Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kestää hidasta, stressiä ottamatonta miestä?

Vierailija
30.08.2012 |

Meillä kolme vilkasta lasta ja mies hitauden perikuva. Minä halon hiuksiani näiden keskellä. Kukaan ihminen maailmassa ei pue esimerkiksi itselleen päälle yhtä hitaasta kuin meidän isukki, lapset ovatkin oppineet kiikuttamaan kengät isälle eteen jne. jotta ei tarvitsisi odotella niin kauan. Arvatenkin minulle kertyy paljon tekemistä. Jos ja kun laitan miehen tekemään jotain, hän tosiaan tekee..ja tekee.. ja tekee. Vaikka ruokaa. Keskittyy siihen kaikessa rauhassa vaikka ympärillä maa räjähtäisi ja lapset hakkaisivat toisiaan miten. Minun siis pitää taas nähdä ja tehdä, ehtiä.

Mä vihaan iltoja ja viikonloppuja kun kaikki ollaan kotona. Pakko aina poistua jossakin kokoonpanossa, en vaan kestä katsella miestä.

Sanokaa oikeasti miten yhdistää vilkkaat lapset ja hidas mies. Tekisinhän minäkin paljon keskittyneemmin kaikkea, jos olisi mahdollisuus, mutta pikkulapsiperheessä ei voi joka asian kanssa nysvätä tunti kausia - miten vaan saada toi ukko ymmärtämään, ennen kuin minun hermot totaalisesti menee?!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän siinä on niin vaarallista, jos vaikka itsekin vähän hölläisi nutturaa. Se minkä mies tekee rauhassa ilman turhaa hosumista, voi vaikuttaa sinusta vain hitaalta, kun on "olevinaan" niin kauhea kiire koko ajan. Jos ipanat kinaa vieressä ja isä tekee ruokaa, niin miksi se ruoan laittaminen pitäisi siitä keskeyttää, jos itsellään kerran hermo kestää sen nahistelun. Minä annan omien lasteni kinastella ja tapella keskenään, kunnes itse kyllästyn enkä jaksa kuunnella. Ei todellakaan pelkoa, että esim. ruoan laittamisen lopettaisin sen takia, että lapset kinastelee toisessa huoneessa, jossa se ei minua tippaakaan häiritse.

Vierailija
2/11 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

heitän omaani aina välillä tomaatilla tai jollain, kyllä se siitä aina hetkeksi tokenee, kunnes taas unohtaa toimintatavat ja joudun ottamaan sen uudestaan käsittelyyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko kestät tai sitten et.

Vierailija
4/11 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pahimmat kinaajat ovat 1,5v ja pian 4v ja todellakin täytyy puuttua heidän väliinsä! Esim tänään isompi pamautti kovalla isolla tietokirjalla pientä päähän. Siis jatkuvasti sattuu, isompi saattaa tehdä pienelle mitä vaan, ja on hirveän väärin että isä antaa lasten alkaa riitelemään vieressään eikä välitä puuttua ennen kuin pikkuista sattuu.

Vierailija
5/11 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkien ripustus, pöydän pyyhkiminen ja kattaminen, imurointi, pyykinpesu ym. Mies ehtisi varmasti opastamaan kädestä pitäen ja lapsi omaksumaan hitaan temmon ansiosta paremmin:) Lapsi olisi poissa "pahanteosta", kun olisi mielekästä puuhaa.

Vierailija
6/11 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän siinä on niin vaarallista, jos vaikka itsekin vähän hölläisi nutturaa. Se minkä mies tekee rauhassa ilman turhaa hosumista, voi vaikuttaa sinusta vain hitaalta, kun on "olevinaan" niin kauhea kiire koko ajan. Jos ipanat kinaa vieressä ja isä tekee ruokaa, niin miksi se ruoan laittaminen pitäisi siitä keskeyttää, jos itsellään kerran hermo kestää sen nahistelun. Minä annan omien lasteni kinastella ja tapella keskenään, kunnes itse kyllästyn enkä jaksa kuunnella. Ei todellakaan pelkoa, että esim. ruoan laittamisen lopettaisin sen takia, että lapset kinastelee toisessa huoneessa, jossa se ei minua tippaakaan häiritse.

jos mies on hidas ja nysvää, niin koko arki- ja siinä on kyllä pienten lasten kanssa KOKO AJAN jotain puuhaa, niin kasautuu ap;n harteille. Mä olen elänyt vuosia aloitekyvyttömän ja hitaan miehen kanssa, joka vielä suuttui jos yritti edes keskustella siitä että voisiko kotitöistä esim. sopia etteivät ne mene niin että hän tekee mitä jaksaa ja ehtii (eli ehkä täyttää tiskikoneen joka toinen ilta- kuitenkin siten et isot kattilat yms jätti tiskipöydälle ja jos joku oli peseytynyt huonosti se ei ollut hänen ongelmansa koska hän oli laittanut sen koneeseen...)ja mä tein sitten loput pakolliset- ehdin tai en. Jos en olis tehnyt ei olis ollu jouluja ei lasten synttäreitä. Ei puhdasta pyykkiä. Oltais syöty saairioisten pizzoja tms joka päivä. Lapsilta olis loppunu vaatteet kesken yms. Että se ihan ykrinkertaisesti tuntuu kohtuuttomalta et toinen ei tartu niihin arjen velvollisuuksiin. En mäkään jaksais läheskään joka päivä, mut kun on lapsia, niin aika monta asiaa pitää tehdä vaikka kuinka löysäis nutturaa. Nykyään on paljon helpompaa tehdä KAIKKI YKSIN - ja tosiaan vaatia itseltä vähemmän kun on vain itse vastuussa kodistaan. Ihaninta on se ettei koko ajan ota päähän.

Vierailija
7/11 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen perusluonne on se mikä se on. Teet olosi helpommaksi, kun sopeudut etkä taistele tuulimyllyjä vastaan.

Vierailija
8/11 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänen näkökulmastaan itseäsi. Kuuntele nyt, mitä papatusta pidät jatkuvasti...

Vierailija
9/11 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lasta otetaankin ja miehelle aina sanon, että anna lapselle joku tehtävä. Aika laiskasti antaa mutta antaa kyllä kuitenkin, lapsi vaan ei siinä kauaa malta olla ja taas lähtee riekkumaan. Helppo olisikin jos olisi rauhalliset lapset.

Vierailija
10/11 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossain asioissa ripeä? Jos vaikka on kilpirauhasen vajaatoimintaa tms?

Vierailija
11/11 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossain asioissa ripeä? Jos vaikka on kilpirauhasen vajaatoimintaa tms?

Millä tiedoilla tuo on arvattu? Todennäköisyys sairauksille on joka tapauksessa pieni, sairauksien kohdalla hitaus ja vetämättömyys selittyy todennäköisemmin monella muulla, vaikka olisi muitakin siihen viittaavia oireita. Silti dg: struuma?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi