Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joita ei vauvajumpat, muskarit sun muut vauva-taapero ryhmät kiinnosta tippaakaan?

Vierailija
20.08.2012 |

Minä saisin jo valmiiksi stressiä, kun pitäisi tiettynä päivänä olla tiettyyn kellon aikaan vauvan ja taaperon kanssa jossain ihme jumpissa sun muissa.

Lapset harrastakoot sitten, kun ovat hiukan isompia. Löytyykö täältä muita, jotka ajattelevat samoin?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja ajatuksia kuin ap:lla.

Vierailija
2/29 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en tykkää yhtään titi-nalleista enkä mistään lapsi- ja vauvalässytyksistä. Mutta lapset pitävät niistä, joten niinpä olen istunut muskareissa siitä asti kun esikoinen oli 8kk. Ja käynyt joka ikisen lastenkonsertin kulmakunnalla.

Mielestäni on itsekästä ja lapsellista mennä minäminä -linjalla. Aikuinen voi kyllä kestää vähän sen lapsensa vuoksi, ja lapsia kun ei voi itse päästää aikoihin mihinkään yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta et ole tajunnut ehkä sitä, että läheskään kaikki eivät haali noita lapsille siksi, että haluaisivat lasten harrastavan. Yksi syy meillä harrastuksiin on ollut se, että talvella tulee hulluksi kotona ja pakko lähteä tiettyyn aikaan rytmittää päivää.

Mikä onkaan ollut ihanampaa kuin sieltä harrastuksesta tulla lasten kanssa ja pistää skidit nukkumaan. Sen jälkeen omaa aikaa pari tuntia, kun reissussa rähjääntyneet vetää unta palloon.

Mä tiedän, että av-mamman lapset luistelee ja laskee mäkeä joka päivä talvella, lokakuun puolesta välistä maaliskuun loppuun ja oma piha riittää aina, eikä kavereita, aikuiseuraa tai lapsiseuraa tarvita koskaan. Meidän lapset eivät oikein viihtyneet ulkona kun toinen oli vielä vauva ja toinen ei pystynyt jäällä kävelemään ja puistot oli lumen alla.

Vierailija
4/29 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy niissä itseni vuoksi, vaan lapsen. Kotona oleva 3-vuotias kuitenkin kaipaa jo kavereita ja yhdessä tekemistä, riippumatta siitä tykkäänkö minä siitä vai en.

Vierailija
5/29 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielenkiinnosta kysyn, mitä teette kaiket päivät?

Itse olen käynyt lasten kanssa muskarissa, perhekerhoissa jne ahkerasti. Noin 3-4 päivänä viikossa jossain edellämainituista. Ja sitten 2-3 päivänä jossain retkellä/ naperoleffassa/ lounaalla ystävä-äitien kanssa tms.

Itse en jaksaisi olla joka päivä kaiket päivät kotona lasten kanssa. On ihana nähdä muita aikuisia- ja lapsia. Olen saanut hyviä ystäviä noista kerhoista ym.

Vierailija
6/29 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käynyt lasten kanssa muskarissa, perhekerhoissa jne ahkerasti. Noin 3-4 päivänä viikossa jossain edellämainituista. Ja sitten 2-3 päivänä jossain retkellä/ naperoleffassa/ lounaalla ystävä-äitien kanssa tms.

Itse en jaksaisi olla joka päivä kaiket päivät kotona lasten kanssa. On ihana nähdä muita aikuisia- ja lapsia. Olen saanut hyviä ystäviä noista kerhoista ym.

Täällä on monipuolisesti maastoa, missä olla muksujen kanssa (metsää, rantaa, kalliota) sekä pari luontopolkua, joissa 2v. tykkää kovasti.

Tai sitten ollaan vain leikkipuistossa. Mitä milloinkin.

Itse en äitikavereita halua ja alueella on tarpeeksi lapsia taaperon ja leikki-ikäisen tarpeisiin.

Vierailija
7/29 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on monipuolisesti maastoa, missä olla muksujen kanssa (metsää, rantaa, kalliota) sekä pari luontopolkua, joissa 2v. tykkää kovasti.

