Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko kohdannut vähättelyä tmv. ammattisi takia?

Vierailija
27.08.2012 |

Tai häpeätkö itse ammattiasi?

Olen lähihoitaja ja tykkään kovasti työstäni. Ongelmani on vain se, että tavallaan vähän häpeän työtäni. Jos seurueessa insinöörejä, opettajia, lääkäreitä jne, häpeän sanoa, että olen lähihoitaja. Onko ketään joka tuntisi samoin? Tästä syystä olen miettinyt hakevani sairaanhoitajakouluun. mutta onko tuokaan nyt järkevä syy opiskella 3,5v.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maanviljelijä.

Sehän on turhaa hommaa nykyään, kun ruoka tulee kaupan hyllyltä. Ollaan vaan koko kansan elättinä.

Vierailija
2/16 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja etenkin isäni suvun suunnasta tulee tätä "ihan turha koulutus", "ei tee oikeaa työtä vaan pyörittelee vaan papereita", "käytännön asioista ei tajua mitään" jne. kommenttia.

Palkkaani (noin 3000 e bruttona) jaksetaan myös ihmetellä. Joillain tuntuu olevan outo käsitys, että kaikki akateemiset olisivat valinneet alansa palkan perusteella. Joo, kyllä tiedän että putkimies tienaa paremmin mutta kun satun ihan aidosti olemaan kiinnostunut aineesta, mitä yliopistolla opiskelin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja etenkin isäni suvun suunnasta tulee tätä "ihan turha koulutus", "ei tee oikeaa työtä vaan pyörittelee vaan papereita", "käytännön asioista ei tajua mitään" jne. kommenttia.

Palkkaani (noin 3000 e bruttona) jaksetaan myös ihmetellä. Joillain tuntuu olevan outo käsitys, että kaikki akateemiset olisivat valinneet alansa palkan perusteella. Joo, kyllä tiedän että putkimies tienaa paremmin mutta kun satun ihan aidosti olemaan kiinnostunut aineesta, mitä yliopistolla opiskelin.

Olen humanisti ja tutkijan töitä tehnyt, ja monessa ympäristössä jätän mieluummin kertomatta ammattini ja koulutukseni. Ja sitten toisaalta törmää niihin jotka luulevat että akateemiset ovat leuhkoja...

Vierailija
4/16 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia ei kannata ainakaan koulun penkille lähteä. Mene sitten, jos haluat laajentaa työnkuvaasi ja näet sen sen arvoiseksi.

sh

Vierailija
5/16 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen siivooja.

Vierailija
6/16 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalla kyllä, mutten vapaa-ajalla.

Vierailija
7/16 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luukas 22

"24 Opetuslasten kesken syntyi myös kiistaa siitä, ketä heistä olisi pidettävä suurimpana.

25 Silloin Jeesus sanoi heille: "Kuninkaat hallitsevat herroina kansojaan, ja vallanpitäjät vaativat, että heitä kutsutaan hyväntekijöiksi.*

26 Niin ei saa olla teidän keskuudessanne. Joka teidän joukossanne on suurin, se olkoon kuin nuorin, ja joka on johtaja, olkoon kuin palvelija.

27 Kumpi on suurempi, se, joka on aterialla, vai se, joka palvelee häntä? Eikö se, joka on aterialla? Mutta minä olen teidän keskellänne niin kuin se, joka palvelee."

Vierailija
8/16 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

merkonomi

Vierailija
9/16 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

merkonomi

vaan koulutus.

Vierailija
10/16 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjänä olen kohdannut välillä, harvoin onneksi, aasiakkaita jotka selvästikin yrittävät tehdä olemuksellaan ja puheillaan selväksi että olisivat älykkäämpiä ja hyvätuloisempia kuin minä. Annan sellaisten ihmisten juttujen mennä toisesta korvasta ulos. Yritän tehdä työni mahdollisimman hyvin ja olla aina ystävällinen. Joskus olen ihan vittuillessani ystävällinen niille kärttyisimmillekin tapauksille. Onneksi valtaosa asiakkaista on mukavia.

Olen käynyt lukion ja sen jälkeen kouluttautunut alalle jolla en ole tehnyt päivääkään työtä. Kaupan alalle olen ajautunut, mutta koska tykästyin työhöni, olen sinne ainakin toistaiseksi jäänyt.

Vierailija
11/16 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. Yksi Jonkka tappaa kaikki kasvit, hyvä että pentuna kesällä säilyy hengissä

Vierailija
12/16 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyse mikä koulutus tai ammatti, mänttejä löytyy niin akateemisista kuin amislaisistakin. "Sydämen sivistys" tekee ihmisestä mukavan keskustelukumppanin ja lähihoitajakoulutukseen lähtevät ihmiset ovat pääsääntöisesti sympaattisia - tosin joukkoon mahtuu kaikenlaisia, olen huomannut. Lisäksi jotkut hoitajat esiintyvät lääketieteen asiantuntijoina, vaikka paikalla olisi alan spesialistilääkäri. Besserwisserismi voi ärsyttää pitkälle lukenutta akateemista.

Vierailija
13/16 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En häpeä ammattiani, olen juuri oikealla paikallani kotihoidossa.

Saan joka viikko kuulla, kuinka tärkeitä me olemme!

Vierailija
14/16 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siivooja olen ja tykkään siitä, harmi vaan kun palkat on niin huonot ettei sillä meinaa elää. tykkään siivota ja järjestellä ja voin hyvillä mielin sanoa olevani oikeasti hyvä työssäni ja tekeväni sitä sydämellä.

ai niin, ei olis opiskelutaidoista kiinni, mun lukion ka. 8,9. mutta siivooja tuli silti :D

Vierailija
15/16 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
16/16 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset näyttää pitävän EU-hommia suuressakin arvossa. Kiva työ mulla on muttei mikään ihmeellinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi