Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voisitko uhrata pienen hetken?

Vierailija
16.08.2012 |

minulla on melko vaarallinen ongelma

Olen 20 vuotias nuori nainen

Minulla on alkanut huolestuttaa seuraava asia:

Olen ollut masentunut jonkin aikaa ja minulla on käytössä seuraavat lääkkeet: seroquel 300mg, sertralin 100mg ja melatoniini 10mg

mielialani heittelee paljon: saatan ensin olla todella hyvällä tuulella ja tuntua että kaikki on hyvin ja sitten parissa sekunnissa muuttua olo juuri päinvastaiseksi ilman mitään syytä

tuo on tosin pieni ongelma

välillä tulee sellainen olotila jota en hallitse: saatan vahingoittaa itseä ja olla arvaamaton ja ilkeä muita kohtaan (normaalisti siis olen hyväkäytöksinen ja ystävällinen ihminen)

aina en muista tuosta olotilasta paljoa, esim olen saattanut aukoa päätä ystävälle enkä muista itse jälkeenpäin mitään, lähimmäiset ovat sanoneet etten ole silloin todellakaan oma itseni

kenellään tietoa mistä tämä voisi johtua? olisin kiitollinen vastauksesta

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mahtaako lääkitys olla tällä hetkellä se mikä pitäisi ja oikeilla annostuksilla...?

Ota yhteyttä lääkäriisi.

Vierailija
2/3 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentuneena sinänsä on varsin tavallista että välillä on ns. vittumainen vaikkei yleensä olekaan sellainen, mutta se ettet muista noista mitään ja että olet alkanut myös vahingoittaa itseäsi on huolestuttavaa.

Onko nuo lääkkeet olleet samalla annoksella sulla pitkään? Jos on niissä muutoksia niin voi olla sivuvaikutusta siitä. Tai sitten iste masennussairaus saa uusia muotoja. Hoitavan lääkärin kanssa puhumista kyllä vaatii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkkeet ei ole kohdallaan, siltä kuulostaa myös. Joillekin ihmisille tuota heilahtelua ja jopa agressiivisuutta tulee joidenkin mielialalääkkeiden sivuvaikutuksena. Toisilla taas mielialalääkkeet tasaavat sitä, jos se johtuu masennuksesta.

Täältä käsin ei pysty sanomaan, kummin päin sulla olis vai onko kyse jotain muusta (saatko nukuttua kunnolla, syötyä, ulkoiltua, jne, kaikki voi vaikuttaa?) joten ota pikaisesti yhteys lääkäriin (joko samaan joka nuo lääkkeet määräsi tai jos et saa häneen yhteyttä, johonkun toiseen psykiatriin) ja kerro hänelle tilanteesta sekä pyydä lääkkeiden uudelleenarviointia.