Mihin aikaan teillä on jouluillallinen?
Ihmettelin vain, kun monet vastasi, että käyvät saunassa iltapäivällä illallista ennen.
Meillä syödään vasta klo 18-19 tienoilla. Meillä yleensäkään ei syödä klo 17 arkenakaan, vaan aikaisintaan klo 18-19. Lapsia on perheessämme 3kpl ikäväliltä 3-9v.
Kommentit (24)
Mitä kummaa teette loppuillan? Jouluillallinenhan on päivän kohokohta.
Meillä ei arkenakaan syödä ennen klo 18 milloinkaan. Tuntuisi aivan hullulta syödä juhlana jo iltapäivästä.
Jouluaaton aamiainen on aivan tavallinen kunnon aamiainen. Meillä joulupuuro syödään lounasaikaan. Iltapäivällä jotain pientä ja illallinen tosiaankin sitten illallisaikaan.
Pukki tulee kolmen maissa ja loppuilta ihmetellään sit lahjoja ja syödään lisää.
Luin huvittuneena näitä kommentteja (olen 61vee). Näyttää olevan nykymammoillakin kuten meillä tapana syödä jouluateria pääsääntöisesti klo 16-18 välillä.
Mistähän tuo tapa lienee tullut, olisko jo " kotoa" opittu? Meillä neljä lasta ja nyt lastenlapsiakin 4. Heilläkin on tuo sama rytmi.
Paljon se on lasten " aikataulujen" sanelemaa, niinkuin moni kirjoittikin.
Joulupukin (välillä tilattu) tulo vaikutti, usein aattokirkossakäynti jne.
Myös se että lapset jaksavat sitten leikkiä ennen nukkumaanmenoa. Tosin aattona valvovat yli normaalin rytmin.
(jos ihmettelette mitä minä täällä teen, niin syy on se, että olen AINA ollut lapsista kiinnostunut (hoitanut kaikki 4 kotona) Nyt siis lastenlapsista samalla lailla)
Se on pakko syödä, että päästään ajoissa avaamaan lahjoja, joita lapset niin malttamattomina odottaa koko pitkän päivän. Eli avaamme lahjat pian ruuan jälkeen. Yleensä n. klo 17 tienoilla. Myöhäisintään klo 18. Kauempaa ei jaksa sitä vonkaamista kuunnella...lapsia on 4.
Lounaalla syömme riisipuuroa ja sekahedelmäkiisseliä. Limppua ja ehkä vähän jo kinkkua, kun ei malteta iltapäivään odottaa, ;)