Nami, tulee hyvää mehua=)
Ensimmäistä kertaa elämässäni keitän mehua, kämpässä on aivan mahtava tuoksu ja mitä nyt vähän maistoin niin tulee ihan törkeän hyvää =D
Punaisia, valkoisia ja mustia viinimarjoja ja muutama vadelma.....
Syksyllä ja talvella voi sitten sairastaa kun saa hyvää lämmintä mehua =)
Kommentit (7)
Mä oon niin outo etten ole ikinä oppinut juomaan mitään mehuja. Syön marjat marjoina ja hedelmät hedelminä, niistä tehdyt mehut on minusta outoja.
Itse olen monesti miettinyt, että pitäisi tehdä talveksi kaappi täyteen mehuja, mutta en oo saanu vaan aikaseksi...
omasta pihasta missä olisi paljon marjapensaita, ja raparperia, ja omenapuita ja ja ja... =D
Onneksi nyt sain käydä tyhjentämässä serkun marjapuskat, mutta oma "marjavarasto" pihalla olisi kyllä jees...
No, kyllä minäkin jonain kauniina päivänä pääsen pois kerrostalosta omaan ihanaan omakotitaloon =)
ap
marjat syön ihan sellaisenaan.
Mä oon niin outo etten ole ikinä oppinut juomaan mitään mehuja. Syön marjat marjoina ja hedelmät hedelminä, niistä tehdyt mehut on minusta outoja.
Viime kesänä tein liian vähän ja jouduttiin siirtymään kaupan mehuihin jo maaliskuulla, tänä vuonna tein tuplamäärän. Meillä mehu juodaan lähinnä kuumana sairastellessa tai retkellä eväänä ja retkiä tehdään paljon ympäri vuoden.
Tänään tein pari erää. Toinen on puhtaasti mustaherukkaa ja toinen sekamehua, jossa on herukoitten lisäksi karviasia, loput viime kesäiset mustikat ja vähän vadelmia.
Samalla inspiraatiolla valmistui myös hillo puanherukoista.
en minäkään ikinä juo. Viini on erikseen:)
Mutta todella ymmärrän kun joku viitsii mehustaa, onkohan oikea sana?
mehua just viinimarjoista ja vadelmista, ja se on todella hyvää. Viime vuosina meillä on tullut tosi huonosti vattuja, joten en oo viitsinyt niitä mehustaa, kun aina poimiessa tulee niin vähän kerralla.