Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin tämä helpottaa?

Vierailija
22.08.2012 |

Vai helpottaako ollenkaan?

Meillä 4-vuotias ei halua kerhoon, joka on kahdesti viikossa. Joka kerta sama rumba - huutaa ja itkee, eikä millään haluaisi jäädä sinne. Rauhoittuu kuitenkin jonkun ajan päästä kun olen lähtenyt. Mutta mulle yhtä tuskaa jättää itkevä lapsi sinne. :'(

Neuvoja? Helpottaako tämä ikinä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäpä sen sanoit, on varmasti. :)

Mietin vielä tuota kerhoa... Kuulemma rahoittuu kun lähden ja viihtyy sielä. Mutta tuo jättäminen on vaan niin tuskaista, kun toinen roikkuu kaulassa kiinni ja itkee. Lopettaisitteko te kerhon?

Vierailija
2/10 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä jäi 4v. pois kun ei halua mennä

ajattelin kuunnella lasta tässä, ihan turha "itsenäistää" liian aikaisin, kyl se ehtii

ja mikäs siinä jos nauttii kotona olemisesta, tulee vielä varmasti aika kun kiire on omiin menoihin...

että minusta kuuntele ihmeessä lastasi, ei lapsi turhaan huuda

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se kerho ole koulu, joten jos olet kotona, miksi pakotat vastentahtoisen lapsen sinne?

Vierailija
4/10 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka päivä päiväkodissa... se on vaan vaihe :/ ikävä sellainen, mutta menee ohi

Vierailija
5/10 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

seurakunnan kerhoon kahdesti viikossa, kun olin vauvan kanssa kotona, kun ajattelin, että saa virikkeitä.

Melko usein itkun kanssa jäi ja minua suretti. Se ei tavallaan loppunut ikinä, koska oli niin harvoin, ettei tottunut kerhoon. Ja vielä nyt isona koululaisena on joskus kysynyt, että miksi sä veit mut sinne. Eli jos olisin ymmärtänyt paremmin, en olisi väkisin vienyt sinne ollenkaan. Mutta tuskin siitä nyt hirveitä traumoja jäi :)

Vierailija
6/10 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotona, kolmatta odotetaan syntyväksi joulun aikoihin.

Olen siksi viennyt kuopusta kerhoon, että saisi virikkeitä ja ennenkaikkea rohkeutta ja kavereita. On niin arka ja ujo. :( Mietin että jos antaisin kerhon olla, niin miten toinen pärjää sitten eskarissa/koulussa?

Vierailija
7/10 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen jäi kotiin samassa tilanteessa. Nyt jo 10-vuotias reipas koululainen.

t. 2

Vierailija
8/10 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapset tyhmiä ole. Kerhossa ei ole pakko käydä, mutta eskarissa ja koulussa on, kyllä lapsi sen ymmärtää.

4v oli vielä tosi pieni. Jos hän haluaa olla mielummin kotona äidin kanssa, anna olla kotona. Turha miettiä vielä mitään kouluja, siihen on kolme vuotta aikaa.

Vierailija
9/10 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania tsemppiviestejä. :)

Näin teen, jos ei halua sinne ens kerralla, niin saa jäädä kotiin. :) Käyn vain ahkerasti sitten kyläilemässä/puistossa, että saisi omia kavereita ja rohkeutta.

10/10 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaakohan paikkakunnallasi olla seurakunnan perhekerhoja tai vastaavia, joissa lapset ja vanhemmat yhdessä viettävät aikaa? Kerhoissa saattaa olla yhteinen aloitus ja lopetus ja välissä vanhemmille omaa aikaa ja lapsille lastenhoitoa tai sitten koko ajan vanhemmat ja lapset yhdessä. Voisit kysyä seurakunnastasi myös muiden alueella toimivien tahojen järjestämistä perhekerhoista ja vastaavista. Mutta kuten seiska sanoi, mikään kiire ei ole. Ja lapset on erilaisia. Mukavia kerho-, koti ja arkihetkiä elämäänne!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi