Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Varattiin tälle vuodelle kolmas ulkomaanmatka ja mun äiti on ottanut asiakseen taivastella sitä.

Vierailija
16.08.2012 |

Häneltä rahaa emme ole matkoihin pyytäneet, mutta jotenkin häntä meidän matkustaminen ärsyttää.

Itse ei käy juuri koskaan missään niin meidänkään ei sitten pitäis. argh, ärsyttävää, luulis että sitä 30v jo saa tehdä omat päätökset elämästään ja rahankäytöstään.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häneltä rahaa emme ole matkoihin pyytäneet, mutta jotenkin häntä meidän matkustaminen ärsyttää. Itse ei käy juuri koskaan missään niin meidänkään ei sitten pitäis. argh, ärsyttävää, luulis että sitä 30v jo saa tehdä omat päätökset elämästään ja rahankäytöstään.

18-vuotias saa tehdä päätöksensä itse, yläikärajaa ei teoriassa ole. Miksi sinua ärsyttää, että äitiäsi ärsyttää?

Vierailija
2/12 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

18-vuotias saa tehdä päätöksensä itse, yläikärajaa ei teoriassa ole. Miksi sinua ärsyttää, että äitiäsi ärsyttää?

hyviin tapoihin ei kuulu kommentoida toisten aikuisten tekemisiä ja menemisiä ja paheksua niitä, jos ei kerran syytä ole. En minäkään kommentoi hänelle hänen tekemisistään ja tekemättä jättämisistään. AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme joulukuussa menossa kolmannelle ulkomaanmatkallemme ja äitini vain pyörittää päätään.

Tykkäämme reissata ja meillä lapset odottavat aina innoissaan tulevaa lomamatkaansa etelään.

No muutahan äitini ei voi mutta mielessä on käynyt myös olisiko jollain tapaa kuitenkin vähän kateellinen?

Vierailija
4/12 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kantavat huolta hiilidioksidipäästöistä ja turhasta lentämisestä?

Vierailija
5/12 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kantavat huolta hiilidioksidipäästöistä ja turhasta lentämisestä?

väliä jonkun hihhulin höpinöistä?

Me lähdetään syyslomalla vuoden neljännelle matkalle ja oma äitini huomauttelee myös moisesta. So what? :)

Vierailija
6/12 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kysyä, että onko siis kerran taivastellut että jaa TAASKO lähdette, vai tekeekö niin alvariinsa?

Jos on kerran noteerannut asian niin se on saattanut olla jopa vahinko tai, kun ei ole muutakaan osannut sanoa, niin todennut "jaa taas.."

Asia on tietysti ihan eri jos joka välissä miettii ääneen että niin kun tekin lähdette taas sinne ulkomaille.

Vierailija
7/12 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi viikolla perheemme 3 matka tälle vuodelle ja 2 matkaa vielä tulossa.

Taivastelijat ja kommentoijat meille ovat sellaisia, jotka eivät itse matkusta tai matkustavat näitä ristelilyjä korkeintaan.

Itse kustannamme matkamme ja se ei millään tavoin vaikuta taivastelijoihin.

Olenkin vastannut ettei meidän perheen rahankäyttö tai matkustaminen ole muiden asia.

Vierailija
8/12 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kotona on turvallista ja siellä maailmalla on niitä vaaroja jos jonkin moisia. Ja kaiken maailman houkutuksia on myös ulkomaat pullollaan.

Vierailija
9/12 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahalle sopivat äitiyshousut. Joo, olisi tietysti pitänyt pärjätä entisillä ja sitoa kiinni jollain nauhalla. Matkat veisi sen varmaan hautaan.

Vierailija
10/12 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun äiti taivasteli festareilla käyntiä. Lopetti sen kun olin reilut 25v, ajatteli varmaan, että lost case. Sitten taivasteli vaateostoksia "onhan sulla noita farkkuja vaikka kuinka paljon". Matkaillut tosin olen varmaan hänen normiensa rajoissa. Monilla kavereilla sama juttu. Kaipa se liittyy siihen, että pitäisi elää jotenkin vaatimattomasti ja tyyliin säästää mahdollisimman paljon, eihän sodan jälkeisellä sukupolvella ole itsellään tuota kulutustaustaa niin se (rahan "tuhlailu") voi tuntua oudolta.

Mutta joo, on se vähän ärsyttävää. Pitää yrittää kestää tai jos menee överiks, niin voihan sitä yrittää fiksusti huomauttaa asiasta.

Vierailija
11/12 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksatteko matkat luotolla (siis siten, että makselette matkaa erissä pois, koron kera)?

Kestääkö taloutenne yllättävät ylimääräiset kustannukset (kodinkoneen hajoamisen, lääkelulut, tulotason laskun esim. työttömyyden takia)?

Jos maksatte matkan kerralla pois, ette matkusta velaksi eikä matkat hetkeuta talouttanne sen kummemmin niin anna äidin paheksua. Jos taas joku ylläolevista täsmää niin ehkä se äiti on ihan oikeassa.

Huono vaihtoehto ei myöskään ole se, että äitinne on teitä tiedostavampi ekologisesti ja pohtii millaista esimerkkiä annatte lapsillenne.

Vierailija
12/12 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kohteliaasti vaikenevat:)