Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko miettimäni pojan nimi liian lähellä kaverin lapsen nimeä?

Vierailija
22.08.2012 |

Olen tykästynyt Samuel-nimeen. Se sopisi hienosti sisarusten nimiinkin.

Ainoa, mikä mietityttää, on että läheisen kaverini poika on Samuli. Onko liian lähellä Samuel-nimeä? Kehtaako siis laittaa omalle lapselle miltei samaa nimeä kuin kaverin lapsella on?

(ja en tarvitse mielipiteitä Samuel-nimestä, voi pitää omana tietonaan :)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voit antaa sen nimeksi.

Vierailija
2/7 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta kai. Ihan sama nimi olisi ehkä hieman kummaa, mutta samankaltainen on hyvinkin ok.

Ajattelepa jos on laaja suku ja kaveripiiri, niin aika monet nimet rajautuisivat sopivien nimien listalta pois jos pitäisi miettiä myös samankaltaisuutta :)

Oma kaverini antoi samankaltaisen nimen lapselleen kuin meidän lapsella, ja hän oli jännittänyt, kuinka suhtaudun asiaan. Tyyliin Hilma ja Hilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kaveri laittaisi noin samankaltaisen nimen lapselleen. Itse en myöskään laittaisi.

Vierailija
4/7 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos kaverin reaktio huolettaa niin kysy häneltä itseltään.

Vierailija
5/7 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikka kaverisi ei lapsesi nimestä tykkäisikään, niin voit antaa lapsellesi silti valitsemasi nimen.

Vierailija
6/7 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tieda oletteko enaa kavereita parin vuoden paasta ni en huolehtisi nimesta.

Vierailija
7/7 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää nimiasiat paisuu monissa päissä aivan liian suuriksi.

Ensinnäkin tässäkin tapauksessa on aivan eri nimet kysymyksessä. Mä en tajua miksi ei voisi antaa oman lapsen nimeksi Janna, jos kaverilla on Jaana. Missä kohtaa ja millä tavalla se haittaa yhtään kenenkään elämää?

Ihan sama kuin sisarusten rimmaavat nimet... ketä varten ja miksi? Kun sitä aina taivastellaan jos nimet on "eri sarjaa". Kuka tietää enää edes koululaisena kavereidensa sisarusten nimiä? Saati myöhemmin?

T: Yksi jonka työkaveri antoi lapselleen mun kahden ekan lapsen nimet, ja jonka omien lasten nimet ei millään tavalla sovi yhteen.