Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä sairaus voi aiheuttaa kuukautisten myöhästymisen?

Vierailija
27.08.2012 |

Eli olen 21-vuotias, mulla on nyt menossa päivä 43, yleensä menkat alkavat 28-30 päivänä. Mulla ei ikinä ole ollut näin myöhässä menkat. Nyt 2 raskaustestiä tehnyt, molemmat negoja.

2 päivää sitten alkoi tulla todella siis TODELLA haaleaa vaaleanruskeata vuotoa, ja sitä tulee edelleen. Ei siis näy esim, pikkareissa, mutta vessa käynnin jälkeen paperissa.

Voisiko olla esim. munasarjakysta? Mulla on parikertaa tuntunut sellainen ns. "poksahdus" munasarjoissa kun olen aivastanut, mutta mitään kipua ei sen jälkeen ollut.

Ehkäisyä en ole käyttänyt 3½ vuoteen, vakinaisesti olen seurustellut kokoajan, ei raskautta. En siis yritä raskaaksi tulemista.

Pari kertaa olen joutunut hirveiden munasarjakipujen takia sairaalaan, mutta eivät ole osanneet mitään tehdä, koska eivät kuulema löytäneet mitään, muutakuin tulehdusarvot olivat vähän kohollaan.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä asia pikaisesti selviää (todennäköisesti jo ihan ekalla käynnillä).

Vierailija
2/8 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttaminen ja stressi, anemia voivat johtaa kuukautisten puuttumiseen/myöhästymiseen/niukkuuteen.

Hormonaaliset syyt, esim. hypotyreoosi eli kilpirauhasen vajaatoiminta. Myös polykystinen ovario tai PCOS voi aiheuttaa kuukautiskierron häiriöitä ja kuukautisten poisjääntiä.

Luonnollisesti kasvaimet, mutta sun ikäisellä äärettömän epätodennäköistä.

Ei tuo 43 päivää ole vielä mikään mahdoton, joskushan voi jäädä vaikka yhdet menkat kokonaan välistä pois ja sitten jatkuu normaalisti. Seuraile, en olisi sinuna vielä huolissani.

Vierailija
4/8 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kovasti vastauksista!

Vierailija
5/8 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

menemällä lääkäriin saat oikean vastauksen.

Vierailija
6/8 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei tule taas vuotoa ollenkaan ja hirveä paineen tunne munasarjoissa, huomenna PAPA ja verestä tekevät raskaustestin..

Vierailija
7/8 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kovasti vastauksista!

Minulla tavallinen flunssakin usein muuttaa kuukautiskiertoa. Ehkäpä kuitenkin menet lääkärille, niin saat juuri sinuun sopivan vastauksen.

Vierailija
8/8 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munasarjakysta oireili mulla juurikin kuukautisten myöhästelyllä, myös kuukautiset jäivät joinain kuukausina kokonaan pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi