Eiiih! Nykänen ratkesi juomaan ja Susanna jätti
Mäkilegenda Matti Nykänen kertoo 7 Päivää -lehdessä raittiusputken katkenneen.
Nykänen oli raittiina noin kahden vuoden ajan ja samalla myös rakkaus Susanna Ruotsalaiseen kukoisti. Nyt Matti kertoo 7 Päivää -lehdessä, että Susanna on lähtenyt pois heidän yhteisestä kodistaan viime sunnuntaina.
– Olo on ihan kuitti, olen ryypännyt rankasti, enkä tiedä missä Susanna on. En ole ollut Susannan kanssa yhteyksissä muutamaan päivään. En tiedä mihin hän lähti, Matti kertoo lehdelle.
Matin mukaan hänellä ei ole ollut vankilasta vapautumisen jälkeen normaalia perhe-elämää.
– Minulla tuli sietokyvyn kynnys vastaan. Minulla ei ole ollut vankilan jälkeen mitään muuta elämässä kuin keikat ja mäkisukset. Olen mennyt keikalta keikalle ja kun on jäänyt pikkaisen vapaata, niin ei kuin hyppäämään. Normaalia perhe-elämää ei ole ollut, Matti tilitti.
Kommentit (53)
aina on pitänyt treenata. Yrittää nyt kai ottaa takaisin sitä minkä muut bailasivat jo teininä. Se vaan näyttää nololta kun kyseessä on vanha ukko, mutta noin se urheilijoilla menee. Urheilija ei tervettä päivää näe, viimeistään kun lopettaa alkaa päässä viiraamaan, siihen asti on vika ollut jäsenissä. Pysykää sohvilla vaan, se on paljon terveellisempää, ettekä tunne jääneenne tavallisesta elämästä paitsi.
Olisin toivonut Matille kaikkea hyvää kaikkien karseiden vaiheiden jälkeen..:(
niin minäkin olisin toivonut. He olivat unelmapari!
Vaikak en kyllä usko että tuo on lopullinen ero, poistui vaan paikalta kun tämä vaihe alkoi :(
Toivottavasti ei ole nyrkki heilunut.
he kokevat jokapäiväisessä elämässään jatkuvia endorfiinipiikkejä. Kun aktiiviura loppuu, siinä on narkkari ilman päivittäistä annostaan. Tästä syystä urheilijoilla on keskimääräistä suurempi riski päätyä alkoholisteiksi. Näin luin jostain.
Olen kyllä ihmetellyt Susannan sinisilmäisyyttä. Kyseessä on moniongelmainen alkoholistimies, joka on ollut useita kertoja naimisissa. Miten kaikki ex-rouvat olisivat arvioineet Matin väärin? Miten romanttinen rakkaus muuttaisi ja korjaisi kaiken, kun rakkaussuhde itsessäänkin on aina monimutkainen ja ongelmallinen ja ponnisteluja vaativa?
Tiesihän tämän tulevan jo silloin kuin hän naiivisti hehkutti lehtiin rakkautensa parantavaa voimaa. Kuinkahan moni nainen on joskus uskonut samaan? EI kenenkään muun rakkaus tai kärsivällisyys paranna alkoholistia, se on siaraus joka on kiinni sairastajansa motivoituneisuudesta ja sitoutuneisuudesta.
Toivottavasti Susanna lähti ennenkuin Matti löi eikä koskaan palaa. Puukon kanssa heilujasta kun ei aina selviä tikeillä.
Jos elämä on kovin yksitoikkoista, siihen kyllästyy. Työtä ja treeniä päivästä toiseen, se on väsyttävää. Monipuolinen elämä on hyvä tapa pitää tylsyys loitolla. Työ, liikunta, joutilaat päivät, pari harrastusta jne. sopivasti kaikkea eikä mitään liikaa.
Onko Matin luottotoimittaja Kai Merilä taas tehtaillut otsikoita? Matti elää julkisuudesta, joten ehkä ei ihan purematta kannatta niellä kaikkea mitä seiska kirjoittaa..
Jotain oli taas keksittävä...
Kun Matti sählää, riittää toimittajalla työtä ja rahaa, eli Mattia kannattaakin juottaa...
avata sanainen arkkunsa ja kertoa "rehellisesti", että osin on ollut kyse "kulisseista". Ne kulissitkin ovat paljon parempi vaihtoehto kuin juopon elämä. Noita sanojaan on vaikea sitten perua myöhemmin, vaikka peruminen (ihan kaiken: avioliiton, sanojen, raittiuslupausten...) on Matin toinen luonto.
Missään ei sanottu että Susanna _erosi_ Matista, vaan hän lähti pois. Hieman eri asia, jos toisella muutaman päivän ryyppyputki hyvä olla erillään se aika, ei välttämättä tarkoita lopullista eroa kuitenkaan.
Uskon että parisuhde voi kestää sen, että parin vuoden välein toinen vetään kunnolla viinaa muutaman päivän. Mutta jos vanhat tavat palaavat toistumaan useammin, se varmasti johtaa eroon.
Uskon myös siihen että ihminen voi muuttua. Moni joka elää ns. villin nuoruuden on aivan eri ihminen keski-ikäisenä. Tuttavapiiri vaikuttaa myös, jos pääsee ns. "huonoista" tutuista eroon, niin elämä voi muuttua aivan erilaiseksi.
Matti ON keski-ikäinen. Ei hän enää muuksi muutu. Samaa kaavaa on toistettu vuodesta toiseen, suhteesta toiseen.
Miksi kaikki voivottelevat? Itse Matti päätöksensä tekee. Opettelisi nyt viimeinkin kantamaan itse omien tekojen ja päätösten seuraukset, eikä aina vain luimuilisi muiden takansa ja esiintyisi uhrina.
Raivostuttava pälli.
Matti on alkoholisti ja eikö hänellä ole lisäksi adhd. Sellainen ihminen on erityisen altis repsahtamaan riippuvuuksiin. Toivon molemmille kaikkea hyvää, erityisesti Susannalle voimia tehdä päätöksiä oman elämänsä suhteen ettei vajoa toisen mukana tai uhraa itseään ihmisen vuoksi, joka on epäluotettava.