Tulkinta-apua! Miten aivan viattomasta mitä kuuluu-kysymyksestä voi tulla
ihan hetkessä kauhea kalabaliikki? Kysymyksessä on ex-poikaystäväni nuoruudesta. Olemme pitäneet harvakseltaan yhteyttä juuri tällä mitä kuuluu-tasolla, mikä on ollut mielestäni kiva tapa, hauska kuulla mitä toisella elämässään menee. Opittiinhan kuitenkin toisemme hyvin tuntemaan! Molemmilla on omat "kuvionsa". Nyt sain kuitenkin vastauksen tuohon kysymykseen, jälleen pitkästä aikaa. Vastaus oli äkäinen ja torjuva. Hän ei enää yhtäkkiä haluakaan kuulla, mitä kuuluu, eikä halua kertoa omasta elämästäänkään ei niin mitään. Kunnioitan toki hänen tahtoaan, enkä kysele enää mitään, mutta mikä voi yhtäkkiä muuttaa tilanteen? Harmittaa, koska pidin tätä yhteydenpitoa ainutlaatuisena ja voimaa arkeen antavana piristyksenä. Luulin, että olemme yhteydessä toisiimme omallaa tavallamme ystävinä ihan elämämme loppuun saakka. Se kun ei ketään voi loukata. Mikä hänelle on tullut? Nyt minulla ei enää taida olla tätä tärkeää ystävyyttä... ;(
Kommentit (11)
Mikäköhän olis voinu tulla... hmmmmm... mietitäänpä... tässä vasta onkin pähkinä...
Voisko olla että seukkaa eikä nainen halua että pidätte yhteyttä, voisko?? Eikai...
Ja kyllä se nyt vaan niin on, että kun seurustellaan vakavasti jonkun kanssa niin yleensä ne luontelvasti häviää ne exät ja niiden kanssa kuulumisten vaihtamiset. Ei mulla ainakaan ole erikseen mitää tarvetta pitää exiin yhteyttä, tottakai jos kadulla törmätään niin moikataan, emme ole riidoissa tms.
Mutta että alkaisin sähköpostivaihtoon exäni kanssa joka on naimisissa?? Mulla on kyllä muitakin ystäviä kenen kanssa jutella.
Halusitko nyt vastauskia joissa haukutaan exäsi nyxä joka on hullun mustis? Vai etkö ymmärrä itse häipyä pois kun toinen seurustelee?
Jos toinen kirjoittaa ettei halua vaihtaa sun kanssa kuulumisia niin ei halua. Vai miten muuten tämän tulkitsisit?
Harvakseltaan kuulumisten vaihtaminen ei selvästi ollut exällesi ollenkaan niin tärkeää kuin sinulle.
että se mikä aluksi oli ihan kivaa yhteydenpitoa on muuttunut rasitteeksi koska aikaa on kulunut liikaa. Juttu on vain tullut yksinkertaisesti tiensä päähän. Minulla esim. on yksi aivan ihana ystävä, jonka kanssa ei voitu fyysisen etäisyyden takia enää tavata juuri koskaan. Mitä pitempään aika kului ja mitä harvemmiin nähtiin, sitä rasittavammaksi satunnainen yhteydenpito kävi, vaikka sinänsä ei ollut mitään kränää eikä mielipide hänestä muuttunut miksikään.
Unohda ap koko juttu. Se oli kivaa niin kauan kuin sitä kesti.
En tunne häntä lainkaan, enkä halua, että häntä haukutaan. En tietenkään! Kyse on exästäni, joka on myös aikaisemmin halunnut kuulla välillä, mitä minulle kuuluu. Se on ollut oikeasti tosi hienoa vaihtaa muutama ajatus ihmisen kanssa, joka/jonka on tuntenut Niin hyvin. Enpä nyt usko tämän nyxän olevan syy tähän. Eivät ole olleet aiemminkaan syy kumminkaan puolin lopettaa yhteyden ylläpitoa. ap
Mies rakastaa sinua salaa niin syvästi, että hänen sydäntään raastaa joka kerta kun hänen elämänsä nainen avaa vanhat haavat?
kun te olette niin hyviä ystäviä ja tunnette toisenne niin hyvin ja kukaan ei voi tulla ystävyyden väliin ja blaa blaa blaa...
Jos olette niin hyviä ystäviä niin mikset KYSY siltä että mikäs nyt on? Voisitko ajatella että se voisi paremmin selvitä niin kuin kysyä asiaa täällä. Mistä hitosta me se voidaan tietää miski kiukuttelee?
Jotain sä olet sanonut tai tehnyt ettei halua olla enää tekemisissä, sen varmaan ymmärrät? Tai ehkä hän ei alunperinkään pitänyt yhteyttä kuin kohteliaisuudesta ja nyt ei enää jaksa mitä kuuluu utelujasi?
Kysy suoraan tai anna olla!
yhteinen historia jää taakse, sitä vanhempi on se versio ihmisestä jonka kanssa kuvittelee viestivänsä. Olen huomannut tämän vanhojen opiskelukaverien kanssa. Mielessä säilyy kuva ihmisestä sellaisena minkälainen se oli kun tiet erosi 15 vuotta sitten. Kun pidetään yhteyttä, jauhetaan niitä 15 vuotta vanhoja asioita, koska ei ole juuri mitään kosketuspintaa ihmisen nykyiseen elämään.
Itse asiassa juuri tämän vuoksi tämä palsta on niin mainio, kun täältä saa aina niin kaunistelemattomia vastauksia! Näkökulmaa etsin, sen/niitä sain. Kiitos! ap
Enpä nyt usko tämän nyxän olevan syy tähän. Eivät ole olleet aiemminkaan syy kumminkaan puolin lopettaa yhteyden ylläpitoa. ap
Ehkä aiemmin ei ole hänen kohdalleen sattunut yhtä mustasukkaista kumppania kuin nyt. Joku sietää yhteydenpidon eksänsä kanssa, joku ei ollenkaan.
ole mitään epäselvää kuten itsekin tiedät. Mustasukkainen nyksä on syynä.