Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei, olemme muuttamassa jouluksi Luxemburgista Etelä-Hkiin: kysymys:

Vierailija
30.08.2012 |

mikä seuraavista vaihtoehdoista olisi käsityksenne mukaan paras/arvostetuin ja tyylikkäin osoite, ja tietysti myös arvonsa parhaiten säilyttävä:

1. Ullanlinnan Merikatu (n. Liuskasaaren kohdalla)

2. Kaivopuiston Itäinen Puistotie (meren puoleisessa päässä)

3. Eiran Engelinaukio

Välittäjämme on valinnut meille kolme erinomaisessa kunnossa (=yhtiöt ja huoneistot erittäin hyvässä kunnossa) olevaa asuntovaihtoehtoa, ja vaihtoehdot siis ovat kyseisiltä kaduilta.

Kaikissa tapauksissa kyseessä on (tietenkin;))ylimmän kerroksen kulmahuoneisto merinäköalalla ja etelään avautuvalla parvekkeella/kattoterassilla, pinta-alat ovat 250-300 m2, ja hintahaarukat 3,3 - 3,8 mEUR. Itse olisin kallistumassa Engelinaukioon, koska siinä avautuu aivan vieressä se ihanan rauhallinen ja todella elegantti Engelinaukion puisto, ja koska pidän muutenkin vanhan Eiran tunnelmasta, ihanan ainutlaatuisesta villa-arkkitehtuurista ja kaikkinaisesta "puistokaupunginosa" estetiikasta.

Mitäs tuumaatte, kommentoikaahan jos satutte asustelemaan noilla kulmilla, tai jos kyseiset osoitteet ovat teille tuttuja vaikkapa päivittäisten kävelyreittienne tiimoilta.

Kiitos jo etukäteen ystävällisistä vastauksista!

t. yksityispankkiirin 37 v. vaimo joka ei ole asunut Helsingissä viiteentoista vuoteen (ja asui silloinkin "vain" Punavuoressa, ja jolloin alkoi unelmoida Eteläisemmän Helsingin asunnosta, johon nyt siis on avautunut mahdollisuus)

P.S.

Eiranranta (edes sen merelle antavat ylimmän kerroksen paraatihuoneistot) ei ole meille vaihtoehto, koska emme pidä kyseisen alueen/rakennusten arkkitehtuurista ja koska siinä on se suuri telakkahalli varjostamassa näkymiä ja ilta-aurinkoa, samoin Hernesaaren kerrostalorivistö syö ilta-aurinkoa ja häiritsee muutenkin tunnelmaa

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja täytyy sanoa että tyytyväisiä ollaan oltu. Aluehan on suurlähetystöaluetta (kuten myös sinänsä Kaivari ja etenkin sen Itäinen Puistotie): mm. Latvian, Tsekkien ja Norjan suurlähetystöt on kivasti hollilla joka osaltaan takaa alueen turvallisuutta.

Engelinaukion puistohan on Suomen olosuhteissa ainutlaatuinen englantilaistyylinen puisto ovaalinmuotoisine istutus ym. ratkaisuineen.

Tyyli on hyvin synkassa osoitteessa asuvien varsin korkeaan varallisuusasemaan ja yleiseen statukseen.

Lisäksi Engelinaukio viettää aivan ihanasti meren suuntaan. Jos onnistutte saamaan 250-300 m2 kämpän Engelinaukion meren puoleiselta osuudelta (siinähän ei montaa taloa ole josta voisikaan olla kämppiä myynnissä koska monet talot on "paalutettu" rahasuvuille) alle neljän miltsin niin teette kyllä mun mielestä erittäinkin sopuhintaiset kaupat joita tuskin tuutte katumaan.

Terkut täältä Eiran "kukkulan huipulta" - jos muutatte tänne niin voitais vaikka treffata jossain vaiheessa?

t. 41 v. kotiäiti Engelinaukiolta

Vierailija
2/33 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

(sellaisia näkymiähän ei Itäisen Puistotien monestakaan asunnosta ole vaan suuri osa avautuu tylsään "Kaivopuiston puistoon", jossa se iso kallio estää aika tehokkaasti merinäkymiä).

Itse asumme nykyään Kulosaaressa (650 m2 merenrantatalo), jonka arvo lähemmäs 8 milj., mutta rehellisesti myönnän että ajoittain kaipaan Itäiselle Puistotielle jossa asustelimme "nuorina ja köyhinä" pienehkössä - 210 m2 - "boksissa" (josta onneksi kuitenkin näkyi meri sekä olkkarin että master bedroomin terassiparvekkeelta).

t. pääjohtajan vaimo Kulosaaresta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten mä en ala mitään.

t. wt-yh-mamma jakiksesta

Vierailija
4/33 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän Luxemburg on tylsä paikka koska iso osa ihmisistä on töissä pankissa tai EU:ssa ja nehän eivät kovin inspiroivia tai hilpeitä työpaikkoja ole, vaikka rahaa tuleekin. Mutta ihan siinä lähellä on kauneista kaunein Reinin laaksi eikä Pariisiinkaan ole pitkä matka. Ihmettelen suuresti, mikä tekee Helsingistä paremman vaihtoehdon.

M38

Vierailija
5/33 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidatte muuttaa meidän naapuritaloon, asumme siinä viereissä talossa kaivarin suuntaan.

Ostimme ylimmän kerroksen kuusi vuotta sitten, yhdistimme asunnot (6 kpl) ja remppasimme kokonaisuuden vimpan päälle, säilyttäen alkuperäiset kattomaalaukset ja muut historiallisesti arvokkaat pinnat, ratkaisut ja rakenteet, ja nyt meillä on asunnossamme rouheat 720 m2 ja asunnon arvo lienee 12-13 miljoonaa.

Itse suosittelen Merikatua. On vain yksi oikea osoite kaikkein varakkaimmalle: Merikatu.

Eli: Tervetuloa tänne "eliitin eliitin" joukkoon, jos päädytte Merikatuun. Ja emmeköhän me sitten tapaa ja tutustu, alueen rikkaimpien kuukausittaisissa juhlissa (voit muuten uskoa että ne ovat todellisia Juhlia, joissa ei säästellä missään yksityiskohdassa).

t. perijätär Merikadulta vm. -86

Vierailija
6/33 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kerrohan nopeasti, millä on Luxemburgerli täytetty.

Vierailija
7/33 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

väliseltä osuudelta kokonaisen "pienen" kivitalon (kolme kerrosta; pinta-ala 1300 m2) jossa myös asumme (sisähissejä löytyy 2 kpl jne.).

Talomme arvo on viimeisimmän arvion mukaan 22-26 miljoonaa, eli ei aivan kovinta huippuluokkaa mutta Suomen olosuhteissa kalliimmasta päästä.

Olemme oikein tyytyväisiä osoitteeseemme.

Valitkaa siis Merikatu - mutta ostakaa nyt ihmeessä hieman isompi asunto kuin 250-300 m2, ettei heti tarvitse vaihtaa kaks kertaa suurempaan ;) Suosittelen taloyhtiön kahden ylimmän kerroksen ostamista ja asuntojen yhdistämistä TAI pienemmän, kokonaisen kerrostalon ostamista: saatte omaa rauhaa ja linnamaista järeyttä asumiseenne. Rahaa tuollaiseen ratkaisuun kannattaa kuitenkin varata min. 15-20 miljoonaa, ja tarvittaessa 25-30 miljoonaa, jolla pärjää jo varmasti ihan hyvin.

t. rahalla saa onnea

Vierailija
8/33 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

väliseltä osuudelta kokonaisen "pienen" kivitalon (kolme kerrosta; pinta-ala 1300 m2) jossa myös asumme (sisähissejä löytyy 2 kpl jne.).

Talomme arvo on viimeisimmän arvion mukaan 22-26 miljoonaa, eli ei aivan kovinta huippuluokkaa mutta Suomen olosuhteissa kalliimmasta päästä.

Olemme oikein tyytyväisiä osoitteeseemme.

Valitkaa siis Merikatu - mutta ostakaa nyt ihmeessä hieman isompi asunto kuin 250-300 m2, ettei heti tarvitse vaihtaa kaks kertaa suurempaan ;) Suosittelen taloyhtiön kahden ylimmän kerroksen ostamista ja asuntojen yhdistämistä TAI pienemmän, kokonaisen kerrostalon ostamista: saatte omaa rauhaa ja linnamaista järeyttä asumiseenne. Rahaa tuollaiseen ratkaisuun kannattaa kuitenkin varata min. 15-20 miljoonaa, ja tarvittaessa 25-30 miljoonaa, jolla pärjää jo varmasti ihan hyvin.

t. rahalla saa onnea

Vierailija
9/33 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai miten voi olla näin monta "naapuria" tässä ketjussa tai sitten rikkaillakin on iltaisin tylsää...

Vierailija
10/33 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keiden/ millaisten ihmisten arvostusta te metsästätte? Millloin osoitteen tyylikkyys ilmenee - kun sen sanoo taksikuskille tai jollekin virkailijalle virastossa?

Vierailija
11/33 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keiden/ millaisten ihmisten arvostusta te metsästätte? Millloin osoitteen tyylikkyys ilmenee - kun sen sanoo taksikuskille tai jollekin virkailijalle virastossa?

sivistyneiltä ja älykkäiltä, eli "eliitin eliitiltä".

En muuten käy koskaan "virastoissa" (jos joskus on ollut pakollinen tarve, olemme suorittaneet erityisjärjestelyt: joku asiainhoitajistamme käy toimittamassa asian allekirjoittamallamme valtakirjalla) enkä käytä taksia, koska perheellämme on kaksi autonkuljettajaa (miehellä oma ja minulla oma), jotka ovat jatkuvasti käytettävissämme.

t. se kivitalon merikadulta omistava

Vierailija
12/33 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskiluokkaan tai alempaan luokkaan kuuluvien mielipiteet ja näkemykset ovat hyttysen surinaa korvissani, jos sitäkään.

Olen erittäin ylpeä luokkastatuksestani, sivistyksestäni ja järeästä varallisuusasemastani, enkä alennu olemaan missään tekemisissä rahvaan kanssa. Ja olen myös järjestänyt elämäni siten, että minun ei, Luojalle Kiitos, tarvitse olla roskasakin kanssa edes hajuetäisyydellä. Roskasakiksi lasken myös keskiluokan joka koostuu luusereista ja keskiverroista keskitien tallaajista jotka tyytyvät elämässään keskivertoon ja myös saavat sen mitä ovat tilanneet.

Minulle keskiverto ei riitä missään asiassa, vaan haluan enemmän, Paljon Enemmän. Ja olen myös saavuttanut Enemmän, Todella Paljon Enemmän.

t. yläluokkainen, erittäin älykäs ökyrikas ja pirun ylpeä tästä

Vierailija
13/33 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap,

Lucky u! Mäkin haluun rikkaan miehen!!!

Vierailija
14/33 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

av:lla. Itkenkö vai nauranko?

Vierailija
15/33 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

av:lla. Itkenkö vai nauranko?

Vierailija
16/33 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaatuntoani ja vetää mattoa pois kaikkien ylevien arvojeni alta, mutta minkäs teet: tämä kun on ainutlaatuinen ja loistava anonyymi-ikkuna todellisen, pesunkestävän wt-jengin sielunmaisemaan, josta olen kiinnostunut ihan antropologiseltakin kannalta

t. superrikas nainen, vanhan rahan edustaja, äo. 170

Vierailija
17/33 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän samasta syystä kun käyn silloin tällöin maailmanluokan eläintarhoissa: saan ihmetellä lajeja joilla ei ole mitään tekemistä ihmisen kanssa.

Toki av-wt-jengi on älykkyysmittarilla apinoitakin alempana, mutta juuri se tekee heidän "ajatuksistaan" kiinnostavia: he osaavat teknisessä mielessä "kirjoittaa" VAIKKA ovat älyllisesti, monellakin mittarilla mitattuna, esim. simpansseja ja delfiinejä alhaisemmalla tasolla - itse asiassa veikkaisin että ovat suurinpiirtein villisikojen tasolla.

t. omaisuus 350 miljoonaa euroa ja kasvaa min. 10% vuodessa

Vierailija
18/33 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lähetetty samasta ip- osoitteesta.

Systemaattista provoilua, onnittelut siitä!!

Vierailija
19/33 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

(onnea uuteen kotiin kuitenkin) ; )

Vierailija
20/33 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten mä en ala mitään.

t. wt-yh-mamma jakiksesta

Niiku rulaa!