Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen saanut toimen äitiysloman aikana, jossa sovittiin aloittavani työt ä-loman jälkeen... ov

Vierailija
22.08.2012 |

Nyt olenkin alkanut miettiä, jos jäisin vielä hoitovapaalle.

Voinko jäädä hoitovapaalle, vai voidaanko työsuhde "irtisanoa" sen takia?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta, jos työsuhde on kestänyt puoli vuotta, eli meillä ei onnistuisi.

Vierailija
2/7 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on oikeus hoitovapaaseen, se ei ole irtisanomisperuste - olettaen, että kyse on vakipaikasta, eikä mistään parin vuoden projektihommasta.

Ei ole kauheasti järkeä mennä puoleksi vuodeksi töihin. Järkeämpää olisi ilmoittaa kotiin jäämisestä ajoissa, jolloin sama, osaava sijainen voisi jatkaa hommissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette te kyllä aika hemmetin nolo pariskunta!

Vierailija
4/7 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti, jos mieskin on vasta työllistynyt, sun kannattaa nyt mennä töihin. Rytmitätte päiväänne niin, että toinen herää 5 ja on töissä 6-14, toinen vie lapsen 8 hoitoon ja on töissä noin 8:30-16:30. Näin lapsi saa jotakuinkin 8-14:30 hoitopäivät. (Tämä siis jos työmatkat ok, liukuvat työajat ja normityöt).

Pianhan se pikkukakkonen tulee, ja lapsi saa sitten jäädä kotiin. Vuosi hoidossa, tienaatte ja säästätte kahden lapsen kotihoitoa varten.

Sitäpaitsi, eikös sun pitäis olla jo töissä, äitiysloma loppui kuukausia sitten ja ote ollut vanhempainvapaalla.

Vierailija
5/7 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten itse kirjoitat, olet SOPINUT ihan muuta.

Eikö miehesi voi jäädä kotiin?

Vierailija
6/7 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme halua riskeerata. Minun alalla työllistyminen on huomattavasti helpompaa.

Niin, mietin että tekevätkö ihmiset koskaan niin, että jäävätkin heti hoitovapaalle uuden työsuhteen alkaessa.

Olisiko "fiksumpaa", jos menisin töihin vaikka puoleksi vuodeksi ja sitten jäisin vapaalle?

Vierailija
7/7 |
22.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme halua riskeerata. Minun alalla työllistyminen on huomattavasti helpompaa.

Niin, mietin että tekevätkö ihmiset koskaan niin, että jäävätkin heti hoitovapaalle uuden työsuhteen alkaessa.

Olisiko "fiksumpaa", jos menisin töihin vaikka puoleksi vuodeksi ja sitten jäisin vapaalle?