Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eriarvoisuus työpaikalla. Ottaa niin päähän >:(

Vierailija
22.08.2012 |

Onko teillä muilla vastaavaa, ja miten olette asian kokeneet? Meinaan siis sitä, että työkaverit kohtelevat saman tiimin ihmisiä ihan eri tavoin. Tuore esimerkki meiltä: Menin kihloihin muutama kuukausi sitten, toin kihlajaisherkkuja töihinkin (mainitsin etukäteen, että päivänä x.x. tuon kakkua tästä syystä). Kaikille kakku maistui, mutta ei puhettakaan kukista tms. vaikka joku vielä kehtasi sanoa kakun syönnin aikana, että "ups kun unohtui, mut onneksi jälkitoimitusmahdollisuuskin on".

No nyt tulevana viikonloppuna eräs toinen on menossa kihloihin ja hänen muistamisekseen ollaan kerätty rahaa ja on kauhea touhotus päällä että mitä ostetaan.

Samat ihmiset siis kyseessä kaiken aikaa, yksi tiivis tiimi. Ja sama siis synttäreiden, nimppareiden yms. osalta, joitakin muistetaan mutta joitakin ei. Mitään eripuraa ei pitäisi olla tiimin sisällä, eli sekään ei ole selitys (itse asiassa joitakin "vähemmän pidettyjä" työntekijöitä muistetaan joskus tosi hyvin...).

Oonko ihan pikkumainen vai olenko aiheesta vihainen ja pettynyt??

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua ainakin ap:na kaivelisi jo sen takia, että normit tavallaan pakottavat kuitenkin antamaan rahaa sen toisen kihlajaislahjaan vaikka itse ei saanut mitään.

eli jos et anna rahaa, olet pikkumainen. Jos annat rahaa, kerrot itsellsesi että sua saa kohdella miten vaan mutta sä itse joudut aina miellyttämään muita.

ei reilua.

Vierailija
2/11 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta niin että minä olen se joka saa erikoiskohtelua.

Sain kukkalähetyksen kotiin, kun olin sairaana (50-vuotta täyttävä työkaverini ei saanut mitään, ei edes onnitteluja)

Sain ylimääräisen viikon loman. Samaan aikaan kollega (samaan aikaan aloittanut, ei ansaittuja lomia) ei saanut palkallista lomaa, vaan joutui ottamaan palkatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua ainakin ap:na kaivelisi jo sen takia, että normit tavallaan pakottavat kuitenkin antamaan rahaa sen toisen kihlajaislahjaan vaikka itse ei saanut mitään.

eli jos et anna rahaa, olet pikkumainen. Jos annat rahaa, kerrot itsellsesi että sua saa kohdella miten vaan mutta sä itse joudut aina miellyttämään muita.

ei reilua.

Jotkut sitten ovat ottaneet asiakseen oikein huomauttaa, että "muistattehan että minulla on se ja se juhla silloin, olettehan te jo keränneet rahaa siihen". Mutta itse ei tohdi niin tehdä, sehän vasta vaikuittaisikin ahneelle.

Yritän olla ajattelematta asiaa juurikin siksi, että siitä saa vain pahan mielen itselle, mutta kun vähän väliä tämä epäkohta tupsahtaa eteen niin ei siltä voi välttyä. Tilaisuuden tullen huomautan asiasta, että nämä muistamiset voisi olla tasapuolisempia, mutta ei mene viesti perille... Moni muukin meidän tiimistä kokee nämä jutut epäoikeudenmukaisina, mutta silti mikään ei ole vuosien varrella muuttunut parempaan suuntaan.

-ap

Vierailija
4/11 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on aika tavallista. Nykyisessä työpaikassa onneksi noissa asioissa ollaan tasapuolisia.

Onko teillä muuten eroa sillä, ovatko ihmiset vakkareita tai sijaisia? Entä aloittaako tuollaiset keräykset joku tietty ihminen?

Mua kanssa kyllä ihmetyttää jos kihlautumisesta tiedotetaan jo etukäteen. Eri asia on tietysti juhlia kihlajaisia, mutta eikö se kihlautuminen tapahdu silloin kun kositaan...

Vierailija
5/11 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka kaikki mahdolliset nimpparit sun muut huomioitiin, kenenkään muun ei, vaikka kuinka olisit tuonut herkkuja ja maininnut juhlastasi.

Vierailija
6/11 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta elämä on, ei mikään ikinä mene tasan, sen kanssa oppii elämään, kun ei liikaa vaivaa mieltä näin pikkuisilla jutuilla.

Vierailija
7/11 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se sapettaa, mutta ei siihen tunteeseen kannata jäädä kiinni. Ainoa joka kärsii tuon vatvomisesta on sinä itse. Jos viihdyt työssäsi ja muuten sinua ei töissä jätetä ulkopuolelle, niin anna asian olla.

Vierailija
8/11 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitatteko te kihloihin menemisestä jotenkin etukäteen??

Mulle se tuli ainakin ihan puun takaa, kun mies kosi..

Vierailija
9/11 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta aihe on ikuinen.

Tällaista on melkein aina naisvaltaisilla työpaikoilla. Siinä on suht avuton, jos kanalauman kanssa joutuu olemaan.

Aina jotain nokitaan.

Paras on joko yrittää olla välittämättä tai koettaa päästä terveempään työyhteisöön. Yksinkin on kivempi työskennellä kuin huonossa seurassa.

Vierailija
10/11 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää viitsikö kakkia omaan pesään. Olen ikäni työskennellyt miesvaltaisella alalla, ja siellä sitä vasta juorutaan, puhutaan selän takana pahaa, ja sorsitaankin.

Vierailija
11/11 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kaveripiirissä tällaista. Jollekin ostettiin +100€ lahjoja. Toiselle tarjottiin kebab.

Sanoin miksi en halua osallistua. Sain nenännyrpistelyä henkilöltä joka oli tämä eriarvoistaja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme