Hmm.. Äkkinäinen vois loukkaantua tästä.
Meidän konttorin myyntipäälliköllä on tapana aina huudella porukkaa kahvihuoneeseen kahville. Kulkee avokonttorin läpi ja huutelee "Ville, Kalle, Jaakko ja Teppo, tulkaa kahville!" Ja jos vaikka Jaakko ei tuukaan heti, huutaa vielä kahvihuoneesta Jaakkoa kahville. Ei siinä mitään, mutta mä istun keskellä avokonttoria eikä se koskaan pyydä mua sinne kahville. Onko sen ihan oikeasti joku tarkoitus loukata? Oon ollut täällä 5 vuotta eikä se kertaakaan ole pyytänyt mua kahville. Siis käyn tietysti aina jossain välissä kahvilla mutten sen jälkeen kun myyntipäällikkö on nimenomaan kutsunut kaikki muut paitsi minut.
Miksi pitää suurieleisesti luetella kaikkien muiden nimet? Miksei voi vaan huikata että tulkaa kaikki kahville?
Oon vetänyt sellasen johtopäätöksen että se on moukka.
Kommentit (4)
Monille (juntti)miehille nainen ei ole seuraa, muuta kuin panoseuraa...
Eli ei kutsu sinua porukkaan mukaan, kun luulee että sinua ei kiinnosta liittyä meidän miesten porukkaan tai ei halua sinne itse naista miesten keskelle. Tämä tuli mieleen.
Ei siis koe sinua osana muuta porukkaa. Ala aktiivisesti tunkea vaan itseäsi, ole iloinen, ulospäinsuuntautunut, mutta älä ole yliaktiivinen kuitenkaan (esim. joka juttuun lähde mukaan)
Oon toimiston ainoa nainen. Siihenhän se liittyy, kyllä mä sen tiedän.
Muut kutsuu kyllä kahville muttei tämä myyntipäällikkö. Sama se mulle on oikeastaan, kunhan tuli vaan äsken mieleen kun se taas teki tuon saman tempun.
En ala väkisin tuppaamaan sen kaveriksi. Me ei olla ikinä oltu samalla aaltopituudella. Muitten kanssa menee aivan hienosti täällä.
ap
Jos on, sinuna ihan valittaisinkin asiasta. On syrjintää sivuuttaa sinut työyhteisön sosiaalisessa kanssakäymisessä, ja siitä olisi aivan asiallista huomauttaa ensin hänelle itselleen ja tarvittaessa eteenpäin.
Jos taas hän ei ole esimiehesi, kettuilisin asiasta hänelle: kulkisin hänen huoneensa ohitse ja huutaisin omaa nimeäni: "Maija, tule kahville!!"
Hemmetin typeräähän tuo myyntipäällikön touhu on. Ihan kuin sun xx-kromosomistosi tekisi mahdottomaksi sulle puhumisen tai samassa tilassa kahvin juomisen.
Ei minusta tuossa mitään outoa ole. Onko vielä niin että nuo muut on miehiä ja sinä nainen - sitten on erittäin ymmärrettävää jos ei koe sun kuuluvan siihen porukkaan jossa haluaa käydä kahvilla.
Mulal myös tilanne että olen ainoa nainen tiimissäni eikä kyllä kukaan tasan pyydä minua yhdessä syömään tai kahville, ihan itsekseni käyn. Enkä kuvittele että kukaan minua loukata haluaa, ei vaan puolin ja toisin koeta että olisi toistemme kanssa oikein mitään yhteistä ja juteltavaa.