuunnella musiikkia.

Johonkin puutyökerhoon ehdotin, ei sekään käynyt. Eikä kuviskerho. Ei niinkuin yhtään mikään nappaa enkä millään haluaisi lähteä sille pakottamisen linjalle taas.

On kuitenkin ihan normaali, koulussa saa hyviä numeroita, hyväntuulinen, ottaa muut huomioon, toki kiusaa sisaruksiaan mutta sehän kuuluu asiaan. Lukee akuankkoja ja jos antaisin, niin pelimaailma veisi mennessään.

Kaverit vain puuttuvat kokonaan.

Vierailija
9/18 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi siis olla, että on vain hiukan erilainen kuin mielikuviesi peruspoika.

Vierailija
10/18 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vaan sen takia että pitää olla?

Minä lähden siitä että aloite ja kiinnostus pitää lapsella herätä. Sit välittömästi lähdetään harrastamaan... väkisin en lähde viemään vain sen takia että pitää olla!

Vierailija
11/18 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aina ollut ujo ja uusin tilanteisiin arasti suhtautuva. On kiltti, toiset huomioonottava. Kavererita koulussa ja minun painostuksestani pyytää kavereita meille ehkä kerran kahdessa viikossa. Lomat ja viikonloput on vaan meidän ja sisarusten kanssa.

Itse olen eskarista asti tehnyt kaikkeni, että poika olisi sosiaalisempi. Ei vain ole. On totaalisen introvertti. Toivottavasti vaan löytää paikkansa aikuisena ja on onnellinen. Muuta en toivo.

todellakaan mistään musiikkiin liittyvästä. Hän ei edes kuuntele musiikkia. Halusin joskus ostaa hänelle ipodin, koska muillakin lapsillamme on sellainen, mutta hän ei halunnut. Ei hän halua kuunnella musiikkia.

Johonkin puutyökerhoon ehdotin, ei sekään käynyt. Eikä kuviskerho. Ei niinkuin yhtään mikään nappaa enkä millään haluaisi lähteä sille pakottamisen linjalle taas.

On kuitenkin ihan normaali, koulussa saa hyviä numeroita, hyväntuulinen, ottaa muut huomioon, toki kiusaa sisaruksiaan mutta sehän kuuluu asiaan. Lukee akuankkoja ja jos antaisin, niin pelimaailma veisi mennessään.

Kaverit vain puuttuvat kokonaan.

Vierailija
12/18 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos lähdemme lomalla matkalle, niin ei ole aina niin innoissan, kun olisi mieluummin kotona. Toki siellä matkalla on yleensä ihan hauskaa, mutta vieraaseen paikkaan lähteminen on aina vaikeaa.

Sitähän mäkin toivon, että lapsi tulisi onnelliseksi. Ja tietysti sitä, että olisi jo nyt oikeasti onnellinen ja mä stressaisin turhaan.

13/18 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellänikään ei ollut mielenkiintoa nähdä ystäviäni koulun jälkeen,viihdyin hyvin itsekseni.toki minulla oli kavereita ja joskun näin heitä vapaa ajalla mutta todella harvoin. kun aloin seurustella 15 vuotiaana,mummini oli kysynyt isältäni että missä tapasin pojan kun en ikinä käy missään.no netissä olin tavannut(nyt siis naimisissa tämän pojan kanssa) ja mummin kommentti kyllä loukkasi :/ vaikkei käy missään,se ei tarkoita läheskään aina että olisi syrjäytynyt tai kiusattu. mutta jos poika ei tee mitään muuta kuin istuu koneella niin silloin kyllä mielestä kannattaisi kysellä että kiinnostaisiko poikaa tosiaan joku harrastus.itse rakastan piirtämistä ja käytin melkein kaiken aikani siihen,enkä siis tietokoneella istumiseen jos joku niin käsitti :)

Vierailija
14/18 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko ajan, jos mä antaisin, mutta en tietenkään anna.

Välillä tulee nämä ajatukset vain niin voimakkaasti pintaan ja pelko, että lapsella ei olekaan kaikki hyvin.

Yritän relata ja antaa pojan olla. Toki kannustan häntä löytämään harrastuksen ja raahan häntä välillä pyöräilemään, rullaluistelemaan jne. mutta kai se on sitten uskottava, että toinen tosiaan haluaa vain olla kotona.

Ap

Vierailija
15/18 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta 12v ,en olisi huolissani! pojat kehittyy niin erilailla ja eritahtiin, joten kyllä se meneminen sieltä tulee. oma teinini alkoi hengailla vasta 18v täytettyään. eikä ole mikään peräkamaripoika ;-) anna pojalle tilaa & aikaa olla oma itsensä !

Vierailija
16/18 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kannattaa kysyä ammattilaisilta apua/neuvoja tms., ei täältä.

Vierailija
17/18 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan tätä on jatkunut. Koko alakoulun ajan?

Vierailija
18/18 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasiluokkaan asti. Sen jälkeen ei ole kotona paljon näkynyt, kavereiden kanssa kaiket vapaa-ajat. Onko pojallasi yhtään kaveria, joka tulee joskus yökylään vaikka? Mun pojalla oli 2, muuten nyhjäsi aina omassa huoneessaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän