Miksi ajatellaan yleisesti, että 4 lasta on liikaa?
Jos on varaa kaikki lapset kuitenkin elättää. Vai onko ihmettelevät kommentit enemmänkin kateutta?
Kommentit (10)
Mulle ei tuu muuta mieleen kuin se että niissä on paljon hoitamista. Jos jaksaa touhuta neljän lapsen kanssa niin ihan hyvä.
ole liikaa. Olenhan itsekin neljäs lapsi. Huomauttaisin kuitenkin sen, että joidenkin mielestä lapsi tarvitsee oman huoneen. Viittaan siis tuohon, että on varaa elättää lapsen. Itse en laittaisi useampaa lasta eri huoneisiin vaikka niitä olisi vain kaksi. Riippuu tosin sukupuolesta.
...kuullut tällaisia mielipiteitä. Voihan joku vaikka ihmetellä, miten isossa perheessä jaksetaan, jos omassa se yksi tai kaksi lasta jo vie kaiken ajan ja energian. Mutta eihän siinäkään tapauksessa kyse ole siitä, että 4 olisi siinä perheessä liikaa, vaan että 4 olisi ihmettelijän omassa perheessä liikaa, jolloin niin montaa ei ole hankittukaan.
Aika moni luulee, että muita ihmisiä kiinnostavat hänen asiansa, vaikka todellisuudessa suurinta osaa porukkaa kiinnostaa lähinnä se oma elämä. Eli ei tarvitse miettiä liikaa muiden ajatuksia...
Ihan tavalliselle "duunaripariskunnalle" siinä on aika paljon "elätettävää" (mikäli sitten ei satu elelemään yhteiskunnan varoin).Meillä vaikka on VAAN kaksi lasta (ja koira+ omakotitalo ja auto ja vene)niin kyllä saa pennejä laskea uusiin kenkiin, ja tässä kuussa ihan syömisiinkin. Alle 100 euroo jää ruokaan per viikko (pakko kulkea autolla töihin)ei sillä varmaan kuutta ruokkisi.
Maailman väkiluku pitäisi saada laskemaan. Itsekin olen syyllinen kolmella lapsella.
En usko kateuskorttiin, uskon että monelle se kaksi on ihanne. Minun kolme lastani on kaikki samaa sukupuolta. Kolmatta ei tehty siinä toivossa että saataisiin se toinen. Mutta sitä ei kukaan koskaan usko:)
että miten meillä on varaa ym. Loukkaa toki vaikka kuinka paljon.
Käymme töissä molemmat, ja selväähän se on että lapset ei saa ihan kaikkea haluamaansa mitä muilla on ja joutuvat jakamaan joitakin kalliimpia juttuja (DS). Harrastukset on vielä hakusessa, mutta kyse ei ole niinkään rahasta vaan siitä että lapset pitää ajaa harrastuksiinsa, ovat niin pieniä vielä.
Muutetaan piakkoin ok-taloon ja av:n mukaan sitten palkka menee talon hoitoon ja kunnossapitoon, joten ehkä sitten meillä "ei ole varaa".
että miten meillä on varaa ym. Loukkaa toki vaikka kuinka paljon.
Käymme töissä molemmat, ja selväähän se on että lapset ei saa ihan kaikkea haluamaansa mitä muilla on ja joutuvat jakamaan joitakin kalliimpia juttuja (DS). Harrastukset on vielä hakusessa, mutta kyse ei ole niinkään rahasta vaan siitä että lapset pitää ajaa harrastuksiinsa, ovat niin pieniä vielä.
Muutetaan piakkoin ok-taloon ja av:n mukaan sitten palkka menee talon hoitoon ja kunnossapitoon, joten ehkä sitten meillä "ei ole varaa".
Ihmisten kulutus riippuu siitä, miten paljon ne tienaavat ja aika harvalle jää sellaista rahaa, joka tuntuu ylimääräiseltä. Jos on esim. kaksi lasta, niin harrastukset, matkat ja kaikki muu kuluttaa helposti jo aika paljon. Silloin alkaa tuntua, ettei useampaan olisi varaa, vaikka kysymys olisi vain priorisoinnista. Ihmettelyn takana saattaa olla joskus aito ihmetys siitä, miten te kaiken hallitsette.
Oscar.
Ei mahdu tavalliseen autoon, joutuu kulkemaan jollain hirveällä vankkurilla.
En ole tälläiseen törmännyt ja minulla on tasan neljä lasta....