Itse en äitikavereita halua ja alueella on tarpeeksi lapsia taaperon ja leikki-ikäisen tarpeisiin.

Tammi-helmikuussa? Me käytiin kyllä päivällä joskus pulkalla ulkona, mutta välillä oli tiet niin kaljamalla, että lapsi vain seisoi eikä halunnut liikkua metriäkään.

Itse en taas oikein pidä sellaista mielekkäänä, että lapsi ihan vain päiväkausia kykyttää rattaissa (satunnaisesti pulkassa) ja se on se ulkoilu. Meillä lapset nimenomaan ovat halunneet touhuta.

Vierailija
8/29 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä noissa vauvamuskareissa ja -jumpissa sen takia juossut, että ne nyt jo 1 v. lasta olisi kiinnostaneet. Me käydään niissä ihan siksi, että mä en yksinkertaisesti jaksa olla vain kotona koko päivää vauvan kanssa. Ja meillä ainakin on niin touhukas tuo pikkukaveri, että jos ollaan kotona koko päivä, niin illalla se hyppii jo seinille. Ja Elixian vauva- / taaperojumpissa käydään ihan vain oman kunnon ylläpitämiseksi :)

Vierailija
9/29 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voisi vähempää kiinnostaa.

Vierailija
10/29 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ois stressin aiheita. On kuitenkin aika pieni vaiva viedä lapsi niihin, rupatella siinä sivussa tuttujen vanhempien kanssa ja katsoa, kuinka lapsella on hauskaa. Ei ne tuota mulle stressiä.

Mikä niissä ap sua stressaa? Jännitätkö muita ihmisiä, vai tuntuuko ne lähtemiset ylipäänsä olevan jotenkin vaivalloisia?

Vierailija
11/29 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voisi vähempää kiinnostaa. Kyllä niille lapsille keksii tekemistä muutenkin ja harrastaa ne ehtii ihan riittämiin kunhan kasvavat. En mä jaksa mennä mihinkään äiti-lapsi kerhoihin kehittelemään keskustelua tuntemattomien ihmisten kanssa, joiden kanssa ei oo mitään muuta yhteistä kuin samanikäinen lapsi. Kyllä lapsilla seuraa on ihan lähi leikkipuistossa ja ulkona muutenkin. Eikä 2v oikein osaa ees leikkiä toisten kanssa. Palataan asiaan muutaman vuoden päästä...

Vierailija
12/29 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä siksi etten jaksa muiden äitien seuraa. EI käydä myöskään perhekerhoissa tai leikkipuistoissa.

Kauheita kyylääviä ja juoruavia akkoja, ihan kuin täällä palstalla.

Harrastellaan sitten 8v eteenpäin.

Vierailija
13/29 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi on niin kauheaa vaihtaa sana ihmisen kanssa, jonka kanssa ei ole muuta yhteistä kuin samanikäinen lapsi. Ei mulla ole useimpien tuttujenkaan kanssa sen enempää yhteistä kuin yhteinen työ tai harrastus tai yhteisten kavereiden ja sukulaisten tunteminen. Se, että molemmilla on lapsia, riittää ihan hyvin siihen kevyeen vuorovaikutukseen, mitä noissa perhekerhoissa ja puistoissa tarvitsee harrastaa.

Vierailija
14/29 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en käy noissa harrastuksissa. Tuntuu vähän sitovalta olla tiettynä päivänä tiettyyn aikaan jossain. En ole oikein hyvä lähtijä siis. Mutta olen käynyt kyllä mammakahviloissa useana päivänä viikossa, sillä niihin voi mennä joustavasti tai olla menemättä -> ei stressiä. Lapsikin niissä ihan kivasti yleensä viihtyy, joten näistä olemme molemmat tykkänneet. Näiden "harrasteiden" jälkeen lapsi nukahtaa hyvin ja loppupäivä sujuu helposti. Tutustumme myös muihin äiteihin ja lapsiin, mikä mielestäni on iso bonus.

Vierailija
15/29 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammi-helmikuussa? Me käytiin kyllä päivällä joskus pulkalla ulkona, mutta välillä oli tiet niin kaljamalla, että lapsi vain seisoi eikä halunnut liikkua metriäkään.

Itse en taas oikein pidä sellaista mielekkäänä, että lapsi ihan vain päiväkausia kykyttää rattaissa (satunnaisesti pulkassa) ja se on se ulkoilu. Meillä lapset nimenomaan ovat halunneet touhuta.

Kyllä jo 1v. on nauttinut vaikkapa lumessa möyryämisestä ja pulkkamäestä.

Talvella olemme käyneet myös paljon uimahallissa (kesäisin olemmekin tuossa rannalla). Minä en tarvitse ohjausta uimassa käymiseen (vauvauintia).

Kotona lorutellaan, lauletaan jne. joten muskarikin on turha.

Tuskin lapsikaan siitä paljoa nauttii kun äiti on hapan ilme kasvoillaan kun on _pakko_ mennä muskareihin tms.

Vierailija
16/29 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi on niin kauheaa vaihtaa sana ihmisen kanssa, jonka kanssa ei ole muuta yhteistä kuin samanikäinen lapsi. Ei mulla ole useimpien tuttujenkaan kanssa sen enempää yhteistä kuin yhteinen työ tai harrastus tai yhteisten kavereiden ja sukulaisten tunteminen. Se, että molemmilla on lapsia, riittää ihan hyvin siihen kevyeen vuorovaikutukseen, mitä noissa perhekerhoissa ja puistoissa tarvitsee harrastaa.

keskustella, minkälaista kakkaa NicoJannica on paskonut tai milloin oppinut kävelemään jne. Oikeastaan kaikki puheenaiheet, jotka liittyvät lapsiin ei kiinnista.

On se nyt kummallista, kun jotkut eivät vain tajua, ettei kaikki tarvitse mitään mamma-armeijaa ymppärilleen pysyäkseen järjissään mammalomilla.

Vierailija
17/29 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoiseni saadessani ja menin innoissaan muskariin hänen kanssaan. Kyllä hymy hyytyi kun katsoin siellä 30 vuotiaiden kuppikuntia kun äidit kuiskuttelivat siellä toisilleen. Ja mä en ole mikään hiljainen vaan sosiaalinen ja helposti muihin tutustuva, mutta mua katottiin kuin halpaa makkaraa kun yritin jotain small talkia näille äideille puhua. Ja tämä siis Tampereella, ei missään pienessä pitäjässä.Siihen loppui mun muskarikäynnit.

No, nyt poika on 9v ja minäkin ilmeisesti saavuttanut hyväksytyn iän olla äiti, kun pojan jääkiekkojoukkueessa on tosi kivojakin muita mammoja, joiden kanssa tulee seurusteltua treenien ja pelien aikana.

Harrastaa kyllä ehtii myöhemminkin ja mun kokemuksen mukaan nuo muskarit sun muut vauvatouhut on tehty pelkästään äitien itsetunnon pönkitystä varten. Lapset niistä tuskin tajuavat tuon taivaallistakaan.

Vierailija
18/29 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenellekään randomille. Lapsi aikanaan sai seuraa päiväkodista ja pihalta, nyt on koulussa, on jo 10 v. Ei kaduta, ettei jumppiin ja muskareihin menty.

Vierailija
19/29 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskustella, minkälaista kakkaa NicoJannica on paskonut tai milloin oppinut kävelemään jne. Oikeastaan kaikki puheenaiheet, jotka liittyvät lapsiin ei kiinnista.

On se nyt kummallista, kun jotkut eivät vain tajua, ettei kaikki tarvitse mitään mamma-armeijaa ymppärilleen pysyäkseen järjissään mammalomilla.

Ihan hyvä että pysyt poissa. Vaikutat niin vihaiselta ihmiseltä, etten halua tavata. Ihan vaan tiedoksi, me muutkin äidit puhumme mielellämme muustakin kuin lapsista. Kakkajutut on yksityisasia, en ymmärrä miksi niistä pitäis edes mainita.

Vierailija
20/29 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin käyn lasten kanssa paljon ulkoilemassa päivittäin, ja retkillä yms. Mutta en jaksaisi itse olla ilman aikuista juttuseuraa.

t. 6

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän