munakas joka arkipäivä
Kommentit (9)
aivoinfarkti uhkaa jo kolmesta kananmunasta viikossa
http://www.seinajoensanomat.fi/artikkeli/121668-shokkivaite-terveysruok…
http://www.iltalehti.fi/ruoka/2012081415953448_ru.shtml
Ikävä juttu, sillä olen itsekin kananmunan ystävä.
Mieti vähän,mikä se muna on ja mihin tarkoitettu. Tulevan kanan ravinto.(tosi vaarallista)
muna ei aiheuta aivoinfarktia Mieti vähän,mikä se muna on ja mihin tarkoitettu. Tulevan kanan ravinto.(tosi vaarallista)
kuin kanadalaiset lääketieteen tutkijat. Vai oiliko tämä vastaus vitsi?
Oletko lukenut kanadalaisten "tutkimuksen"? Sekä sen,mitä ja miten on "tutkittu"?
Se on sydämelle terveellistä ravintoa. Ei aiheuta ongelmia kuin korkeintaan niille, joilla on ennestään korkea kolesteroli. Jos niillekään. Munan kolesteroli on enimmäkseen hyvää kolesterolia.
Syön kuusi (6) munaa päivässä. Ihan mielenkiintoista tarkistuttaa kolesterolit jossain vaiheessa. Sydäriä odotellessa. :)
pieni osa väestöstä reagoi todella rajusti munan kolesteroliin tai mikä siinä nyt sitten onkin joka tuon aiheuttaa, muilla ei vaikuta mitään. Sitä kuka reagoi ei voi tietää, joten venäläistä rulettia on munansyönti.
Muuten olen sitä mieltä että tuossa tutkimuksessa on saatettu ekaa kertaa vahingossa kaivaa karpit väestöstä. Nehän syö enemmän munia kuin säikytelty muu väestö ja ehkä tutkimus tulikin vahingossa mitanneeksi karppauksen vaikutukset kaulavaltimoon.
Ja mua toi uutinen harmittaa ihan sikana, koska mikä olisi parempi ruokatarvike kuin muna jokapäiväisessä käytössä.
kiista munan terveellisyydestä velloo suuntaan jos toiseen. Nykyisen kai ollaan enimmäkseen sitä mieltä, ettei ruuan sisältämä kolesteroli ole vaarallista kuin osalle väestöstä. Periaatteessa lähtisin itse (ei siis mikään totuus vaan omaa pohdintaa) että aidossti monipuolinen ruokavalio on kuitenkin turvallisin ratkaisu - eli ei mitään ruoka-ainetta joka päivä.
Oscar.
Outo kysymys,mutta sanoisin,että voit hyvin. Vaihtelun vuoksi välillä voi syödä paistettua munaa tai kokkelia tai munavelliä tai keitettyä munaa.Muna on hyvää ravintoa.