Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sanoisitte tällaisessa tilanteessa?

Vierailija
27.11.2005 |

Eilen tuli aika kinkkinen paikka eteen. Ystäväni (tai oikeastaan kaveri, näemme ehkä pari kertaa vuodessa) oli käymässä pitkästä aikaa. No, hän on lihonut viime aikoina aika lailla, sanottakoon että on nykyään todella tuhdissa kunnossa. Puhelimme niitä näitä, kunnes tämä kaverini alkoi minulle päivitellä kertyneitä kilojaan (joita on todella paljon). Hän sanoi suurinpiirtein näin: " Voi että minä olen sitten lihava." Jaa-a, mitäs sitä siihen vastaisi? Siis en keksinyt yhtään mitään sanottavaa, joten lausahdusta seurasi aika vaivautunut hiljaisuus. Siitä sitten siirryimme ihan muihin aiheisiin.

Mitä olisi pitänyt sanoa? Että: " No niinpä olet, olen kyllä ihan samaa mieltä" (tämä on siis totuus), vai että " No ethän sinä nyt kovin lihava ole" , tms. Tuo puolestaan olisi kaunistelua, suoraan sanottuna valhe, jonka molemmat olisivat tienneet. Mutta, mitäs te olisitte sanoneet vastaavassa tilanteessa? Kaipailen vinkkejä tulevaisuuden varalle...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka yhteistsemppiä seuraavaan tapaamiskertaan, että kiloja pois?

Vierailija
2/6 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

en varmaan itsekään olisi keksinyt mitään sanottavaa.

tai sitten on pari veihtoa: vähätellä tai todeta totuus... kaikista näistä kuitenkin saa toisen loukkaantumaan helposti. Olisihan siihen jotain voinut kommentoida niin kaveri olisi voinut purkaa sydäntään, jos asiasta olisi halunnut enemmän puhua.. kysyä miten se on ne hankkinut? haittaako sitä todella ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Sellaista se on, kiloja kertyy niin äkkiä ihan huomaamatta."

Ettekö osaa mukautua yhtään tilanteisiin? Ei ole olemassa vain kahta vaihtoehtoa, valehdella tai tölväyttää totuus. Joskus voi myös alkaa jutusteaal uleisellä tasolla aiheesta, eikä loukkaa ketään.

Vierailija
4/6 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jotain tyyliin: " oothan sä kieltämättä vähän pyöristynyt mutta näytät silti vieläkin ihan hyvältä. haluaisitkos sitten itse entisiin mittoihin vai mitä" ?

Vierailija
5/6 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaisin noin, jos olisin oma itseni, siis muutaman kerran lihonut ja laihtunut ihminen. Jos olisin ollut hoikka aina, olisin sanonut näin:

" Epäreilua, että toisille kiloja kertyy helposti, ihan huomaamatta." Ja jutustelua voi tuosta jatkaa sitten. Eleet, ilmeet ja tyyli, kuinka asiansa sanoo, on kuitenkin paljon tärkeämpi kuin ne itse sanat.

t.7

Vierailija
6/6 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis 55:stä noin 80:een

syynä hormonaaliset muutokset ja masennuslääkkeet.

tiesin tasan tarkkaan mitä ihmiset sanovat selän takana, mutta kukaan ei koskaan sanonut suoraan mitään, eivät edes kysyneet miksi.

Se tuntui oudolta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän