Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko maksaa yksineläjän ruoat kuukaudessa?

Vierailija
17.08.2012 |

Nuori on lähdössä omilleen pian, ja itse lähes aina useammalle ostaneena on vaikea arvioida paljonko sitä rahaa menee kuukaudessa ruokaan. Koululla tuo kai päivittäin syö, mutta aamupalaa, päivällistä ja iltapalaa tms söisi itsekseen kuitenkin.

Mietinnässä on siis se, tarvitseeko nuorelle antaa rahaa elämiseen kuukausittain vai ei.

Arvioita, kiitos!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketaanko vain kirjaimellisesti pelkät ruuat kuten palstalla usein vai otetaanko mukaan myös välttämättömiä kotitarvikkeita. Saati sitten kahvin tai teen kaltaisia täysin turhia ylellisyystarvikkeita. Lisäksi summa riippuu siitä onko pelkkä kaurapuuro-makaroni- ketsuppi -linja riittävä. Pelkät ruuat ynnä muut elintarvikkeet saa 200 eurolla ja siihen summaan tarkka ostaa ehkä vessapaperia ja pesuainettakin. Jos syö epäterveellistä niin halvemmakin selviää. Riippuu myös paljon siitä onko pakastinta käytössä että voi aletuotteita hyödyntää.

Vierailija
2/10 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen aamuisin puuroa ja iltaisin leipää, teen varsinaisesti ruokaa vain viikonloppuisin. Kauppaan menee noin 250 euroa kuussa, siinä on pesuaineet ja herkut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla menee noin 350-400 euroa ruokakauppaan mutta olen työelämässä. En tee valintoja hintojen mukaan vaan ostan mitä haluan. Kotona aamiainen, päivällinen sekä iltapala yleensä. Joskus syön ravintolassa ja se pienentää hieman kauppalaskua.

Vierailija
4/10 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneekö sinne ihan oikeasti tuollaisia määriä rahaa myös opiskelijalta? Suurelta kuulostaa.

ap

Vierailija
5/10 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneekö sinne ihan oikeasti tuollaisia määriä rahaa myös opiskelijalta? Suurelta kuulostaa.

ap

ei tietenkään mene. Jos opiskelija tosiaan syö aamuisin pelkän kaurapuuron ja tekee ruuaksi makaronia niin selviää paljon halvemmalla. Satasellakin saa kuukauden ruokaostokset halutessaan mutta onhan se elämä jo syvältä. Opintojen päättymisestä jo vuosia mutten edelleenkään syö makaronia tai kaurapuuroa. Ruoka ei myöskään riittävän terveellistä koska koulun yhdestä ruokailusta ei saa esimerkiksi vihanneksia ja kasviksia riittävästi saati proteiinia.

Vierailija
6/10 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koululounas on noin 2,60 eli se kertaa 20 ni on arkilounaat hoidettu. Sitten aamupalat, välipalat, kevyet illalliset/iltapalat. Plus vkl mättö.

Itse kävin töissä kolmena iltana + opintotuki + asumislisä. Ei tarvinnut köyhäillä tai vanhempien avustella ja säästöönkin jäi. Tietty heti voi olla vaikeaa löytää duunia.

Riippuu tietenkin vuokrasta ja opinnoista. Jos amk-opinnot niin hyvin ehtii tekee duunia sivussa, koulusta oikein painostavatkin siihen.

Vierailija
7/10 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta ihminen pärjää tässä maassa tonnilla kuussa. Jos asuu tosi edullisesti eli opiskelijasolussa, niin allekin sen.

Vierailija
8/10 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en opiskellessa (enkä vieläkään) syönyt koskaan arkisin aamupalaa, eli ensimmäisen kerran söin koulussa ruuan, hinta silloin 2,35 €.

Kotona söin vaihtelevasti puuroa, makaronia, riisiä, perunoita, jauhelihaa, kalapuikkoja, kasviksia, pekonia yms. ihan mitä nytkin. Illalla mahdollisesti vielä leipää tai jogurttia tai nuudeleita tms. Mutta näihn kotona syötyhin ruokiin meni myös vaihtelevasti noin 20-50 euroa viikossa, riippuen mikä kaikki oli aina lopussa.

Riippuu siis paljon myös henkilön tottumuksista. Toisen täytyy aina saada leivän päälle kinkkua, juustoa, kurkkua, tomaattia ja paprikaa. Toiselle taas riittää yhdelle kerralle juusto ja tomaatti, toiselle kerralle kinkku ja kurkku..

Mutta sanoisin, että 150 € riittää kuussa ruokaan + kouluruokailu.

Vierailija
9/10 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle riitti koulussa ruoka, iltapäivisin hedelmä ja illalla ehkä jogurtti. Olen pienikokoinen ja pieniruokainen sekä söin lisäksi koulussa todella tukevasti. Jos kyseessä on urheileva nuori mies niin kulutus hieman toista.

Vierailija
10/10 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi ajatella, että esim. yksi 2 dl jugurtti maksaa n. 30 cnt, pari viipaletta leipää päällysineen ehkä 50 cnt. Maitoa vajaan euron ja saattaa mennä puoli tölkkiä tai tölkkikin päivässä. Kahvia, iltaruoka tai -pala. Pesuaineet ym. Niin vitonen päivässä varmaan riittää. Ja se kertaa 30 + vähän extraa viikonlopuille, kun syö molemmat ateriat kotona, niin kyllä se parisataa menee...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä