Parisuhde ja yhteisen ajan puute
Seurustelen miehen kanssa kolmatta vuotta. Ottaa päähän kun tuntuu että miestä ei ollenkaan kiinnosta panostaa tähän meidän suhteemme hyvinvointiin. Itse alan olla jo tosi kyllästynyt, kun tuntuu että meillä ei ole tarpeeksi yhteistä aikaa. Minä kyllä kovasti yritän järjestää meille jotain yhteistä, mutta mies ei innostu. Sain viime viikonlopuksi omat lapseni hoitoon ja ehdotin miehelle, että varattaisiin koko viikonloppu pitkästä aikaa vain toisillemme. Mies sanoi vain että ei vielä tiedä mitä tekee v-loppuna. Perjantaina hän vasta soitti, että voisi tulla käymään ja vietettiinkin se ilta yhdessä. Lauantai aamupäivästä hänelle tulikin sitten yllättävää menoa päiväksi, ja sitten alkuillaksi piti mennä vielä veljeä tapaamaan. Illalla hän olisi sitten vihdoin ollut vapaa tuleen mun luokse. En tähän sitten suostunut, kun olin aika loukkaantunut ja annoinkin hänen sen ymmärtää. No, sunnuntai-aamupäivällä hän sitten soitti taas. Ajattelin että hän olisi ollut pahoillaan, että ei ehditty lauantaina nähdä ja että hän ehdottaisi tapaamista sunnuntaille. Vielä mitä, hän soittikin vain ilmoittaakseen että on menossa kaverinsa luokse. Kerroin hänelle, että musta tuntuu tosi pahalta, että meillä ei ole koskaan yhteistä aikaa, ja tunnen itseni tosi yksinäiseksi ja masentuneeksi, kun lapset ovat hoidossa ja haluaisin olla hänen kanssaan. Mies sanoi ymmärtävänsä, lähti kuitenkin kaverinsa luokse ja oli siellä ilmeisesti koko päivän. Ei ainakaan enää soittanut uudelleen ja ehdottanut tapaamista.
Tämä koko juttu minkä tuossa yllä kerroin, on tapahtunut jo lukemattomia kertoja. Monet illat olen joutunut yksin istumaan kotona, kun hänelle on tullut muuta menoa. Ei siis ikinä ole suostunut lyömään lukkoon mitään yhteistä viikonloppua mun kanssa. Ollaan toki yhdessäkin joskus v-loppuisin, mutta nämä on tapahtunut yleensä silloin kun hänellä ei muutenkaan olisi ollut mitään menoa.
Miten minä tunnenkin itseni niin ei-rakastetuksi? Miten on, onko teistä normaalia ja minä liian herkkä, vai onko tämä mieheltä inhottavaa toimintaa?
Kommentit (12)
Entäpä jos alkaisit suunnitella vain omia menoja ja katsot miten mies suhtautuu siihen, että sinulla ei olekkaan enää aikaa hänelle? Mies joutuisi konkreettisesti kokemaan sen mitä hän tekee sinulle. Saattaisi miehenkin silmät omalle käytökselleen avautua.
Ryhdy elämään omaa elämääsi. Ole ilahtunut, kun mies haluaa tavata, mutta jos on jo muuta sovittuna, pahoittele ja sano, että joskus toiste paremmalla onnella.
sitten varmaan alkaa suunnittelemaan omia menoja. Se ei vaan ole kauhean helppoa, kun mulla ei ole kuin pari ystävää tällä paikkakunnalla. Enkä oikein tiedä, mihinkä sitä viitsisi lähteä yksin. Tuo mies mua kyllä ärsyttää edelleen siinä määrin, että taidan laittaa suhteen jäähylle.
Kiitos vastauksista!
AP
Mun mies sanoo kans aina ettei voi sopia / luvata mtään etukäteen jos vaik tuleekin jotain muuta!
No mitä helvettiä, jos joku juttu on sovittu ni ei siihen sovita mitää muuta!
ei ole kiinnostunut seurastasi. ei ainakaan pidä sitä tärkeempänä. mieti haluatko olla tuollaisen miehen kanssa..
Ryhdy elämään omaa elämääsi. Ole ilahtunut, kun mies haluaa tavata, mutta jos on jo muuta sovittuna, pahoittele ja sano, että joskus toiste paremmalla onnella.
Ei roikkumista. Hanki parempaa seuraa jos se sitä vaatii, mutta elä roiku tai inise.
Jos tosissaan haluaisi viettää aikaa kanssasi, niin hän viettäisi. Kyse ei ole muusta.
ei ole kiinnostunut seurastasi. ei ainakaan pidä sitä tärkeempänä. mieti haluatko olla tuollaisen miehen kanssa..
Juuri tätä olen miehelle yrittänyt selittää, että näin musta tuntuu. Hänen mielestään loukkaannun turhasta. Kaiken lisäksi, silloin harvoin kun mä suunnittelen itselleni jotain mukavaa menoa kaverin kanssa, niin mies loukkaantuu siitä, että mä en voikaan juuri silloin tavata häntä.
AP
Ihan simppeli suunnitelma, kun mies ei tiedä omiaan viikonlopulla onkäydä katsastamassa paikkakuntanne lihatiskiravintelin tarjonta.
Jos ei meno innosta voi lähteä kotiisi, mitä olisit tehnyt joka tapauksessa, jos innostusta riittää ja flaksi käy, niin voit innokkaampaa miestä saada.
eli jätä se. Ei tuo ole mikään parisuhde, todellakaan. Otsikon perusteella luulin että ongelmana on se, miten löytää yhteistä aikaa. Teillä on ongelmana se, ettei mies halua viettää sun kanssa yhteistä aikaa. Pistä se kiertoon, piste
Meillä myös yhteisen ajan löytäminen arki iltojen sohvalla makaamisen lisäksi on hyvin hankalaa. Mies ei anna koskaan mulle työvuorojaan ja näin ollen koska molemilla on epäsäännöllinen työ on tosi vaikea suunnitella mitään. Lisäksi omista "pakkollisista" menoista infoo mua ihan viimetingassa jos ollenkaan. Olenkin nyt päättänyt että en enää pyydä mihinkään ja alan vaan järjestellä omiani. Katsotaan mitä tapahtuu kun mua ei enää näy. Sun tilanteessa kun ette asu yhdessä lopettaisin ton suhteen koska ei vakuta että miestä kiinnostaa yhtään, kyllä sen sitte ainakin huomaa kun sanot että heippa että kiinnostaako vai ei.
Kiitos vastauksista!
Olenhan minä yrittänyt laittaa suhdetta poikki, mutta kun mies aina pistää hanttiin. Sanoo kuinka ei voi elää ilman minua ja lupaa muuttua tms. Tätä ristiriitaa minä tässä ihmettelenkin, kun tuntuu että miestä ei kiinnosta viettää mun kanssa kahdenkeskistä aikaa, mutta ei kuitenkaan päästä mua lähtemäänkään.
Minua on alkanut ahdistamaan tämä koko parisuhde.